Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 08:41

ik heb gisteren ook weer 3 sollicitaties de deur uit gedaan.
Een voor medewerker binnendienst, een als after sales manager en een als customer service.
Allemaal niet echt gerelateerd aan mn studie, maar ik heb er wel ervaring mee, dus hopen dat er iets uit komt...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:14

Ik zit te denken om me meer om te scholen/bij te scholen als webdesigner. Er zijn gewoon zoveel meer vacature's op dat gebied.
Maar het is niet iets wat ik onwijs leuk vind...Misschien kan ik wel ervaring op doen en later nog eens een baan zoeken die ik leuk vind.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:06

Mijn manlief zei dat dit wellicht wel de mogelijkheid was om te kijken of ik niet compleet iets anders wilde gaan doen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:40

Ik wil me hier ook melden.
Ben op zoek naar een ander bijbaantje, voor uitleg pb.
Bij de plus hier in de buurt zoeken ze mensen.
Hoeveel kan ik qua uurloon verwachten als 18 jarige daar ?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:44

xNathaliee schreef:
Ik wil me hier ook melden.
Ben op zoek naar een ander bijbaantje, voor uitleg pb.
Bij de plus hier in de buurt zoeken ze mensen.
Hoeveel kan ik qua uurloon verwachten als 18 jarige daar ?

Het minimum, met geluk iets meer.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:48

bij plus werken ze volgens mij met een systeem waarbij je als je er langer werkt, een hoger salaris krijgt, dus denk dat je als je net begint het minimumloon krijgt.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:58

zo net werd ik al gebeld door de behandelaar van mijn dossier van de rechtsbijstand (terwijl ik gisterenmiddag pas heb gemeld)..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:37

Oke bedankt voor de snelle reacties.
Iemand nog suggesties voor bijbaantjes ? Zit op school maar ben 3 dgn in de week beschikbaar vanaf 1 uur. Za. kan ik niet werken behalve in de ochtend en het liefst in de avonden ook niet ivm huiswerk. :)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:57

xNathaliee schreef:
Iemand nog suggesties voor bijbaantjes ? Zit op school maar ben 3 dgn in de week beschikbaar vanaf 1 uur. Za. kan ik niet werken behalve in de ochtend en het liefst in de avonden ook niet ivm huiswerk. :)

Dus je wil 3 dagen van 13-17 oid?
Denk eerlijk gezegd dat je voor de meeste bedrijven niet interessant bent :o Zijn zat anderen die meer uren (en flexibeler) beschikbaar zijn.
Dus denk dat als je meer uren kunt werken, dat je meer kans maakt.
Stel 3 avonden in de week, dan kun je evt ook 's middags huiswerk maken.. En je hoeft toch ook niet alle avonden aan je huiswerk?

Maar, om even op je vraag terug te komen.. Bv in een winkel, bediening, horeca, supermarkt, schoonmaken, Mcdonalds.

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:56

xNathaliee schreef:

Bijles geven aan scholieren van de middelbare school :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:58

Wie zou mijn brief na willen lezen ? :P

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:09

Kom maar op!
Ik ben zo eerst even boodschappen doen, lees mezelf een schop geven om heen te gaan, voordat iedereen er straks weer is :o

Maar, daarna heb ik wel eventjes tijd.

Vandaag mijn salarisonderhandelingen gehad, dik tevreden :D Kleine domper is alleen dat ik ws pas volgende week maandag kan beginnen ipv as woensdag,,, Maar ja, dat ene week red ik ook nog wel weer ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:14

----

link weggehaald :)
Laatst bijgewerkt door Meraki op 23-09-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:14

oo lekker B2BC! Altijd fijn als je het eens kan worden over je salaris.
Ach en die 3 daagjes kunnen er ook nog wel bij toch :D
Ik heb nog nergens wat van gehoord, helaas.
NTI ga ik wel even na bellen. 20 september sloot de sollicitatie ronde. Wanneer kan ik dan het beste bellen?
Nu nog wel erg vroeg natuurlijk maar mocht ik niks horen?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:15

Ik zou ff bellen ... 't is drie dagen terug :) of het moet per post zijn gegaan ..

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:16

nou ik heb wel vaker gemerkt dat 20 sep (bijv) dat sluit en ze een week later pas uitnodigingen gaan sturen voor gesprekken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:17

Wendy, kijk je uit met die brief. Nu staan al je gegevens op internet.
Ik vind het op zich een nette brief, alleen de 1e alinea trekt me niet zo.
Ik zou eerder zeggen:

Op -datum- zag ik uw vacature voor Junior Vormgever op uw website staan. Met grote interesse solliciteer ik naar deze functie.

Ik zou er niet inzetten van "hopen". Maar verder vind ik het een goede brief.

Edit:
Als per de 20e de vacature gesloten is nemen ze nu goed te tijd om te beslissen wie ze willen uitnodigen. Ik denk niet dat je nu al kan bellen, dan kom je vrij ongeduldig over. Ik zou pas halverwege volgende week wat verwachten.
Ik heb nooit geebeld. Vind het vrij opdringerig overkomen vaak.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:22

Jep, ik haal m er ook zo af :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:24

NonaWen schreef:
Jep, ik haal m er ook zo af :)

Heb ook even meegelezen: nog een klein grammaticaal foutje in de tweede alinea: ik ben 21 jaar, en ik heb enz... (dus niet heb ik). ;)

Edit: vond het verder een nette brief, ben het wel eens met het commentaar over de eerste alinea. Succes!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:30

ik zwaai hier ook maar even, ik ben 21 jaar en net afgestudeerd in de grafische sector, echter is hierin gewoon bijna geen werk te krijgen in mijn omgeving (heb geen auto dus amersfoort oid werkt niet)

ik kon gelukkig bij mijn broer terecht, minimumloon, hard werken (spoelkeuken) kortom veel lichamelijk klachten.

ik woon op mezelf dus ik kan niet zomaar stoppen, nu heb ik eergister gesolliciteerd bij de blokker, ik had een voordeel want 3 jaar terug heb ik er ook een jaar gewerkt, vandaag heb ik t contract getekend, ook minimumloon maar ik ben dolblij, ik ben de werktijden van de spoelkeuken zo zat (6 uur s'avonds tot nacht)

ik ben nog ingeschreven bij de schoonmaak, daar krijg ik goed betaald, maar om aan me uren te komen moet ik s ochtends naar 2 pandjes, dan smiddags naar een ander pand en vervolgens in de avond nog een keer, nee daar ga ik écht niet aan beginnen, nu heb ik lekker 1 plek.

wel bizar trouwens, heb je gestudeerd en een diploma en dan moet je aan de slag bij een blokker oid.

ze zeggen wel altijd als je studeert krijg je later beter betaald maar ik begin ook wel te snappen dat steeds minder jongeren gaan studeren en dan fulltime gaan werken, soms schiet je er echt niets mee op...

ik blijf voorlopig dit doen, misschien dat ik er later nog een bbl studie bij pak maar geen voltijd meer.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:34

Én toch is het zo DQ, klasgenoot van mij is weer teruggekomen naar school om die reden. Zij werkte als Flash programmeur en verdiende een x bedrag (ongeschoold), haar collega verdiende een y (bedrag) geschoold en verdiende dus meer dan haar omdat hij een diploma had en zij niet.

Toch snap ik je redenering wel. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:44

daarom zei ik soms schiet je er echt niets mee op :) want het zal echt wel gebeuren dat sommige wel gewoon met behulp van hun diploma een mooie baan krijgen.

beide broers van mij zijn chefkok, de oudste verdiend erg veel, ongeschoold, maar gewoon in t wereldje gerold en het is een uitblinker, mijn stiefvader heeft jaren gestudeerd, en is nu eindelijk ict vestigingsmanager, mijn broer verdiend bijna net zo veel als hem :=

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:47

Het is gewoon lastig.. Sowieso is het lastig om een baan te vinden binnen je vakgebied in de buurt van je woonplaats.. En met een diploma 'specificeer' je jezelf natuurlijk toch..

Het is gewoon knudde om een baan te zoeken die aansluit bij je wensen én in de buurt is. Heel vaak zie ik banen en dan denk ik 'Woah, zoiets lijkt me écht geweldig'.. Maar 9 van de 10keer is het veel ste ver weg..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:50

idd, en ik heb t er gewoon niet voor over om iedere dag te gaan treinreizen, respect voor de mensen die dat kunnen, maar ik niet :) dan werk ik liever voor t minimumloon...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:53

Reizen vind ik niet erg maar wil er dan wel vergoeding tegenover zien. Had gister een gesprek bij het uwv en die vonden dat ik daar niet moeilijk over moest doen. Tja als het 1/3e van je minimumloon is vind ik dat een hoop geld.