1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:30

Hier iemand waar het niet zo goed gaat op school :( Ik baal zo vreselijk hard van mezelf. Het is allemaal mijn eigen dikke schuld, maar toch voelt het verschrikkelijk. Ik heb echt gefaald en mezelf teleurgesteld.

Ik heb het super druk met alles. School, vrije tijd en de paarden. Heb een herkansing niet af kunnen krijgen door tijdnood dus als ik al over kan naar het 2de jaar moet ik die volgend jaar herkansen. Nu had ik een grote opdracht in moeten leveren, maar ik heb het zo enorm uitgesteld dat ik het niet meer haal en ook moet herkansen. Verder heb ik nog maar één week om te leren voor tentames door tijdnood en is maar afwachten of dat genoeg tijd is.

Ik heb het de laatste tijd zo druk gekregen. Ben een paard bij gaan rijden en om er ook wedstrijden mee te starten, heb dan mijn eigen pony nog (ik ga vrijwel iedere dag naar de paarden). Ook sport ik redelijk veel om af te vallen, ik werk en probeer nog mijn sociale leven te onderhouden.

Dit is al mijn 2de opleiding en ben zo bang dat ik dadelijk weer faal en het niet haal :( Ik baal zo van mezelf.

Sorry voor mijn zeur post, maar ik moest het echt even kwijt....

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:23

Birgit__ schreef:
Hier iemand waar het niet zo goed gaat op school :( Ik baal zo vreselijk hard van mezelf. Het is allemaal mijn eigen dikke schuld, maar toch voelt het verschrikkelijk. Ik heb echt gefaald en mezelf teleurgesteld.

Ik heb het super druk met alles. School, vrije tijd en de paarden. Heb een herkansing niet af kunnen krijgen door tijdnood dus als ik al over kan naar het 2de jaar moet ik die volgend jaar herkansen. Nu had ik een grote opdracht in moeten leveren, maar ik heb het zo enorm uitgesteld dat ik het niet meer haal en ook moet herkansen. Verder heb ik nog maar één week om te leren voor tentames door tijdnood en is maar afwachten of dat genoeg tijd is.

Ik heb het de laatste tijd zo druk gekregen. Ben een paard bij gaan rijden en om er ook wedstrijden mee te starten, heb dan mijn eigen pony nog (ik ga vrijwel iedere dag naar de paarden). Ook sport ik redelijk veel om af te vallen, ik werk en probeer nog mijn sociale leven te onderhouden.

Dit is al mijn 2de opleiding en ben zo bang dat ik dadelijk weer faal en het niet haal :( Ik baal zo van mezelf.

:(:)
Dat mag hier ook gewoon hoor!

Ik snap ook wel een beetje hoe je je voelt. Ik ben ook erg goed in uitstellen en ik moet dan natuurlijk ook zelf op de blaren zitten.. :\

Over de keus om mijn pony te koop te zetten en een (sport)paard te kopen zit ik ook nogsteeds te twijfelen. Ben gewoon bang dat ik het niet red qua tijd en ik dan mijn nieuwe paard weer moet verkopen. (mijn haflinger kan nu wel een week stil staan en ik kan weer opstappen en wegrijden). Ook komt er een verhuizing aan (van boerderij naar gewoon huis -> dus ponys ergens anders stallen) aan, geeft ook veel stress.. >;)

Wel moet ik zeggen dat je 2 leuke dieren in je profiel hebt hoor, wees daar maar trots op! :D

Birgit__

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:47

Dankje voor je reactie! Ben ook erg blij met mijn 2 paardjes :D

Sterkte met de stress van alles en je keuze wat de paarden betreft!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:17

Birgit__ schreef:

Natuurlijk mag je het even kwijt! Daar is dit topic toch ook (onderandere) voor? :)

Vervelende situatie voor je, maar als ik het zo lees dan heb je het gewoon te druk. Mensen vergissen zich dat je dan misschien weinig colleges hebt, maar wel nog een flinke studielast. Mij lijkt het een goed idee als je een planning gaat maken. Wat moet je doen, wanneer moet je dat doen, wanneer heb je tentamens en de stof die je moet leren verdelen over de overgebleven dagen. Je hoeft helemaal niet te balen, iedereen heeft wel is een dip en last van uitstelgedrag! Herkansingen zijn niet zo'n ramp. Wees blij dat je een 2e kans krijgt! Meer reden om die gewoon te halen. En boeiend dat je een herkansing niet hebt gehaald... Die doe je dan lekker relaxt in het 2e jaar en die haal je dan waarschijnlijk zo omdat je in het 2e jaar natuurlijk nog meer kennis hebt/krijgt.

De laatste tijd is paardrijden en school ook moeilijk te combineren. Voor jou is én een pony én een bijrijdpaard én een sociaal leven én los daarvan nog is sporten gewoon te veel. Keuzes maken lijkt me het beste! Later, als je je diploma op zak hebt, kun je het weer oppakken.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:34

Hebben jullie trouwens (goede) ervaring met sites waar je samenvattingen kunt kopen??

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:36

Ik heb er 2 van Stuvia. :) Weet niet of je daar ook uit samenvattingen kunt kiezen, want klasgenoten hebben ze gekocht, maar vind ze er wel redelijk uitzien. En het bespaart me heel veel werk!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:41

Thanks! Ik ga zo even kijken. :) Ja precies, ik heb sociologie en dat is gewoon niet te doen zoveel om samen te vatten.. anders had ik het wel zelf gedaan, maar zo scheelt het me inderdaad heel veel werk!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:25

Die van sociologie heb ik inderdaad! Lees het boek zelfs al niet meer. :o

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:23

Birgit__ schreef:

Oei dat is echt balen :(:)
Ik ben speciaal gestopt met het rijden van wedstrijden zodat ik wat meer tijd over heb voor school. Het uitstel gedag heb ik wel een beetje, maar ik heb al wel 1 vak helemaal samengevat. Iedereen zegt het vast maar als je in week 1 begint gaat het makkelijker.

Ik hoop dat het nog goed komt!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:08

M_ariskaa schreef:
Die van sociologie heb ik inderdaad! Lees het boek zelfs al niet meer. :o

Haha zegt genoeg! Heb je die van 7,99 of 3,99?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:56

Die van 7,99 , wel met meerderen gedeeld. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:48

M_ariskaa schreef:
Die van 7,99 , wel met meerderen gedeeld. :)

Ja wilde ik ook doen met vriendinnen! :) Maar het is dus een top samenvatting?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:36

Nouja topsamenvatting, hij is wel heel erg ingekort, maar ik ga het denk leren met het boek erbij. Dan lees ik dus niet het hele boek maar alleen de dingen die ik aan de hand van de samenvatting te moeilijk/ingekort vind. Daarnaast gaat niemand hier een samenvatting maken dus dit is nog altijd beter dan niks. :o

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:54

M_ariskaa schreef:
Nouja topsamenvatting, hij is wel heel erg ingekort, maar ik ga het denk leren met het boek erbij. Dan lees ik dus niet het hele boek maar alleen de dingen die ik aan de hand van de samenvatting te moeilijk/ingekort vind. Daarnaast gaat niemand hier een samenvatting maken dus dit is nog altijd beter dan niks. :o

Goed geregeld! :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:39

Ik ben door mijn hogeschoolmentor en de dean van het instituut voor financieel economisch management aangemerkt als 'bijzonder talent'. Nu heb ik 25 april een voorlichting over het honours college! Het begint nu echt spannend te worden :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:34

suus_pepper schreef:
Ik ben door mijn hogeschoolmentor en de dean van het instituut voor financieel economisch management aangemerkt als 'bijzonder talent'. Nu heb ik 25 april een voorlichting over het honours college! Het begint nu echt spannend te worden :D

Wat spannend gefeliciteerd! Wij hebben ook zo'n honoursprogramma, wat houdt dat bij jullie in?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:38

MyHorseGirl schreef:
suus_pepper schreef:

Wat spannend gefeliciteerd! Wij hebben ook zo'n honoursprogramma, wat houdt dat bij jullie in?

Dank je!
Wij doen echte onderzoeken voor bedrijven. Bedrijven schakelen dus echt ons in om iets te onderzoeken. Verder doen we ook speciale dingen voor duurzaamheid, maar ik weet niet precies wat dit inhoud. Dit ga ik allemaal 25 april te weten komen denk ik..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:43

suus_pepper schreef:

leuk! :):) :):)

Ik heb even heel veel stress op dit moment. Zucht.. :x

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:51

Marieke1495 schreef:
suus_pepper schreef:

leuk! :):) :):)

Ik heb even heel veel stress op dit moment. Zucht.. :x

Echt wel *\o/*

Oei! Tentamens? Of een project?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:53

Tentamens ben ik nog niet eens aan begonnen..
tussentijdse evaluatie van stage, 2 grote projecten die ik heb uitgesteld, portfolio en persoonlijk ontwikkelings plan..
Dan is er nu ineens een serieuze koper voor onze boerderij en dat geeft ook nogal stress.. bah!

Wat zal er na de tentamens een stress van me afvallen :=

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:13

suus_pepper schreef:
Dank je!
Wij doen echte onderzoeken voor bedrijven. Bedrijven schakelen dus echt ons in om iets te onderzoeken. Verder doen we ook speciale dingen voor duurzaamheid, maar ik weet niet precies wat dit inhoud. Dit ga ik allemaal 25 april te weten komen denk ik..

Wauw wat gaaf! Zou me erg vereerd voelen als ik jou was! :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:17

Marieke1495 schreef:
Tentamens ben ik nog niet eens aan begonnen..
tussentijdse evaluatie van stage, 2 grote projecten die ik heb uitgesteld, portfolio en persoonlijk ontwikkelings plan..
Dan is er nu ineens een serieuze koper voor onze boerderij en dat geeft ook nogal stress.. bah!

Wat zal er na de tentamens een stress van me afvallen :=

Jeetje dat is wel heel veel!

MyHorseGirl schreef:
suus_pepper schreef:
Dank je!

Wauw wat gaaf! Zou me erg vereerd voelen als ik jou was! :D

Voel ik me ook :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:35

Nou ik heb het eerste half jaar geen herkansing gehad. Had alles gehaald. Ik heb 2 tentamens op een dag en ineens beide onvoldoende. Een had ik wel verwacht, want daar heb ik een groot deel van moeten gokken, maar die andere leek zo makkelijk. was er wel een dat meerdere antwoorden goed konden zijn. Maar oke, een kan ik gelukkig compenseren, die andere moet ik even goed leren dat ik het snap en gewoon gaan herkansen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:55

heb deze week 2 tentamens. gisteren 1 gehad, vandaag cijfer al terug, een dikke onvoldoende :( bah, had ik niet echt verwacht.
Morgen wordt ook niks gok ik :n

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:25

Wow dat is echt balen zeg! (voor allebei)
Veel succes met het tentamen van morgen!

Ik ben nu al aan het leren voor mijn tentamens die over 2 weken zijn, beter te vroeg dan te laat. Aangezien ik naast mijn P in 1 jaar ook nog een 7 gemiddeld moet staan..