Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:00

idd hoor desa, bij de schoonmaak wilde ze niet mijn benzinekosten betalen maar op een dag reed ik wel naar 3 panden en zeker niet dicht bij elkaar, ik was eigenlijk gewoon voor niets aan t werk... ik vind ook zeker wel dat mensen dat mogen vragen vanaf een bepaalde afstand.

juniper

Ook balen, ik was uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een geweldige bijbaan, maar 2 dagen van te voren belden ze af met de mededeling dat er niet genoeg capaciteit meer was oom op te leiden. Was er stiekem al bang voor dat dit zou gebeuren.
So the search continues,...

Maddox

Ik vind dat hogescholen en universiteiten ook wat mogen doen aan hun voorlichting: sommige opleidingen leiden je op om te werken in sectoren waar weinig werkgelegenheid is. Dus "gouden bergen" beloven vind ik 'not done'.

..Maar ja, het gebeurt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:35

He dramaQueen wij kunnen elkaar de hand schudden :D
Ik word 21, net afgestudeerd in de grafische sector en aan het werk in een spoelkeuken :d
haha grappig hoe dat gaat.
Ook hier geen vorderingen. Van de Anne Frank ook een afwijzing gekregen vandaag. Ze hebben iemand met meer ervaring. Helaas.

En inderdaad ik denk dat ik gewoon lekker 1,5 weer wacht met bellen. Al zou ik er zooo graag wil werken :P

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:43

Maddox schreef:
Ik vind dat hogescholen en universiteiten ook wat mogen doen aan hun voorlichting: sommige opleidingen leiden je op om te werken in sectoren waar weinig werkgelegenheid is. Dus "gouden bergen" beloven vind ik 'not done'.

..Maar ja, het gebeurt.

Die opleidingen duren meestal 4 jaar lang en je kan niet zeggen van na 4 jaar heb je werk waar je voor geleerd heb.

Economie heb zijn ups en downs en wordt met de tijd continue gewijzigd dus het is nooit vast te besluitten.

Leerlingen moeten daarvan bewust zijn.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:24

Ja, maar als net 17 bent, denk je daar nog niet zo over na helaas :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:09

Born2BCrazy schreef:
Ja, maar als net 17 bent, denk je daar nog niet zo over na helaas :')

idd. Als ik daar destijds wel over zo over dacht was ik iets heel anders gaan doen dan dierverzorging.

Maar wie weet kan ik het nu na ruim 15 jaar toch nog gaan gebruiken. Ik heb vandaag gebeld voor een functie bij een huisdierenverzekering. Was een oudere vacature maar er was misschien nog wel plaats en in okt gingen ze kijken of er nog meer mensen nodig waren.
Ik heb uitgelegd dat ik mijn opleiding heb gedaan bij 1 van de enige dierverzorgings opleidingen uit mijn tijd en dat ik met dat diploma ook bij een DA praktijk aan de gang kon. Dat is nu natuurlijk een lange tijd geleden en ik weet ook dat de eisen nu wel anders liggen.
Ik heb aangegeven dat extra scholing voor mij geen probleem is (lijkt me ook onwijs leuk want het is toch iets wat ik al wil sinds ik 12 was). Nou ik mocht mijn cv opsturen en het buro zou in onderhandeling gaan.

Dus...fingers crossed maar weer.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:20

grafische sector is al meer dan 5 jaar echt pet.
Ik heb in 2005 een tijdje toen mijn vaste baan opgezegd (lees dat was ook bij mijn nog huidige werkgever) om een tijdje in de drukkerij van mijn moeder te gaan werken. het was nl de bedoeling dat ik deze zou overnemen...Nou ik had het snel gezien hoor. Ondanks dat het nog redelijk goed draaide, zag ik er geen toekomstperspectief in. Dus ben na 1,5 jaar vertrokken daar en terug begonnen in mijn oude functie.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:32

Zit even met een dilemma. Zoals ik eerder in het topic melde, ben ik ontslagen. Ik ga nu maandag ergens op 2e gesprek. Maar..zit nu in dubio. Als ik hier tot het einde blijf (ongeveer april 2011), krijg ik een ontslagvergoeding mee. Die is netto ongeveer 2000 euro. Niet heel veel, maar wel een lekker bedrag. Zouden jullie afwachten tot je echt weg bent en je vergoeding meenemen. Of nu een nieuwe baan aanpakken als er iets op je pad komt, ook al is het niet helemaal wat je zoekt?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:36

Zou de nieuwe baan aangrijpen mits ik er een toekomstperspectief in zie.. Het is tegenwoordig absoluut niet makkelijk om een nieuwe baan te vinden dus als er iets op mijn pad komt wat me bevalt zou ik er voor gaan. :)

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:36

barbara28 schreef:
Zit even met een dilemma. Zoals ik eerder in het topic melde, ben ik ontslagen. Ik ga nu maandag ergens op 2e gesprek. Maar..zit nu in dubio. Als ik hier tot het einde blijf (ongeveer april 2011), krijg ik een ontslagvergoeding mee. Die is netto ongeveer 2000 euro. Niet heel veel, maar wel een lekker bedrag. Zouden jullie afwachten tot je echt weg bent en je vergoeding meenemen. Of nu een nieuwe baan aanpakken als er iets op je pad komt, ook al is het niet helemaal wat je zoekt?

ben je nu al vrijgesteld van werk?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:07

Ik zou ook de nieuwe baan aannemen, als dat jou echt een leuke/goede baan lijkt!
Ik heb alweer 2 afwijzingen binnen van de 3 sollicitaties die ik woensdag heb verstuurd..... deprimerend dit.....

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:09

Vandaag gaat mijn baas de brief krijgen van mijn verzekeraar, met een tegenvoorstel... ik was helemaal verbaast dat mij verteld werd dat als je nieuwe arbeidsvoorwaarden hebt op je werk, dat daarmee niet direct jouw voorwaarden wat afgesproken staan in je contract daarmee zomaar gewijzigd worden..... ahaha....met name dus de opzegtermijn.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:29

Nee, wij zijn niet vrijgesteld (wij zijn de 500 man die hun ontslag krijgen) van werk. Waarschijnlijk zitten wij hier nog een maand of vijf….

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:31

barbara28 schreef:
Nee, wij zijn niet vrijgesteld (wij zijn de 500 man die hun ontslag krijgen) van werk. Waarschijnlijk zitten wij hier nog een maand of vijf….

sow 500 man.... das echt veel

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:44

Yep, en dat is alleen hier in Nederland, wereldwijd gaan er 3000 man uit.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:50

barbara28 schreef:

mag ik vragen welke werkgever?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:36

_Jessie schreef:
He dramaQueen wij kunnen elkaar de hand schudden :D
Ik word 21, net afgestudeerd in de grafische sector en aan het werk in een spoelkeuken :d
haha grappig hoe dat gaat.
Ook hier geen vorderingen. Van de Anne Frank ook een afwijzing gekregen vandaag. Ze hebben iemand met meer ervaring. Helaas.

En inderdaad ik denk dat ik gewoon lekker 1,5 weer wacht met bellen. Al zou ik er zooo graag wil werken :P

he wat grappig, jij had zo mij kunnen zijn _O-

ik hoef gelukkig nog maar anderhalve week in de spoelkeuken, althans nu nog maar een week :D :):)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:47

haha ik ben er net gaan werken :P Verdient wel lekker. 11 eur per uur :D

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:31

Yes mijn bazen krijgen geen lekker weekend.... de brief hebben ze vandaag rond 5 uur gekregen !!!!! wmmmhaaaaa

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:00

Nagyl schreef:
barbara28 schreef:

mag ik vragen welke werkgever?

ja hoor, voormalig Solvay, nu Abbott. (Pharmaceutisch bedrijf)

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:29

even een update kantoorbaan ben ik niet voor gekozen,
vonden het wel een leuk en goed idee de gekleurde envelop.
ben gebelt door de post dinsdag een gesprek niet echt wat ik wil,
maar moet nu nog toch echt geld binnenkomen.
iemand ideeen voor mij vmbo mbo detailhandel en adminstatief (diploma)
wil geen winkels meer en niet op zaterdag

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:15

Ohw man alles lekker door de war, gelukkig wel straat bij straat.

Naja werkdag van 7 uur lang gehad.

Stomst is ook het 2x meer post was dan normaal.
Ook moest ik tot 11.05 wachten op mijn rode bak met brieven om het tussen de post te doen om het dan te verspreiden.

Overig lag mijn post door elkaar(wel per straat). Was van werkplek gewisselt had 1 even geholpen..... en dan nog eens te spreken over het regen :+

Maja naast dat en het vele geloop voel ik mij eigelijk wel nog heerlijk en nog niet eens moe.
En jaja het is voor mij eindelijk weekend.

Daarnaast nog gisteren het geld binnen gehad van HMS Host en dat was even veel meer dan ik had verwacht :+
Het is nog even wachten tot Februari dan kan ik mijn opleiding HBO Profesional Webdesign doen/beginnen.

Edit; ja werk bij tnt post.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:11

Waar ga je die opleiding doen Kensha?
Ik wil me denk ik ook meer gaan omscholen tot webdesigner gewoon omdat daar veel meer werk in is

Hier nog steeds geen vorderingen op werk gebied helaas.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:40

_Jessie schreef:
Waar ga je die opleiding doen Kensha?
Ik wil me denk ik ook meer gaan omscholen tot webdesigner gewoon omdat daar veel meer werk in is

Hier nog steeds geen vorderingen op werk gebied helaas.

Richter Opleidingen, maar loi heb er ook 1.
Het zit op de HBO Niveau.

Daarnaast kan je al een hoop via http://www.w3schools.com leren.
Dankzij die site ken ik al de basis van het gebruik in Javascript en ben door andere scripten ervan wat meer aan het leren.