1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anouk1993

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:23

Vroeger jah Knipoog
Toen hoefde je geen 1040 uren naar school nee Lachen

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:24

anouk1993 schreef:
hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor Vork

Nee maar werk je wel meer als dat jullie nu op school zitten in een week.

_Lotte_

En je bent toch niet voor niets nog een kind?

Salsa

Laura_ schreef:
[ ROFL

als je een opleiding kiest, heb je de vakken wie je leuk of goed in bent enzo.. middelbare school heb je ook nog nutteloze vakken wie je niet nodig hebt(tekenen,ckv,gym) en ik heb 37 uur P.W. en er valt nooit wat uit,, als ik maar 25 uur Per Week zou hebben zou t vast wat minder erg zijn.. maar ik wil gewoon goed les.. en niet een of andere docent wie dr niks van snapt[/quote]

Dit soort vakken heeft ook iets te maken met je persoonlijk en maatschappelijke ontwikkeling. Daarbij zijn er genoeg mensen die moeten tekenen voor hun werk. Ga leuk kleren ontwerpen of architect worden. Wel fijn als je dan een fatsoonlijk "poppetje" of "huisje" kan tekenen. Daarbij is gym voor de meeste kinderen niet een overbodige luxe. Haha!

Anoniem

_lies_ schreef:
Santosww schreef:
Wij niet??? Wij hebben naast werk geen leven????

Zeg ik dat? Lachen
Ik bedoel ermee, dat wij ook nog eens huiswerk hebben, teveel zelfs. En nu ook nog eens langere lesuren.
Buiten school hebben we ook nog een leven.
Dat hoeft dan toch niet te betekenen, dat jij er geen heb?

Als je werkt heb je naast je werk geen huiswerk maar het hele huishouden Knipoog

lampjerulez

_Lotte_ schreef:
Onze pwweken zijn afgeschaft en ik heb in totaal nog 2 weken minder meegerekend, voor als lessen uitvallen of als we een keer verkort lesrooster hebben Knipoog
Vakanties en weekenden heb ik er ook afgehaald..

dan zou ik graag jou rekensom hier willen zien staan.
want het kan best zijn dat je de weekenden dan heb meegerekend.
hoeveel les uur heb je per week?
(en als het nu veranderd is hoeveel nu? )

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:25

Santosww schreef:
anouk1993 schreef:
hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor Vork

Later heb je wel een beter vervoersmiddel en eigen geld om mee met het OV te gaan bijvoorbeeld.
Wij doen het op onze fietsen en als je dan al erg ver weg woont....
Daarbij heb je geen huiswerk meer en dat soort dingen.

x_Ilse_x

Ik meld me hier ook.
Het was echt een gaos bij ons op school...

Cinderella

Juul schreef:
Als je werkt heb je naast je werk geen huiswerk maar het hele huishouden Knipoog

Dat hoeft helemaal niet Lachen

anouk1993

Ja net zeggen je bent niet voor niets kind
Nou als je het ongeveer narekend wij moeten van half 9 tot kwart over 4 en de normale werktijden zijn toch tot 5 ?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:26

Ja maar je bent school nodig om later te kunnen werken. Zonder startkwalificatie ( dat is dus een Havo diploma of hoger) kom je niet verder.[/quote]

Ja maar als je niet eens fatsoenlijk je huis&leerwerk kunt doen omdat je telaat thuis ben van school vind ik dat toch wel wat anders zo leer je er ook niks van Knipoog[/quote]

Hoezo te laat thuis... Als jij in de les al een beetje huiswerk maakt, omdat leraren jullie stof geven om mee te werken en het tijdens de les niet omdat jullie zitten te kletsen jah dan moet je dat inderdaad s'avonds doen...

_Lotte_

lampjerulez schreef:
_Lotte_ schreef:
Onze pwweken zijn afgeschaft en ik heb in totaal nog 2 weken minder meegerekend, voor als lessen uitvallen of als we een keer verkort lesrooster hebben Knipoog
Vakanties en weekenden heb ik er ook afgehaald..

dan zou ik graag jou rekensom hier willen zien staan.
want het kan best zijn dat je de weekenden dan heb meegerekend.
hoeveel les uur heb je per week?
(en als het nu veranderd is hoeveel nu? )

Ik heb 37 uur per week..
En rekensom heb ik niet, want dat hebben we toen op onze rekenmachine gedaan..

_Lotte_

anouk1993 schreef:
Nou als je het ongeveer narekend wij moeten van half 9 tot kwart over 4 en de normale werktijden zijn toch tot 5 ?

Ik ben om 5 uur nog lang niet klaar met mijn hw en begin bijna altijd meteen na school!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:27

Heb anderhalf jaar geleden nog gewoon op school gezeten hoor, dus weet nog prima hoe dat was en dat was echt niet anders dan bij jullie nu.

Anoniem

_lies_ schreef:
Santosww schreef:

Later heb je wel een beter vervoersmiddel en eigen geld om mee met het OV te gaan bijvoorbeeld.
Wij doen het op onze fietsen en als je dan al erg ver weg woont....
Daarbij heb je geen huiswerk meer en dat soort dingen.

Als je een baan ver weg hebt of een opleiding die verder is zit je ook lang in de auto/ trein hoor. En dat fietsen is voor veel pubers tegenwoordig nieteens zo slecht. Verder, wat denk jij dat je later gaat doen ? Paar uurtjes werken en verder relaxen en je man laten koken/ schoonmaken/ kinderen naar school brengen/ financien regelen/ boodschappen doen enz enz enz ???

anouk1993

Santosww schreef:
Ja maar je bent school nodig om later te kunnen werken. Zonder startkwalificatie ( dat is dus een Havo diploma of hoger) kom je niet verder.

Ja maar als je niet eens fatsoenlijk je huis&leerwerk kunt doen omdat je telaat thuis ben van school vind ik dat toch wel wat anders zo leer je er ook niks van Knipoog[/quote]

Hoezo te laat thuis... Als jij in de les al een beetje huiswerk maakt, omdat leraren jullie stof geven om mee te werken en het tijdens de les niet omdat jullie zitten te kletsen jah dan moet je dat inderdaad s'avonds doen...[/quote]

Hahha dit slaat dus nergens op bij ons krijg je 9 vd 10 x geen tijd om je huiswerk af te maken in de les dan ben je meestal bezig met nakijken van je huiswerk en krijg je nieuwe uitleg en red je dr maar mee 's avonds Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:28

Juul schreef:
anouk1993 schreef:

Geloof mij maar. Denk je dat je het op het MBO/ HBO rustiger krijgt ?
Of als je later een fulltime baan hebt van 9-5 ?

Hehe.. een mbo/hbo opleiding is nog veel zwaarder... 36 uur in de week onbetaald stage lopen, en daarbovenop nog je stage opdrachten, scriptie, hobby's en werken omdat je toch ook nog ergens geld voor nodig hebt...

En denk je nou echt dat als je werkt klaar bent met je werk als je thuiskomt Verward Of ben ik de enige waarvan de vader om en nabij de 70 uur in de week draait? En als je op jezelf woont heb je ook nog een huishouden te verzorgen, eten te maken etc.

Lies_Miek

Bij ons gingen ze staken op school.
Werden daardoor eerder naar huis gestuurd.
Maar maandag gaan ze weer staken tegen een 9de uur anders zitten we tot 5 uur op school.
En dan nog huiswerk maken ook.

_Lotte_

Orangiste schreef:
Heb anderhalf jaar geleden nog gewoon op school gezeten hoor, dus weet nog prima hoe dat was en dat was echt niet anders dan bij jullie nu.

Bij ons op school is het dit jaar toch écht veranderd!
Alle pwen moeten tussendoor, omdat er geen pwweken meer zijn en de 3e klas van vorig jaar had 32 uur en wij nu in de 3e 37 uur!

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:29

_Lotte_ schreef:
anouk1993 schreef:

Ik ben om 5 uur nog lang niet klaar met mijn hw en begin bijna altijd meteen na school!

Dat bedoel ik maar en als je tot kwart over 4 moet ben ik meestal rond 5 uur pas thuis en daarna meteen door trainen dus word t weer laat Lachen

Cinderella

Juul schreef:
Als je een baan ver weg hebt of een opleiding die verder is zit je ook lang in de auto/ trein hoor. En dat fietsen is voor veel pubers tegenwoordig nieteens zo slecht. Verder, wat denk jij dat je later gaat doen ? Paar uurtjes werken en verder relaxen en je man laten koken/ schoonmaken/ kinderen naar school brengen/ financien regelen/ boodschappen doen enz enz enz ???

Ja, da zit je lang in de trein of auto.
De volwassenen kunnen ook best de fiets meer gaan gebruiken als je het zo bekijkt Knipoog
En zo zie ik dat niet voor me, maar het is geen huiswerk waarvoor je uren moet stampen...

Salsa

_lies_ schreef:
Juul schreef:

Dat hoeft helemaal niet Lachen

En hoe zag je dat voor je......dat zijn dus geen paarden, geen vriend, geen kinderen, geen eten, geen schone kleren en een huis uit het programma hoe schoon is jouw huis. Of blijf je je hele leven bij pappie en mammie wonen?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:30

_lies_ schreef:
_lies_ schreef:
Weet je wat ik hier nou zo min aan vind....
De mensen die het asociaal vinden dat wij staken zitten zelf niet meer op school.
Nee, dan heb je er ook geen last van he Lachen
Terwijl wij hierbuiten ook nog een leven hebben, paarden etc.

Wij niet??? Wij hebben naast werk geen leven????

Zeg ik dat? Lachen
Ik bedoel ermee, dat wij ook nog eens huiswerk hebben, teveel zelfs. En nu ook nog eens langere lesuren.
Buiten school hebben we ook nog een leven.
Dat hoeft dan toch niet te betekenen, dat jij er geen heb?[/quote]

Nee maar jij zegt het volgende:
Weet je wat ik hier nou zo min aan vind....
De mensen die het asociaal vinden dat wij staken zitten zelf niet meer op school.
Nee, dan heb je er ook geen last van he Lachen

Terwijl wij hierbuiten ook nog een leven hebben, paarden etc.

Hier haal ik dus uit op dat wij werken en niet meer op school zitten en er dus geen last van hebben (overigens niet waar want wij werken 40 uur in de week) Jij zegt dat je hierbuiten ook nog een leven hebt... Ik maak hieruit op dat wij dat niet hebben...

Anoniem

verootjoo schreef:
[naam] schreef:

Geloof mij maar. Denk je dat je het op het MBO/ HBO rustiger krijgt ?
Of als je later een fulltime baan hebt van 9-5 ?

Hehe.. een mbo/hbo opleiding is nog veel zwaarder... 36 uur in de week onbetaald stage lopen, en daarbovenop nog je stage opdrachten, scriptie, hobby's en werken omdat je toch ook nog ergens geld voor nodig hebt...

En denk je nou echt dat als je werkt klaar bent met je werk als je thuiskomt Verward Of ben ik de enige waarvan de vader om en nabij de 70 uur in de week draait? En als je op jezelf woont heb je ook nog een huishouden te verzorgen, eten te maken etc.

Precies. Ik heb sinds ik op het MBO zit ( en een pony, 2 konijnen verzorg, meehelp in het huishouden etc ) ook maar 2 uurtjes 's avonds ongeveer voor mezelf.

lampjerulez

[quote="_Lotte_"]

lotte dan is jullie school aan het klote, want je hoeft maar 30 tot 32 uur naar school om de 1040 uur regeling makkelijk te halen. Of jullie moeten meer vakantie hebben of ze zijn compleet in de war met de administratie