Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Je mag zowieso je AV ten alle tijden wijzigen, maar of het idd toegestaan is...
joyce2 schreef:Ik heb als model meerdere contracten liggen waarin staat dat de fotograaf/model/visagist het recht hebben om de uiteindelijke foto's voor hun portfolio te gebruiken, maar er werd meestal wel eerst overlegd of iedereen tevreden was over de foto's die de fotograaf uiteindelijk uitkoos. Ik vraag me eigenlijk wel af, stel dat het tot een rechtzaak zou komen, wie er dan zou winnen, de fotograaf of het model/opdrachtgever...
Nouks schreef:@Yucca: ik ken die twijfels persoonlijk uit mijn opstartfase absoluut niet. Nu was mijn situatie ook wel anders dan de jouwe denk ik; ik kwam niet uit een vaste baan en heb bovendien in mijn beginjaren denk ik zo'n 80% van het werk op kantoor bij opdrachtgevers uitgevoerd. Dus alleen zitten etc was in het begin voor mij zeker geen twijfelpunt.
Hilda79 schreef:@ Yucca, ik ken je gevoel. Alleen is het bij mij zo gegroeid dat ik helemaal voor mezelf ben begonnen. Eerst naast mijn fulltime baan voornamelijk paarden gefotografeerd en van het één kwam het ander en zodoende fotografeer ik nu voornamelijk trouwerijen, zwangerschappen en baby's. Ik mis het contact met collega's wel eens maar dan bedenk ik me dat er vaak ook nare situaties zijn (secretaresse op grote werkplekken) geweest die ik absoluut niet leuk vond.
Momenteel zit ik even bij een oude werkgever voor 16 uur per week ter vervanging van zwangerschap. Voor mij kwam dat heel goed uit omdat dit mijn winter overbrugt waarin het rustiger is qua fotografie.
@ Yucca, lees het cynisch. Ben niet van de smiles om in mijn posten toe te voegen.
Yucca schreef:En het idee dat het werk dat je maakt niet goed genoeg is (in de beginfase)?