Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:21

iti schreef:
k zou je beschikbaarheid aanpassen :) wat nou als je de belastingdienst helemaal niet leuk vindt?

Ja dat is ook zo.
Maar 28-36 uur en dan nog eens 15 uur erbij is wel veel.
Zeker als je ook nog een compleet huishouden hebt, 5 paarden, en een avondopleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:24

joyce2 schreef:
Goed zo! Heb je goed gedaan!

Van die uren kun je idd vergeten, bij elk bedrijf is dat weer anders geregeld. Ik heb nog nooit, bij geen enkele werkgever ATV dagen gehad. Meestal had ik (bij een fulltime dienstverband) 25 vrije dagen. Maarja, een vriendin van mij is nu ambtenaar en die heeft 40 vrije dagen per jaar + ATV! Terwijl een oud collega van mij bij haar nieuwe werkgever nu maar iets van 22 vrije dagen heeft.

Die 40 dagen kan als ambtenaar alleen als er ADV bij in zit ;) ik werk ook als ambtenaar namelijk en ik heb gewoon 25 vrije dagen, je kunt tot 15 extra verdienen met ADV maar meer niet. En vanaf 1 januari 2012 heet het spaaruren, dan ben je verplicht om je extra uren binnen 3 maanden op te maken en anders ben je ze kwijt... dus ook bij de overheid is het geen feest wat vrije dagen betreft (helaas).

Anne_mieke88

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:34

Succes bellatrix...

Ja dat van die uren snap ik wel. Daar heb ik ook niet over gezegd. Dat hebben ze gewoon als standaart.
Net automatisch mailtje terug dat ze donderdag pas weer op kantoor is.

Heb even llonwijzer gekeken daar staan dat 2200 bruto normaal is. Dan ben ik nie hoog met mijn 2050 die ik dan zou willen hebben. (of wel?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:48

Om wat voor werk gaat het Anne_mieke? Ik denk dat die 2200 ook bepaald wordt door leeftijd, ervaring, opleidingen etc.? Voor mij is een hoger brutosalaris ook normaal, maar dat ligt dus aan leeftijd/ervaring en ik ben nog jong dus ik groei nog :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:54

Ffortuna schreef:
joyce2 schreef:
Goed zo! Heb je goed gedaan!

Van die uren kun je idd vergeten, bij elk bedrijf is dat weer anders geregeld. Ik heb nog nooit, bij geen enkele werkgever ATV dagen gehad. Meestal had ik (bij een fulltime dienstverband) 25 vrije dagen. Maarja, een vriendin van mij is nu ambtenaar en die heeft 40 vrije dagen per jaar + ATV! Terwijl een oud collega van mij bij haar nieuwe werkgever nu maar iets van 22 vrije dagen heeft.

Die 40 dagen kan als ambtenaar alleen als er ADV bij in zit ;) ik werk ook als ambtenaar namelijk en ik heb gewoon 25 vrije dagen, je kunt tot 15 extra verdienen met ADV maar meer niet. En vanaf 1 januari 2012 heet het spaaruren, dan ben je verplicht om je extra uren binnen 3 maanden op te maken en anders ben je ze kwijt... dus ook bij de overheid is het geen feest wat vrije dagen betreft (helaas).

Hmm raar... Ik had het er van het weekend met haar over en toen ik begon te kwijlen over haar 40 vrije dagen, zei ze dat dat nog niet alles was maar dat ze daar bovenop ook nog wat andere dagen kreeg (ik dacht dat ze het over ADV/ATV hoe dat ook heet had) en dan had ze ook nog de verplichte vrije dagen zoals de feestdagen en volgend jaar of het jaar erop krijgt ze ook nog "ouwe banketstaaf dagen" erbij. Dus ze komt om in de vrije dagen! Het enige nadeel voor haar is idd dat ze de uren niet uit kan laten betalen en maar een super klein deel mee mag nemen naar volgend jaar, dus ze moet alles dit jaar opnemen. Al had ze het er geloof ik over dat ze nu wat vrije dagen in kon wisselen en dat ze daar dan een fiets voor uit kon zoeken. Dat ging ze maar doen, anders moest ze dagen 'weggooien'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:01

Aaaaaah LDG komt net binnengelopen met allemaal rotklussen die natuurlijk allemaal bij mij neergelegd worden. Ik wil hier zó hard weg!!!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:02

Ok heel vaag...ben nu bij dat gesprek maar iig 1 van de mannen waar ik mee moet spreken weet niets van mijn komst af.
Hij zit nog in bespreking en is over een kwartiertje klaar. Gesprek heb ik met beide heren begrijp ik.
Pff..dat vind ik moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:03

Om wat voor baan gaat het Bellatrix?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:04

Assemblage medewerker heet dat geloof ik. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:04

Zie ik een interessante baan, groen/praktijkonderwijs met kinderen met autisme....is het voor woe/don/vrij net de twee dagen dat ik zelf naar school moet. :(

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:06

Fortuna. Ik heb 5 jaar ervaring als office manager en de baan is voor receptioniste/secretaresse. Ik heb geen mbo opleiding en ben 23 jaar. Dan zou het sowiso nog moeten stijgen.

Wat duf bellatrix. Zit je de ook even lekker zenuwachtig te wezen daaro ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:07

Ja, ben thuis ook al tig x naar de wc geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:10

Anne_mieke en stijg je ook nog in salaris bij die baan dan? Ik zou kritisch kijken naar je uitloop.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:15

FF: Balen joh zo op je werk! :(

Ik had bij mijn vorige baan 39 vakantiedagen per jaar, wintuitkering, jaaruitkering, 13e en 14e periode, dik kerstpakket, sinterklaaspakket, paaspakket.....elk kwartier dat je overwerkte was 150% uitbetaalt of 100% tijdvoortijd en 50% uitbetaalt, reiskosten (5 km van mijn huis).....moet ik nog even doorgaan.......???? Maar het was gewoon bud werk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:18

Zonnetje81 schreef:

Ik had bij mijn vorige baan 39 vakantiedagen per jaar, wintuitkering, jaaruitkering, 13e en 14e periode, dik kerstpakket, sinterklaaspakket, paaspakket.....elk kwartier dat je overwerkte was 150% uitbetaalt of 100% tijdvoortijd en 50% uitbetaalt, reiskosten (5 km van mijn huis).....moet ik nog even doorgaan.......???? Maar het was gewoon bud werk.

Doe mij dat ook allemaal maar!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:20

Ik werk nu via uitzend... dus ik weet niet wat ik allemaal krijg. Ik weet wel dat k maar besloten heb dat ik hier nog ff blijf. Heb het naar mn zin en de kans is natuurlijk wel aanwezig dat ik mag blijven, bovendien verdiend t goed. (reiskostenvergoeding, ik geloof uhmm.. 1850 bruto in schaal 2!)

Wat is budwerk?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:21

annastasia schreef:
Zonnetje81 schreef:

Doe mij dat ook allemaal maar!

Ik was er doodongelukkig....maar soms denk ik wel van was ik maar gebleven voor de dagen en omdat alles goed geregeld was, geen gezeur over uren die niet klopten etc :+ Maar ik ben nu bezig met een leuke studie :D

Zonnetje81

iti schreef:
Ik werk nu via uitzend... dus ik weet niet wat ik allemaal krijg. Ik weet wel dat k maar besloten heb dat ik hier nog ff blijf. Heb het naar mn zin en de kans is natuurlijk wel aanwezig dat ik mag blijven, bovendien verdiend t goed. (reiskostenvergoeding, ik geloof uhmm.. 1850 bruto in schaal 2!)

Wat is budwerk?

Hersenloos werk en waar je doodongelukkig van wordt... (Dat is voor iedereen anders maar ik had dat daar) Ik heb geen hbo studie gedaan om uiteindelijk terecht te komen op een soort van data entry omdat ze mijn baan overschat hadden en ik dit erbij moest gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 19-10-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Net weer eens gebeld naar een bedrijf, ik zou al 2x teruggebeld worden.
De selectieprocedure is al in gang en ik heb nog niets gehoord.

Zeer slordig!!
Zal straks een mail krijgen, maar zal vast een afwijzing zijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:25

Ffortuna schreef:
Anne_mieke en stijg je ook nog in salaris bij die baan dan? Ik zou kritisch kijken naar je uitloop.

Sowiso ga je schaal omhoog als je ergens een jaar wekt dus sowiso ga ik wel wat omhoog. Het os een bedrijf waar wel veel besproken kan worden denk ik. Dus mocht de tijd rijp zijn vraag ik een gesprekje aan om verhoging te vrAgen. Hun gaan serieus me personeel om. Bedrinf waar ik nu werk helemaal niet...

Haa geef mij maar dat budwerk dan. Met zulke arbeidsvoorwaarden :P

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:31

Zonnetje81 schreef:
Ik was er doodongelukkig....maar soms denk ik wel van was ik maar gebleven voor de dagen en omdat alles goed geregeld was, geen gezeur over uren die niet klopten etc :+ Maar ik ben nu bezig met een leuke studie :D

Ik kan me helemaal vinden in jouw keuze! Een baan moet voor mij iets zijn waar ik plezier aan beleef en ik mij kan inzetten voor iets waar ik achter sta. Dat heb je als docent wel :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:34

@annemieke: na 2 jaar praat je daar wel anders over ;)

@Spekkie: Ja klopt!! Ik heb een mooi vooruitzicht. Ik kom vrijdags na het werken met mijn leerlingen misschien wel moe thuis maar erg blij en voldaan :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:36

@zonnetje dat klopt wel denkik :) vond het eerste jaar ook leuk werken bij dit bedrijf maar na een jaar komen de ecbt mensen achte de maskers vandaan. Maargoed dat zullen we dan wel zien :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:37

OOOO doorgaans schrijf ik bud meestal als but ;) met een t :P zal wel wat noordelijks zijn. Ik doe nu ook werk onder mn niveau maar krijg er straks wel wat bij, en het verdiend goed en is een leuke sfeer, daar is ook wel wat voor te zeggen denk ik... :D Wagenborg is een grote firma!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:38

Vriend van m'n nichtje werkt er ook en is ook erg over Wagenborg te spreken.