Lastige vragen: In welke functie zie jij jezelf over 5 jaar Antw: afhankelijk van bedrijf, doorgroei mogelijkheden en hoezeer ik het naar m'n zin heb in een m'n functie. Daar kan ik nu geen antw. op geven
Hoe zouden je vriendinnen je beschrijven?
Stel er staat een weekend weg op de planning. Wat is jouw rol hierin? (als in, welke taak bedeel jij jezelf toe? Is dat anders wanneer de samenstelling van de groep wijzigt etc)
Vraag 1 is idd ook suf.. hoe kan jij dat nu al weten? Wat als je zou zeggen "als CEO" En je vriendinnen vinden je leuk, anders zijn t je vriendinnen niet.. Die leider-volger vragen vind ik ook weer zo wat.. Is dat ook iets wat relevant is voor jouw functie Mri?
Wel wat doorgroei potentieel betreft. Daarbij kan je op een bedrijf van 7 werknemers niet 7 leiders types hebben dat gaat niet goed. Antw wat meestal goed is, is meestal dat je meer een volger bent maar met leiderschaps capaciteiten en dus wel optreed als een leider/ de leiding neemt wanneer de leider wegvalt/ er geen leider is binnen het team
Ik blijf dat sollicitatiecorrecte antwoorden vinden uit en sollicitatiecorrect boekje. Maar wel vragen waar je meer mee kan dan "waar worden je collega's niet blij van".. ik snap dat echt niet..
Ik denk dat het hoe dan ook gewoon belangrijk is om eerlijke te zijn en niet de gewenste antwoorden te geven. Daar prikken ze toch we doorheen.
Mri
Geplaatst: 12-04-13 21:30
opzich wel, maar voor mij persoonlijk wel hoe ik ben. In eerste instantie ben ik een volger die doet wat gezegd word, maar als er niemand is die de leiding neemt, dan ben ik de gene die dat doet.
Zelfde als een weekend weg plannen. Dat kan je gerust aan me overlaten maar ik weet dat anderen dat ook leuk vinden en er ook goed in zijn. Loopt alles gesmeerd? dan laat ik het rustig aan een ander over. Gaat het mis, lopen er dingen vast of is er niemand die actie neemt? dan neem ik actie.
LadyMadonna
Geplaatst: 14-04-13 10:52
Donders! Morgen eindelijk sollicitatie gesprek, zit ik hier stront verkouden te wezen!
Mri
Geplaatst: 14-04-13 11:34
stef schreef:
Donders! Morgen eindelijk sollicitatie gesprek, zit ik hier stront verkouden te wezen!
klink jij ook al als een zeehond
Sterkte morgen! Kleine tip: vandaag en morgen ochtend goed stomen, optijd naar bed en zorgen dat je goed slaapt.
Ja! Ben verder niet ziek ofzo, alleen m'n ogen branden m'n kop uit en ik zit verstopt, dus ik klink niet zo lekker.. Handig voor een receptioniste functie
Sorry, flauw! Ik ga voor je duimen! Als ik mn proeftijd haal (ik zou niet weten waarom niet, maar toch is die kans er altijd...) dan mag ik iets voor mijzelf kopen wat ik al erg lang graag wil hebben
nee ik wil een lockmachine Maar eerst moet ik wat meer zekerheid hebben wat inkomen betreft. Toch een flinke aanschaf (250-400 euro, daar tussen ergens).
Pffft! Spannend! Net na weken piekeren over een goede brief en CV heb ik hem dan net eindelijk per email verstuurd! De eerste echte serieuze sollicitatie! Super spannend. De vacature sluit woensdag en dan is het duimen draaien! Zo spannend!
Ik weet niet wie ik moet bellen morgen Wil even vragen wanneer ze een terugkoppeling/reactie (wat klinkt beter?) geven op het gesprek, na 1,5 week wachten. Er waren twee mensen bij het gesprek aanwezig, directeur en hoofd van een afdeling. Moet ik de receptie bellen, de assistente met wie ik de afspraak maakte voor het gesprek of één van de twee mensen met wie ik het gesprek had? Stresss
Gewoon bij de receptie zeggen dat je gesprek hebt gehad en hier graag terug koppeling op wil hebben. Je wilt immers graag weten op welke termijn je reactie kan verwachten. Zij kan ongetwijfeld zeggen wie je moet hebben.
Het doet hetin desales goed als je a) haar naam onthoud en zegt"Goedemiddag Laura, met xxxxx" b) Daarna zeggen dat jij haar hulp nodig hebt. (receptie mensen hebben eigenlijk altijd een dienstverlenend en behulpzaam karakter ) waarschijnlijk wil ze maar wat graag helpen. Zeg wat je wilweten, en zij verteld bij wieje moet Zijn! En dan ben je bij c) Je hebt we direct de goede persoon aan detelefoon.
Goedemorgen.. net wakker gebeld met een afwijzing nav m'n gesprek vorige week. Ze waren super positief, maar toch gegaan voor iemand met...... jaja: meer ervaring. Zucht.
Spannend Shiloh! Fijn dat je contract verlengd is Jollie!