Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
masters etc ook
goldenarrow schreef:Tsja, mijn opleiding (sph) is in eerste instantie niet bepaald creatief, maar de school waar ik zit hamert juist op creativiteit. We krijgen in het eerste jaar drama, dans, muziek, arbeid, beeldende vorming, audiovisuele vorming en sport en spel. En hier kies je er dan 2 uit die je de rest van je opleiding doet.
????Anoniem schreef:Klein vraagje aan iedereen, welke creatieve studies zijn er allemaal?? Heb in dit topic voor het eerst over CMD gehoord en vroeg mij af welke opleidingen je nog meer hebt?

Warboel schreef:[naam] schreef:Klein vraagje aan iedereen, welke creatieve studies zijn er allemaal?? Heb in dit topic voor het eerst over CMD gehoord en vroeg mij af welke opleidingen je nog meer hebt?
Sowieso hebben kunstacademies veel verschillende opleidingen. Ik studeer nu illustratie op de WdKA, maar er is bijvoorbeeld ook mode, product design, animatie, lifestyle en design, audiovisueel, fotografie, autonoom e.d., maar dat verschilt per academie. HKU heeft erg veel richtingen, KABK in Den Haag of Rietveld in Amsterdam wat minder. Een academie moet wel echt bij je passen, het is wel vrij specifiek onderwij vind ik persoonlijk. En vooral heel vaag soms
Op hogescholen weet ik het niet zo goed, dat kan je beter aan Courses of Marit vragen hier. Daar zijn ook veel creatieve opleidingen. Ik denk dat het onderwijs wel anders is maar daar durf ik niet zoveel over te zeggen.
Ik denk niet dat de ene echt beter is dan de ander maar dat het echt per persoon verschilt wat je prettig vind.
Dacht gelezen te hebben dat Courses en Marit wel wat tentamens hebben (bok mobiel dus kan het even niet makkelijk terugzoeken, sorry als ik het mis heb) en dat heb ik dan weer niet.
ga even op onderzoek uit. Dat type onderwijs heb je gelijk in en dat schrok mij vroeger af (5/6 jaar geleden) maar wie weet bevalt het me.toch?! Nooit echt naar gekeken namelijk.
Courses schreef:- Ik zit op de Hogeschool-
Ik heb 1 tentamen per periode, verschilt per school en onderwijs uiteraard, ik heb de vakken 'Theory' 'Creative' 'Production' en 'Project' waarvan 'Creative' en 'Production' 50% onder 1 cijfer op de eindlijst vallen (ze kunnen maar 3 echte vakken per periode becijferen). Bij 'Theory' krijgen we het tentamen, boekwerk, termen leren. Creative is het creatieve vak waar niemand echt een lijn op kan trekken, vorige periode een fotoserie, portretserie en tekenopdrachten voor moeten laten zien tijdens de schouw, deze periode moeten we een animatie maken. 'Production' is meer de programma's leren kennen. Vorige periode was dat vooral Illustrator en HTML, deze periode Premiere Pro met een eindopdracht in dat gebied. Bij 'Project' hebben we elke keer een 10 weken durend project in een project groep. Vorige periode moesten we een crossmediale hype opzetten voor een band (fictief) en deze periode moeten we een audiovisueel magazine maken.
Ons lesjaar bestaat uit 4 blokken, dit zijn 'Crossmedia' 'Audiovisual' 'Print' en 'Interactive'. In die volgorde zal ik 't ook krijgen, elke klas begon met 'Crossmedia' en heeft nu een andere volgorde. Ik zit nu bijna aan het eind van 'Audiovisual' wat ik echt geen leuk blok vond, ik kom van AV productie - Fotografie af en video trok me nooit, dus dit was niet zo'n goed blok voor mij. Volgend blok word 'Print' wat mij dan wel weer super leuk lijkt!
Ik ben niet iemand die kan tekenen, ben hiervoor gegaan omdat ik het leuk vind Grafisch bezig te zijn, maar ben zeker geen uber creatief meesterbrein. Daarom ben ik voor de HU gegaan in plaats van een kunstacademie o.i.d, dat is veel te zweverig en past niet bij me.
ik houd juist van tekenen etc, maar bewerken en ontwerpen vind ik ook gaaf
(geen kleding, maar logos, fotos etc)
vorig kwartaal was het eerste project een boek maken en het 2e project een antiboek. De begeleiding is opzich wel prima.