Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:24

Mooie werkplek hoor connepon, en zo te zien ook een heel mooi huis!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:49

Dank je. Het is een appartement, wat eigenlijk veel te groot is voor mij en mijn vriend (155m2), maar het is ook wel relaxed.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:51

Het zag er echt uit als zo'n lang huis :P

Ik heb aan een interimkantoor gevraagd een jobstudent voor me te zoeken. Zelf lukt het me niet iemand te vinden, klaarblijkelijk heeft de paardminnende jeugd geen zin om 5uurtjes te werken in het weekend -O-

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:06

Jeetje, is het zo moeilijk om aan personeel te komen? Zou je niet verwachten in deze tijd!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:17

serieus? Vind jij niemand om bij je te werken? Dat verwacht je ook niet..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:19

Ik had het ook niet verwacht. Als paardenmeisje sprong ik 6 jaar geleden een gat in de lucht toen ik de kans kreeg in een ruitersportzaak te gaan werken..

Ik krijg het gevoel dat heel veel studenten teveel eisen stellen. Ze willen een loon om U tegen te zeggen (er was er eentje die een stuk meer dan 10 euro per uur wilde), willen een transportvergoeding en dan niet eens voor de afstand van hun woonplaats tot het werk, nee hoor, vanaf het adres van hun vriendje waar ze in het weekend verblijven en 50km verderop woont, ze willen niet op zondag werken, 5 uur is te weinig, 5 uur is teveel, ..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:25

@ connepon, jouw vloer lijkt wel op de mijne :D

Nou ja.. meen je dat nou mallootje? Ik was destijds echt wel heel anders hoor.. De tijden veranderen blijkbaar

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:27

Ik was ook anders. Van m'n 16 tot m'n 21 heb ik allerlei weekendbaantjes gehad, de ene al leuker dan de andere en de ene ook beter betaald dan de andere. Maar ik was blij dat ik was had, dat ik een beetje geld verdiende om m'n paard te onderhouden en wat kon sparen voor als ik wat leuks zag.

Maar ja, nu heeft men blijkbaar geen job meer nodig :(

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:30

nou.. hoe betalen ze dan in godsnaam hun kosten. Of krijgen ze dat tegenwoordig van paps en mams.. Ik was ook al blij als ik een baantje had. Ik heb jarenlang in een viskraam gestaan voor 35 euro per dag. Kouuuud dat t was swinters! Geen vakantiegeld, geen kerstpakket, niks.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:30

Mijn vloer was heul goedkoop :p Was vorig jaar een actie bij de Gamma geloof ik of Praxis..

SuperSmurf, waar zit je eigenlijk met je hondenuitlaatservice en school?

En een tarief van meer dan 10 euro per uur? Pff dat zijn geen studententarieven.

Oja, nog wat anders. Wie is er geïnteresseerd om affiliate te worden van EquiGids? Dan krijg je dus een commissie als men via jouw link een betaalde pagina koopt binnen 30 dagen. Ik ga nu even uitvogelen hoe dat werkt. Is namelijk mogelijk met het programma waar ik mee werk.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:42

Onder alkmaar :)

Hmm dan is t misschien toch niet dezelfde, deze was niet heel goedkoop :+ ( of onze definitie van goedkoop verschilt haha! )

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:44

Woow ik zou super blij zijn als ik een bijbaantje zou hebben. Raar dat het niemand het wil :O.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:56

Nou.. en dan zeker zo'n bijbaantje. Toch leuker dan achter de kassa bij een supermarkt!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:57

Misschien vindt iedereen mij een hele kwaaie en willen ze daarom niet :p

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:59

@SuperSmurf: Had je al je website genoemd, nee toch? Of heb ik nou heel scheel gekeken ;)

@Mallootje: Bizar zeg... Je zou denken dat juist in deze tijd de mensen staan te springen om zo'n leuke bijbaan!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:05

Ik zoek natuurlijk specifiek naar een student, die zijn zich misschien nog niet bewust van de noodzakelijkheid van geld ;) Iemand die al verder in het leven staat en een huis, gezin,.. heeft, wil misschien wel sneller een bijbaan nemen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:07

Ik heb al baantjes sinds ik 12 ben. Van het uitdelen van proefmonsters voor de plaatselijke drogisterij, tot folders lopen, spoelkeuken en kassa! Ik had nog net geen moord gedaan voor een bijbaan in een ruitersportzaak...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:09

nee niet genoemd, maar ik heb donderdag een afspraak bij een web builder. Alles wordt nieuw :D NIeuwe website, nieuwe logo, flyers, visitekaartjes :D Mn huidige website is een rommeltje :') Maar t is http://www.hondenschool-shiva.nl

Ik ben destijds begonnen als hondenschool, maar inmiddels is t vml uitlaatservice en straks ook opvang. Dus k moet ook een ander web adres en een andere bedrijfsnaam. Het is nu hondenschool en uitlaatservice Shiva. Maar das a) te lang en b) dekt niet al mijn diensten. :)

@ mallootje; ik werkte gewoon netjes vanaf mijn 15e. Iedereen die ik ken heeft vanaf die leeftijd altijd gewerkt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:13

Ik krijg deze week eindelijk mijn visitekaartjes en stickers :D.. Leuke website supersmurf!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:15

joyce2 schreef:
Ik had nog net geen moord gedaan voor een bijbaan in een ruitersportzaak...

_O-

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:19

Bizar zeg dat je niemand kunt vinden!! Je zou inderdaad zeggen dat dat iedere student(e) die in de paarden zit dat wel zou willen doen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:22

Ik ging altijd bij divoza solliciteren en alle ruitersportzaken die er waren haha xD.

Iemand nog een goede manier van je webshop promoten?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:24

Jullie gaan snel :wow: Zal binnenkort uitgebreid bijlezen. Ik ben begonnen aan mijn afstudeerscriptie, dus kom niet meer zoveel toe aan bokt. Alle tijd gaat in mijn studie en de webshop zitten.

@ Mallootje: misschien willen studenten juist graag wat meer werken? Ik ken persoonlijk geen studenten die 5 uur per week zouden willen werken, maar liever veel meer (5 uur werken per week zet geen zoden aan de dijk). Maar ik heb totaal geen idee hoe dat in jouw omgeving zit, dus misschien zit ik er helemaal naast. Bovendien zou je denken dat de baantjes niet voor het oprapen liggen en mensen zo'n kans met beide handen aangrijpen.

@ Connepon: leuke werkplek! Lijkt heel erg op hoe het er hier uitziet; onze tafel staat ook in de woonkamer, en we hebben het papierwerk exact op dezelfde manier opgesteld :D Apartement ziet er prachtig uit, ik word er ook stiekem een klein beetje jaloers van B-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:28

Inderdaad, sommigen willen liever een hele dag.. Maar ik wil liever eerst kijken hoe het lukt met een halve dag open, als zondagen dan echt toppers blijken te zijn kunnen we nog overschakelen naar de hele dag.
Ah, uiteindelijk vinden we wel iemand..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:31

Kan me voorstellen dat je niet meteen iemand voor hele dagen wilt aannemen :) Is het een optie om een contract aan te bieden met flexibele uren, bijv. een 3 tot 12 uren contract? Je kan dan aangeven dat het in eerste instantie gaat om 5 uur per week, maar eventueel is er later een mogelijkheid om meer te werken. Wie weet komen daar meer mensen op af?