Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:37

De mensen van het interimkantoor weten dat wel, dat heb ik hun meegegeven. Verder wilde ik daar niet teveel mee uitpakken, want wie weet duurt het een jaar voor ik het rendabel vind om iemand voor een hele dag te nemen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:47

@Connepon: Ik had je foto helemaal gemist in het voorbijgaan! Maar het ziet er netjes uit zeg :D Ik zal binnenkort ook eens een foto maken van mijn werkplekken, want ik zit echt overal en nergens in huis, haha.

Net kwam er een bestelling binnen, stond er bij de opmerkingen: "Wel een beetje veel hoor, die verzendkosten. Ik wilde eigenlijk zelfs één bal bestellen en dan zijn de verzendkosten duurder dan zo'n
schuimballetje"

Ik heb maar even terug gemaild dat het komt doordat de ballen niet door de brievenbus passen, dat ze daarom alleen als pakket verzonden kunnen worden en dat klanten sowieso al een gunstig verzendtarief betalen (€5,50 ipv €6,75 voor verzenden via PostNL en bij besteding van €50,- is het gratis). Ik heb haar ook getipt dat ze in de toekomst misschien aan vrienden/familie kan vragen of ze nog ballen nodig hebben, zodat ze de verzendkosten kunnen delen.

Kreeg echt even een beetje het gevoel dat ik als oplichter werd gezien...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:59

joyce2 dat heb ik dus ook. Mijn zeepjes kunnen helaas niet door de brievenbus gepropt worden haha. Ik heb ook de goedkoopste opgezocht en dat was inderdaad 5,50. Sommige mensen haken dan af, maarja ben al de goedkoopste met deze prijs.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:01

Wij hebben geen enkel artikel dat door de brievenbus past, dus dat probleem hebben wij gelukkig niet ;) Bovendien moeten wij alles wel goed verpakken, en dan hoor je niemand meer mokken over verzendkosten. Ik vind dat je een duidelijke en nette mail terug hebt gestuurd, Joyce :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:04

Dat is proberen hoor Joyce, als ze het écht teveel had gevonden had ze niet besteld.. Maar nu krijg jij een slecht gevoel waardoor je misschien denkt dat je een tegemoetkoming moet doen..
Herkenbaar ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:04

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:06

Haha wat een leuke foto mallootje!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:08

Fijn dat ik niet de enige ben met dit soort ervaringen! Het was echt de eerste keer dat ik dit meemaakte... Zo zie je maar, het wordt nooit saai ;)

@Mallootje: Haha, leuke foto! Mag ik hem gebruiken voor op mijn website? Ik ben blij dat ze erop gaan liggen, dat is toch altijd maar weer afwachten met die kieskeurige dieren... Moesten ze er erg aan wennen?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:15

Ahhh haha die poezels :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:22

Ik had van de week ook een mailtje over verzendkosten! Voor de kleine spulletjes... toen heb ik haar een aparte factuur geschreven met 1,95 verzendkosten en het in een gewone envelop gedrukt. Ik was in de shop nog bezig om overal gewichten van de producten in te voeren zodat klanten met bestellen automatisch bij het goede tarief uitkomen. Maarja, daar zit wel even wat werk in om bij ieder product het gewicht in te voeren en dat te koppelen aan de verzendtarieven. :+ Gelukkig heb ik het nu geregeld!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:22

Sommige mensen klagen over alles. Producten te duur, verzendkosten te duur. Willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Je kan niks goed bij ze doen.
5,50 euro is zeker niet duur. Zitten ook nog eens verpakkingskosten in verwerkt.

Wij hebben ook vaak dat mensen korting vragen.

Ego berichtje: ik heb besloten weer te gaan starten met springen...:D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:27

@Annash bij mij worden de verzendkosten ook op gewicht berekend. Super fijn want zo betalen alle klanten super voordelige verzendkosten.

Jaa ach ik kreeg laatst complimenten dat het voor het kwaliteit dat ik bied niet eens zo duur is :D. Altijd leuk om te horen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:30

Ik heb van af 8-2-2013 tot 14-2-2013 2.625 mensen bereikt op Facebook! :wow:
En dan zitten de laatste 4 dagen er niet eens bij :):)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:33

Gaat goed Mear!!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:35

Ooh ik had helemaal niet in de gaten dat je dat kan zien. Ik heb vanaf 9-02-2013 tot 16-02-2013 een bereik van 6.453 woot.

Ik heb stiekem 6000 keer op mijn facebook geklikt xD

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:31

Bereik hier van 8/2 tot 14/2: 30.278 :D Had een hele populaire fotowedstrijd,haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:14

Mijn bereik is nu even wat lager, mensen worden alleen enthousiast tijdens vette acties. Verder is er weinig interactie op mijn pagina, ondanks dat ik wel regelmatig leuke dingen post (vind ik zelf ;) ). Binnenkort dus maar weer even een actie erin gooien om de mensen alert te houden!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:36

Ja hoor Joyce, je mag 'm best gebruiken! Kwaliteit is alleen niet zo goed, was snel met de gsm gemaakt want als ze m'n grote fototoestel zien, komen ze er meteen aan snuffelen :D

De kattin was er eigenlijk meteen weg van, de kater ligt er pas sinds gisteren ook op. 'S nachts verhuizen we het naar onze slaapkamer waar 2 stoelen staan, daar sliepen de katten altijd op. Nu ligt het kussen dus over de stoelen heen en liggen ze tenminste wat zachter :D

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:18

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:25

Leuk dat ze het geschenk weten te waarderen Mallootje! Mijn broer heeft ooit een pracht van een bedje voor onze Rix gekocht, maar die wou er niet van weten. Broer vloeken, duur ding, dus op een zeker ogenblik pakt hij de kat op en houd hem erboven, met de bedoeling hem erin te zetten. Kat zette de poten wijd, alsof 'ie in een transportbox moest! Uiteindelijk poes erin gezet, zag je hem echt kijken van 'IEWLLLLL' en gelijk wipte 'ie eruit. Ding is naar het asiel gegaan...

Mallootje, ik vind dit echt te gek voor woorden dat je geen jobstudent vind. Als de eis 18+ is, dan nog moet je iemand vinden hoor! Heb je dit op facebook gezet en op plaatselijke stallen uitgehangen?

Ik krijg eigenlijk nooit klachten over de verzendkosten, mensen schijnen wel te beseffen dat Mattes niet in een enveloppe past, en aangezien ik ook geen extreem zware spullen aanbied moet ik gelukkig geen verzendkosten linken aan bepaalde gewichten.

Bereik hier 3.533 in die periode, maar heb er verder niks mee mee gedaan na het weekend, zal het deze week weer eens aanzwengelen

HTS hou je wel heel hé!

Connepon, mooie werkplek. Ja, als je in het zicht zit zou ik ook ordelijker zijn, nu kan ik altijd de deur dicht trekken haha! Ik ga eens kijken naar dat verslag schrijven-ding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:28

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:31

Connepon, ik zit in België, en ik zie dat de bedrijvengids blijkbaar alleen op NL gericht is?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:02

je kunt wel bedrijven toevoegen, maar de zoekfunctie moet nog uitgebreid worden naar Nederland (plaatsnamen en postcodes). Op kaart sta je er dan wel bij

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:06

Hey mijn facebook-actie is gewist. Die mag je kennelijk niet plaatsen. Is ook niet zo erg, want er zat een spelfout in :+ hihi lekker bezig hoor

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:11

Waar gewist? In je onderschrift?

Heeft iemand al bol.com gecheckt? Hun aanbod voor de dieren staat nu online, je zal maar als webwinkel vooral HH, IR en BR verkopen... Lang leve de moordende concurrentie... -O-