sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:37

Banenmarkt was druk gister Bloos!

Heb even rond gekeken, maar standjes en vacatures voor mijn sector waren er toch niet. Dus daar was ik snel uitgekeken, had nog wel wat goodies megenomen Haha! Pennen, stressballetje, foldertjes enzo.
Daarna naar boven om even m'n CV te laten controleren. Wat blijkt mijn brief en CV zijn gewoon super netjes, dus daar kan het niet aan liggen als ik wordt afgewezen Haha! Altijd goed om te horen.

Daarna nog even voor de gein een competentietest gedaan (of ik die nog niet genoeg gedaan heb de afgelopen 7 jaar op school Clown maar agja blijft grappig).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:47

Gesprek van maandag is op niks uitgelopen, ze waren bang dat ik er na een jaar al op uitgekeken was en echt doorgroei mogelijkheden hadden ze ook niet op dat gebied. Ik maak uit de e-mail op dat ze het wel jammer vinden omdat ze graag een wat ervarener persoon hadden gehad en nu met wat minder ervaren mensen in zee moeten gaan. Maar ze hebben wel gelijk dat ik waarschijnlijk in korte tijd al op het werk uitgekeken zou zijn. De vacature zag er een stuk veelbelovender uit dan de mondelinge uitleg die ik tijdens het gesprek kreeg.

Maar ik heb van de week mijn CV op de nationale vacaturebank gezet en krijg daar dus weer veel reacties op. Gelukkig kunnen de meeste lezen en bellen ze niet voor 18u of voor functies met een reistijd langer dan 30 minuten.

Maar ik had er gisteren wel een W&S die belde voor een vacature in Moerdijk “ja, ik weet dat het verder is dan 30 minuten maar volgens de routeplanner is het maar 45 minuten”. Ja lieve schat, dat is nog altijd de helft meer dan wat ik wil en houd je ook nog eens geen rekening met de dagelijkse files op dat traject. Droom lekker verder.

Er was nog een W&S die het 18u stukje niet helemaal had opgevolgd, die belde om 17.55u en excuseerde zich daarvoor Clown Maar hij had wel een hele interessante vacature, echt eentje waarbij ik had “ja, dat is het!”. Dus hij de vacature nog eens gemaild en ik nogmaals bevestigd dat ik dat wel zie zitten. Normaal moet je dan eerst daar langs want ze willen iedereen eerst zelf spreken voordat ze die naar opdrachtgevers sturen en daar adverteren ze ook mee naar de adverteerders toe, maar hij had mijn CV al wel alvast doorgestuurd. De opdrachtgever was echter zo enthousiast dat ze mij meteen maandag al willen spreken en niet eerst langs het W&S bureau.

Het zal me benieuwen, manlief zal het wel niet met de locatie eens zijn (te ver), maar hij kan het alleen vergelijken met zijn eigen werk op de vrachtwagen en vind het erg lastig om zich in mijn situatie in te leven.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:29

Vandaag toch maar gebeld want heb niks meer van de gemeente waar ik gesolliciteerd heb, gehoord. Er waren niet veel kandidaten over vanuit de eerste ronde en een hele hoop had zelf alweer afgehaakt. Ze zijn nu bezig met een tweede opzet en ik sta bovenaan aangezien ik mijn brief pas na de eerste afsluitperiode verstuurd heb (lang leve vacatures die niet van de site worden gehaald). Met de volgende ronde wordt mijn brief dus zeker in behandeling genomen.

Afwachten dus maar...(en ik heb al zo weinig geduld)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:33

Oeh dat is wel spannend!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:41

Das balen Purny.

Falona de "ja dat is het"-reactie is meestal een goed voorteken. Bij mij tenminste wel.

Thats Me: Ja zeker, en toch vraag ik mij af waarom er zoveel mensen afgehaakt hebben.
Bij mij zijn ook de competentietest, CV en Brief helemaal goed (gedaan via CWI een tijdje geleden) en toch blijft het moeilijk om werk te vinden.

Stiekem denk ik wel eens dat het misschien beter is om er een klein foutje of iets minder nette formulering in te zetten zodat de werkgevers zien dat je een mens bent die ook normale foutjes kan maken. Laat net iets meer van je persoonlijkheid zien. Zelf heb ik nog niet de moed gehad zoiets te doen.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:47

Milord schreef:
Stiekem denk ik wel eens dat het misschien beter is om er een klein foutje of iets minder nette formulering in te zetten zodat de werkgevers zien dat je een mens bent die ook normale foutjes kan maken. Laat net iets meer van je persoonlijkheid zien. Zelf heb ik nog niet de moed gehad zoiets te doen.

Daar zou ik niet zo snel vanuit gaan. Omdat ik nu bij mijn huidige baan stagiaires aan moet nemen kom ik ook wat brieven en cv's tegen. Ik merk heel erg dat wanneer iemand geen goede formulering gebruikt of fouten laat zitten dat ik ze dan minder snel uitnodig. Het staat slordig en zegt toch iets over je kunnen. Er zijn altijd mensen die daar minder waarde aan hechten, maar ik zou het risico niet nemen. Misschien is het juist de inhoud van je brief die niet uitnodigt tot een verder gesprek?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:05

Ik ben aangenomen bij de pathé (als bijbaantje)
Heb aanstaande dinsdag een training, en wordt dan ergens die week ingewerkt. Eindelijk heb ik wat te doen, ipv me dood te vervelen Vork.

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:14

@ arjette: je hebt wel gelijk hoor dat weet ik ook wel maar als ik een aantal voorbeeldbrieven lees of brieven van anderen die aan alle eisen voldoen dan heb ik echt zoiets van Gaaaap Slapen . Zo saai en inspiratieloos en dat heb ik dus ook met mijn eigen brieven. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten veranderen.

@ kristie: Gefeliciteerd met je bijbaantje

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:06

Milord, in ieder geval niet met taalfouten of verkeerde zinconstructies Knipoog Probeer een draai te geven aan je brief dat werkgevers nieuwsgierig worden naar wat je gedaan hebt of je waarom juist daar wil werken. Echt goeie tips heb ik niet om je brief aantrekkelijk te maken, ik had er zelf ook de grootste moeite mee. Zorg er wel voor dat je cv keurig op orde is en duidelijk laat zien wat je kan en wat je gedaan hebt. Dit is vaak de reden waarom werkgevers je besluiten wel of niet uit te nodigen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:15

Ja inderaad expres fouten maken of rare zinnen formuleren moet je niet doen hoor.

Probeer creatief te zijn met je zinnen waardoor je brief eigen gemaakt worden. Maak je een brief voor een museum vertel dan bijvoorbeeld dat je graag museums bezoekt het museum ook wel eens hebt bezocht en je zelf tijdens een bezoek uren hebt vermaakt en het erg aansluit bij je interesses. Om even een voorbeeld te geven. Dan geef je ook al wat van jezelf bloot Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:06

Ik begin nu al zenuwachtig te worden voor vanmiddag.
Ik moest net ook nog snel even wat verzinnen om eerder weg te kunnen. Ik had eigenlijk vroeg willen beginnen zodat ik onopgemerkt om 16u kon vertrekken, maar ik was te lang blijven liggen (manlief vertrok heel veel later dan gebruikelijk waardoor mijn ritme ook in de war was) waardoor ik pas om 9u binnen was.
Ik ben echt benieuwd naar vanmiddag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:00

Vandaag weer 2 keer gesoliciteerd. Hopend op wat nieuws.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:26

Gesprek gisteren ging erg goed naar mijn gevoel. Voelde me goed op mijn plek daar en de functie heeft alleen maar meer pluspunten gekregen. Eerst begon hij over een A-Z functie No Cheer , da's niet uitdagend genoeg voor mij. Maar toen begon hij over de erg snelle en expansieve groei en daaruit voortkomende problemen, dat lijkt er meer op Go jij! Go jij!.

Gebouw en inrichting was op zich wel erg imponerend, ook al is het nog maar een vrij jong bedrijf hebben ze daar een super de luxe inrichting staan. Kwam heel erg formeel over en dat ben ik niet zo. Maar de omgang is dan weer heel informeel. Ik heb eerst drie kwartier gesproken met de HR manager en de controller en daarna nog een kwartiertje zitten keuvelen met de CFO.

Ik ben erg benieuwd en hoop vandaag of morgen iets te horen. Ik heb er iig nog steeds een erg goed gevoel bij en heb tijdens het gesprek ook geen dingen gezegd waarvan ik achteraf denk, had ik dat wel moeten zeggen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:36

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Net gebeld door het W&S bureau en het bedrijf van gisteren willen me een aanbod doen! Gisteren werd nog over een tweede gesprek gesproken en nu hebben ze het al over een erg goed aanbod.
Ze willen dat ik nog een keer langs kom om kennis te maken met het team. Laten ze daar nou net donderdag of maandag voor plannen, waarschijnlijk omdat er iemand vrijdag vrij is, en ik dus ook. Maar daar is wel een mouw aan te passen, desnoods begin ik gewoon super vroeg of blijf ik morgen wat langer zitten.
Ik ga vlug in de auto stappen om manlief te bellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:08

Net weer een sollicitatie voor de dierenwinkel en volgende week donderdag bij de Appie. Is weliswaar maar voor een paar uurtjes per week, maar als er mensen ziek zijn dan werk ik natuurlijk meer. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik op gesprek mocht komen, omdat ik al 24 ben Knipoog.
Ik ben nu al een week werkeloos maar ren me rot achter mijn sollicitaties aan. En misschien voor 6 uur per week is een begin. Gelukkig wel vaste tijden en dagen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:48

Super falona!!!

Purny: veel succes!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:09

Ik ben aangenomen bij T-Mobile. 1 december kan ik beginnen.. Nu op mijn huidige werk nog volhouden tot december Scheve mond

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:49

@Purny: Ik duim voor je dat het wat gaat worden al is het misschien maar een kleine start.

@Falona: Go for it, klinkt heel erg goed...

@Somebitch: Gefeliciteerd

Zelf heb ik een uitnodiging binnengekregen voor een gesprek bij de gemeente. Is alleen al volgende week donderdag (spannend). Vandaag als een gek alvast mijn verlofbriefje doorgefaxt. Blijkt dat de planning op congres is...
Is het niet zo dat een werkgever vrij "moet" geven als je gaat solliciteren?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:40

@Purny: tis toch een begin he, altijd beter als niets!
@Falona: Klinkt echt super!
@Somebitch: gefeliciteerd!

Ik heb gister ook een uitnodiging gehad van de gemeente. Eerste examen is op 8 november, en als ik daarvoor slaag, is de volgende op 23 november, en als ik daarvoor slaag, op psycho test op 5 december, nog een hele procedure dus!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 07:40

@milord: een werkgever is inderdaad verplicht je de gelegenheid te bieden te solliciteren wanneer jij dat wenst. Is dat niet meer te regelen voor die tijd dan? Ik weet niet hoe laat het gesprek gepland staat, maar anders maak je er toch een doktersbezoek oid van Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:20

Nooit gedacht dat ik nog zou moeten gaan kiezen. Ik krijg net een vacature in mijn mailbox die ook wel heeeeel erg intresant is en dichter bij huis, maar vanmiddag ga ik bij dat bedrijf van maandag langs om kennis te maken met de rest van het team, die heb ik dus al zo goed als in de pocket.

Ow, nu gaan er belletjes rinkelen, ik ben een tijd geleden met mijn man bij dat bedrijf geweest bij een banenmarkt voor hem toen. Is wel lekker dichtbij, maar ik weet niet of ik daar nou zou willen werken.....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:41

Morgen sollicitatiegesprek Nagelbijten / Gniffelen heb er zin in Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:36

Purny; succes!

That's me; jij ook succes Haha!

Somebitch; gefeliciteerd!!

En de rest natuurlijk ook succes met komende gesprekken of gefeliciteerd met hun nieuwe baan inmiddels Hyper!

Ik heb hier gister mijn baan opgezegd en heb nog geen ander contract.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:52

Maar wel wat op het zicht, Quellian?
Denk eerlijk gezegd dat ik zoiets ook nog zou durven...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:00

Er is me een contract beloofd, maar het gaat allemaal zo moeilijk... 1 van de 2 referenties is overleden, dus ze wilden mijn huidige werkgever bellen voordat ze me een contract konden laten tekenen.