Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:10

Nee er stond geen einddatum bij. Er is gisteren wel prive gebeld zag ik, maar ik was aan het auto rijden dus kon niet opnemen.... Dan wacht ik nog even..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:15

Ik zou nog even wachten... begin van de week is niet heel erg ver weg tenslotte.

Ik kreeg gister weer een afwijzing binnen... ik moest even zoeken wanneer ik erop gesolliciteerd had. Half februari :+ Ze hadden veel meer reacties gekregen als ze gedacht hadden. Dus ze hadden wat meer tijd nodig gehad om een selectie te maken. Iets wat ik eigenlijk al verwachtte, want het was best ruim/flexibel beschreven qua eisen dat je er al snel aan kon voldoen. Verder mijn mapje sollicitaties doorgenomen en nog wat kruizen toegevoegd aan andere submapjes, die zijn echt al van lang geleden. Nu heb ik er nog 1 open waar ik nog een reactie van verwacht.

Verder ga ik vanavond nog eens 2 vacatures opnieuw doornemen en dan beslissen of ik zal reageren of niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:17

Heb vandaag gebeld naar degene van uzb die me had voorgedragen en die heeft als antwoord gekregen dat ze het met andere kandidaten dachten te gaan redden en verder geen terugkoppeling waarom ik dan niet. Hmm herkenbaar dat doen opdrachtgevers ook bij ons.. maar goed nu weet ik dus niet waarom ik het daar niet geworden ben. Evt later nog info maar dat denk ik niet. Jammer was uitdagende baan en heel dicht bij huis.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:58

Ik snap ook dat die lijn tussen werk niet aannemen omdat je kieskeurig bent of omdat je het gewoon niet aankan soms dun is.
Ik was heel gelukkig toen ik op mijn vorige werk kon beginnen want ik was al zo lang op zoek en hé, werk is werk. En ik wist ook niet dat het zo erg zou zijn (mijn werk viel mee, het was mijn werkgever..). Hoe ik daar de uren, seconden heb afgeteld elke dag! Elke dag met kippenvel zitten, bang dat je weer een fout maakt en weer afgebrand wordt. Dat je weer wordt behandeld alsof je lomp bent. Mijn zelfvertrouwen slinkte, en dat had ook zijn effect thuis. Ik was niet meer te genieten, snel geïriteerd, kon alleen maar klagen over mijn werk, had geen energie of zin om iets te doen...
Mooiste moment van het jaar toen ik mijn ontslagbrief gaf, ookal gooide ik mezelf in de onzekerheid.

Ik zie mezelf ook niet werken op een bedrijf waar je targets moet halen. Dat ligt ook echt niet in mijn aard. En wat ga je dan hebben? Het is niet omdat je werk nodig hebt dat je het plots goed gaat kunnen. Ik kan nu eenmaal geen verkoopspraatjes ophangen. Je doet je werk niet goed, je werkgever is niet tevreden en je krijgt alsnog je ontslag? Nee, dat is een mooie referentie op je CV. Ik vind zulke dingen soms heel moeilijk...ik zal niet kieskeurig doen op iets wat ik niet graag doe, maar wel als ik weet dat ik écht niet gemaakt ben voor zo'n werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:03

Ik snap ook wel dat het niet goed is voor je zelfvertrouwen als het mis gaat.. Ik heb ook nu wel het zelfde nu mijn contract door redenen niet wordt verlengd.. dat ik nu denk bij vacatures van 'maar dat kan ik helemaal niet' of 'dat vonden ze bij m'n oude werk niet goed' Daar moet ik je gelijk in geven.

Heb een mail gekregen dat ik op gesprek mag komen bij een van de vacatures! *\o/* Dus nu al 2 gesprekken! Alleen ik twijfel of het vrijwilligers werk is of niet... heb wel even gevraagd..

Gaan jullie naar elk sollicitatie gesprek? Ik bedoel, stel je mag bij 3 bedrijven op gesprek komen en bent bij bedrijf 1 geweest en dat is bevallen, ga je dan ook nog naar bedrijf 2 en 3?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:06

Ik heb het dus wel gedaan. Werk genomen wat absoluut niet in mijn straatje lag. En ik hoefde maar twee dagen in de week zes uurtjes, maar men, wat ben ik daar miserabel uitgekomen. Mijn zelfvertrouwen was echt geknakt en het heeft meer schade opgeleverd dan geld.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:12

Ik lees binnen kort even alles bij!

Ik had gisteren mijn cv geupload op werk.nl, helaas mogen ze maar max 1MB zijn, dus mn foto en icoontjes zijn niet meer zo scherp. Krijg ik een bericht terug dat mn cv er professioneel en uitnodigend uitziet en complimenten. Ben blij dat het opgemerkt wordt :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:18

Gefeliciteerd AmoorM! :) Hopen dat de gesprekken goed gaan!

Ik heb er net ook weer een sollicitatie uitgestuurd, als oproepkracht bij een kinderdagverblijf. Al ben ik dan niet meer helemaal werkloos, aangezien ik voor zowel 1 dag in de week een baantje heb.

Maar ik heb al twee sollicitaties verpest door mijn cv er vergeten bij te voegen. Al kreeg ik wel terug dat zij mijn brief erg goed vonden. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:23

kelliiee1993 schreef:
Gefeliciteerd AmoorM! :) Hopen dat de gesprekken goed gaan!

Ik heb er net ook weer een sollicitatie uitgestuurd, als oproepkracht bij een kinderdagverblijf. Al ben ik dan niet meer helemaal werkloos, aangezien ik voor zowel 1 dag in de week een baantje heb.

Maar ik heb al twee sollicitaties verpest door mijn cv er vergeten bij te voegen. Al kreeg ik wel terug dat zij mijn brief erg goed vonden. :\

Oh dat ken ik! Echt vervelend. Kun je je CV niet nog eens sturen? Ik heb een keer de verkeerde brief naar het verkeerde bedrijf gestuurd. Een brief voor SAW stage naar een fysiotherapeut :+ Kreeg wel netjes antwoord terug dat die functie niet in hun bedrijf was en dat ik de datum van de brief moest aanpassen, er stond 2012.. maar het was al 2014........ een oude slechte brief gestuurd dus...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:26

Oh, mijn ergste nachtmerrie :')

Hebben jullie trouwens een beetje een 'standaardbrief'? Ik verstuur veel sollicitatief, maar de brief is toch steeds een beetje hetzelfde, omdat het dezelfde functie betreft. Ik probeer het wel toe te spitsen op de scholen, maar wat goed is, moet goed blijven... zou het niet opvallen enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:29

Sheran schreef:
Oh, mijn ergste nachtmerrie :')

Hebben jullie trouwens een beetje een 'standaardbrief'? Ik verstuur veel sollicitatief, maar de brief is toch steeds een beetje hetzelfde, omdat het dezelfde functie betreft. Ik probeer het wel toe te spitsen op de scholen, maar wat goed is, moet goed blijven... zou het niet opvallen enzo?

Ik heb meestal de zelfde brief maar ik pas hem vaak aan. Alleen ik heb er soms standaard info staan wat eigenlijk niet relevant is voor de vacature, maar positief is. (bijvoorbeeld door gaan op de detailhandel ervaring terwijl het voor een horeca bedrijf is) dat vergeet ik soms wel eens dat ik dat moet aanpassen. Hoe zien jullie CV's er eigenlijk uit?

Alleen een hele grote fout bij dat soort brieven is dat je de datum wel moet aanpassen!! Ik heb vaak gehad dat ik nog een oude datum er bij had staan........... en daar kwam ik pas achter naar het versturen...... 8)7 8)7

Ik wacht nu in spanning af of het nu een vrijwilligers functie is of een echte bij baan. Dat is toch niet raar om te vragen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:32

Ik stuur altijd mails (onderwijs, dus dat is ook niet zo heel formeel), dus de datum staat dan gewoon in de mail. CV als bijlage erbij en klaar.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:35

@ Amoor
Ik heb een custom gemaakt CV met foto, maar niet super creatief omdat dat niet nodig is in mijn branche. Krijg vanuit het UWV complimenten en ook de UZB's waar ik vorige weer langsging op die speeddate waren positief. Gister nog een gesprek gehad op het UWV bij de coach en die vond het er ook allemaal goed uit zien, dus aan de opmaak kan het iig niet liggen, haha

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:37

Ja ik stuur meestal dezelfde brief, maar voor ik deze stuur kijk ik wel even op de site van de organisatie om iets van de visie van het bedrijf in de brief te stoppen. :)
Een datum zet ik nooit in mijn brief eigenlijk, ik mail hem altijd dus dan staat hij de datum al in de mail.

Ja, terug mailen heb ik inderdaad gedaan met alsnog mijn cv erbij, in de hoop dat ze nog wat voor me kunnen doen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:38

Hoe komen jullie eigenlijk allemaal aan die gesprekken met het UWV enzo? Ik heb echt verder nooit contact met ze... ik moet 4 sollicitaties per maand versturen en in ruil daarvoor geven ze me geld...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:39

Ik heb pas 1 echt gesprek gehad, dat is een evaluatie op 3 maanden, krijgt iedereen volgens mij. Heb me wel ooit aangemeld voor een persoonlijk gesprek, kreeg ik bericht van toen ik net werkloos was, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 17:03

Sheran, ik dacht precies hetzelfde.

Ik heb echt de slechtste UWV ooit getroffen. Als ik mail krijg ik geen antwoord of ik word verwezen naar andere sites of wat dan ook.
Een gesprek of workshop omdat mijn WW afloopt binnenkort? Echt niet?
Speeddate? Wat is dat? Hoe worden jullie daarvoor benaderd?

Bedankt voor de reacties en de back up dames! Daarom zei ik ook, ik zit liever bij de kassa of ga bij C&A werken dan dat ik moet 'leuren'. Maar misschien zie ik dat heel negatief en valt het alles mee.
Maar we hebben een erg gevoelig moppie in huis die mijn gedrag feilloos oppakt (meer info mag per PB als iemand meer wil weten) en weten wij dat het heel belangrijk is om veel rust te hebben in huis. Als ik strak sta van de spanning dan functioneert hij ook niet. Klinkt raar, maar waar.

Ik heb niks meer gehoord van mijn solli's. Ik zal je zeggen............zelfs geen idee wat ik allemaal nog heb uitstaan.......

Anneert, goed dat je CV positief wordt opgemerkt! Gaaf! Ik wist geen eens dat ze zich daar mee bezig houden :')

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:32

eroslover schreef:
Ik probeer nu losse woorden neer te zetten, maar dat ziet er voor mijn idee gek uit.

Ik neem korte zinnen vanuit de functiebeschrijving over, en die aansluiten bij de functie waar ik op solliciteer.

Ik heb een leuke vacature gevonden! Alleen die sluit volgende week en heb de komende dagen eigenlijk helemaal geen tijd om een brief te schrijven. Maar ik wil zo graag! Dat wordt morgenavond doorbikkelen met mijn druk programma :):)
Dacht dat het niet mijn doelgroep was, maar dat was het wel :D

Dimple, ik snap wat je bedoelt, ik zou ook geen functie willen waarin ik me niet prettig zou voelen. Maar aan de andere kant, als ik langer dan 6 maanden in mijn uitkering zit, dan ga ik wat minder 'kieskeurig' zijn dan nu en buiten mijn sector reageren. Mijn uitkering duurt 'maar' 12 maanden.
Hopelijk vind je alsnog in de komende weken een leuke job waar je je prettig bij voelt :j

AmoorM gefeliciteerd :):)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:47

@ Dimple, ik denk echt dat het afhankelijk is van aan welke UWV je bent gekoppeld, ik krijg nu regelmatig bericht en ben er in 2 weken al 3 keer geweest (wel mn eerste 3 keer, maar toch)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:52

Hallo! Ik wil mij hier graag melden als dat mag.

Laat ik mij eens voorstellen. Ik ben Felicity en over enkele maanden ben ik afgestudeerd. Voor (aankomende) docenten is het verstandig om nu te solliciteren, omdat scholen voor de drukte van de eindexamens graag alles voor het volgende schooljaar geregeld willen hebben. Daarom ben ik nu druk bezig met solliciteren. :D Helaas staan er voor mijn functie geen vacatures open, dus ik verstuur vooral open sollicitaties naar scholen. Ik hoop echt dat ik een baan heb voor aankomend schooljaar. :D In mijn sollicitatiebrief beschrijf ik vooral mijn visie op het docentschap en het onderwijs.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:54

Toen ik pas van school af was kreeg ik van de Belgische variant al onmiddellijk een uitnodiging dat ik naar een ontmoeting moest komen...was nog geen maand van school af en de rest had het niet gehad, geen idee waarom ik wel. Ik moest naar zo'n algemeen hoe werkt het presentatie gaan, en daarna was ik verplicht mij in te schrijven bij zo'n kantoortje dat controleert of je wel solliciteert en of je het wel goed doet. Daar zaten hoofdzakelijk laaggeschoolden en mensen die nauwelijks nederlands konden, mijn begeleider snapte ook niet echt hoe ik ertussen was beland. Hij zei ook eerlijk dat hij weinig zou kunnen doen omdat ik perfect wist hoe ik een sollicitatiebrief of cv moest schrijven...Normaal moest je daar één keer in de week naar toe maar ik mocht één keer in de maand gewoon binnenspringen om mijn sollicitatie te laten zien.
Uiteindelijk had ik toen ook een paar maanden later werk en is het stopgezet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 18:01

Adamootje, welkom! Ik zie genoeg vacature van docenten hier in de regio. Succes!

Ik vind het UWV ook erg raar. Dat ze daar geen vaste lijn in hebben..........zou bijna een klacht indienen. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:02

Adamootje, welke vak en welke regio? Ik zit nu sinds dit jaar op de opleiding leraar 2de graads Engels in Tilburg deeltijd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:19

Heeft geen nut om klacht in te dienen heb ik al zo vaak gedaan over het UWV.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:25

Welk vak geef je Adamootje? Ik zoek zelf GLTC maar daar staat ook bijna niks van in mijn regio. Ik stuur dus ook heel veel open sollicitaties. Mei is een betere tijd.