Toen hoefde je geen 1040 uren naar school nee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anouk1993 schreef:hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor
Laura_ schreef:[
_lies_ schreef:Santosww schreef:Wij niet??? Wij hebben naast werk geen leven????
Zeg ik dat?
Ik bedoel ermee, dat wij ook nog eens huiswerk hebben, teveel zelfs. En nu ook nog eens langere lesuren.
Buiten school hebben we ook nog een leven.
Dat hoeft dan toch niet te betekenen, dat jij er geen heb?
_Lotte_ schreef:Onze pwweken zijn afgeschaft en ik heb in totaal nog 2 weken minder meegerekend, voor als lessen uitvallen of als we een keer verkort lesrooster hebben
Vakanties en weekenden heb ik er ook afgehaald..
Santosww schreef:anouk1993 schreef:hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor
Nee maar werk je wel meer als dat jullie nu op school zitten in een week.
Juul schreef:Als je werkt heb je naast je werk geen huiswerk maar het hele huishouden
lampjerulez schreef:_Lotte_ schreef:Onze pwweken zijn afgeschaft en ik heb in totaal nog 2 weken minder meegerekend, voor als lessen uitvallen of als we een keer verkort lesrooster hebben
Vakanties en weekenden heb ik er ook afgehaald..
dan zou ik graag jou rekensom hier willen zien staan.
want het kan best zijn dat je de weekenden dan heb meegerekend.
hoeveel les uur heb je per week?
(en als het nu veranderd is hoeveel nu? )
anouk1993 schreef:Ja net zeggen je bent niet voor niets kind
Nou als je het ongeveer narekend wij moeten van half 9 tot kwart over 4 en de normale werktijden zijn toch tot 5 ?
_lies_ schreef:Santosww schreef:
Nee maar werk je wel meer als dat jullie nu op school zitten in een week.
Later heb je wel een beter vervoersmiddel en eigen geld om mee met het OV te gaan bijvoorbeeld.
Wij doen het op onze fietsen en als je dan al erg ver weg woont....
Daarbij heb je geen huiswerk meer en dat soort dingen.
Santosww schreef:Ja maar je bent school nodig om later te kunnen werken. Zonder startkwalificatie ( dat is dus een Havo diploma of hoger) kom je niet verder.
Juul schreef:anouk1993 schreef:hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor
Geloof mij maar. Denk je dat je het op het MBO/ HBO rustiger krijgt ?
Of als je later een fulltime baan hebt van 9-5 ?
Orangiste schreef:Heb anderhalf jaar geleden nog gewoon op school gezeten hoor, dus weet nog prima hoe dat was en dat was echt niet anders dan bij jullie nu.
_Lotte_ schreef:anouk1993 schreef:Ja net zeggen je bent niet voor niets kind
Nou als je het ongeveer narekend wij moeten van half 9 tot kwart over 4 en de normale werktijden zijn toch tot 5 ?
Ik ben om 5 uur nog lang niet klaar met mijn hw en begin bijna altijd meteen na school!
Juul schreef:Als je een baan ver weg hebt of een opleiding die verder is zit je ook lang in de auto/ trein hoor. En dat fietsen is voor veel pubers tegenwoordig nieteens zo slecht. Verder, wat denk jij dat je later gaat doen ? Paar uurtjes werken en verder relaxen en je man laten koken/ schoonmaken/ kinderen naar school brengen/ financien regelen/ boodschappen doen enz enz enz ???
_lies_ schreef:Juul schreef:Als je werkt heb je naast je werk geen huiswerk maar het hele huishouden
Dat hoeft helemaal niet
_lies_ schreef:_lies_ schreef:Weet je wat ik hier nou zo min aan vind....
De mensen die het asociaal vinden dat wij staken zitten zelf niet meer op school.
Nee, dan heb je er ook geen last van he
Terwijl wij hierbuiten ook nog een leven hebben, paarden etc.
Wij niet??? Wij hebben naast werk geen leven????
verootjoo schreef:[naam] schreef:
Geloof mij maar. Denk je dat je het op het MBO/ HBO rustiger krijgt ?
Of als je later een fulltime baan hebt van 9-5 ?
Hehe.. een mbo/hbo opleiding is nog veel zwaarder... 36 uur in de week onbetaald stage lopen, en daarbovenop nog je stage opdrachten, scriptie, hobby's en werken omdat je toch ook nog ergens geld voor nodig hebt...
En denk je nou echt dat als je werkt klaar bent met je werk als je thuiskomtOf ben ik de enige waarvan de vader om en nabij de 70 uur in de week draait? En als je op jezelf woont heb je ook nog een huishouden te verzorgen, eten te maken etc.