[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:12

Stageplaats gezocht

Ik ben eerstejaars student Dierwetenschappen aan de Universiteit van Wageningen. Het is de bedoeling dat er ik aan het eind van het jaar (4 t/m 18 juni, op de maandag t/m vrijdag) een korte stage loop bij een bedrijf met dieren om kennis te maken met de sector.
Het bedrijf hoeft geen erkend stagebedrijf te zijn.

Omdat ik al ervaring heb met paarden gaat mijn voorkeur uit naar een bedrijf met andere dieren, maar een leuke stage in de paarden is ook welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:58

Ook ik zoek een stageplaats

Voor Paardenhouderij/Management Niveau 4.
Het is voor na de zomervakantie 10 weken voor mijn 4e jaar.
Ik woon in Zuidholland, het mag intern maar liefst niet helemaal aan de andere kant van 't land :o of het moet heeel leuk zijn.
Moet Aequor goedgekeurd zijn.

Fammiie_x

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:58

Iemand die een leuk bedrijf weet voor schapenstage?
Dit mag ook in Engeland zijn!
Het met Aequor goedgekeurd zijn :D

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:27

ik zoek een stage plek waar ze ook keuringsklaar doen maken,...
omdat er niet echt iets in mijn buurt is ben ik een beetje laat, met stage lopen ect.
uh het bedrijf moet wel gekeurd zijn door Aequor en het liefst in de buurt van venray (limburg) omdat ik in vredepeel woon.
Maar het moet wel een stageplek zijn waar ik niet alleen stallen hoeft uit te mesten, of alleen hoef op te zadelen je weet denk zelf wel een beetje hoe ik dat bedoel denk ik...
zodien het verder is wil ik wel intern zitten, maar wel de mogelijkheid om mijn paard mee te nemen.

mvg Dynara
liever een PB sture ofzo

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:25

STAGE GEZOCHT:

Hallo.

Ik doe opleiding paardenhouderij.
En ik moet stage lopen op een fokkerij.
Graag een welsh fokkerij.
Ysselvliedt stud is al bezet door iemand uit mn klas.

Groetjes

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:56

Stageplaats gezocht

Opleiding: Management Assistent
Leerjaar: 3 (laatste jaar)
Vanaf: september 2010
Duur: 10 of 20 weken

Het liefst intern verblijf.
Mijn voorkeur gaat uit naar België of Engeland. Maar Nederland of Spanje kan/mag ook.

Graag PB. Ik hoop op een reactie, alvast bedankt!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:16

Ik zoek op zeer korte termijn een stageplek. Liefst wedstrijdstal of fokkerij en keuring.

Paardenhouderij niveau 3
Blokstage van 9 weken ( inc proeve van bekwaamheid )
Moet in april al beginnen
Liefst niet intern, ben in bezit van een auto dus mag een stukje rijden zijn.

Het lieft werk ik met pony's, maar ook met paarden heb ik veel ervaring en vind ik leuk.

Weet iemand iets dan hoor ik het heel graag.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:29

Stageplaats gezocht op melkveebedrijf of schapen- of geitenboerderij.

Ik ben op zoek naar een stage, het liefst op een bedrijf met geiten of schapen (bijvoorbeeld geitenmelkerij). Het gaat om een stage van ongeveer 45 uur. Het liefst in de buurt van Spijkenisse (Nederland) of Gent (België). Ik kan eventueel ook wel intern. Het liefst in de zomervakantie, of een andere periode dat ik vakantie heb (kan ik via pb wel doorgeven).
Ik studeer diergeneeskunde, en voor het vak ethologie moeten wij stage lopen bij bedrijven waar wij de diersoorten nog niet zo goed van kennen, om ervaring op te doen met die diersoorten.

Dus als jij zo'n bedrijf hebt of iemand kent die zo'n bedrijf heeft? Ik zou graag een weekje komen helpen! Hoeft geen erkend stagebedrijf te zijn.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:56

laat het maar zitten met in de buurt van venray heel limburg is ook goed...
dus bijvoorbeeld tussen venlo/ maastricht?
hoor t graag want heb nog steeds niets gevonden

GR dynara
dynara schreef:
ik zoek een stage plek waar ze ook keuringsklaar doen maken,...
omdat er niet echt iets in mijn buurt is ben ik een beetje laat, met stage lopen ect.
uh het bedrijf moet wel gekeurd zijn door Aequor en het liefst in de buurt van venray (limburg) omdat ik in vredepeel woon.
Maar het moet wel een stageplek zijn waar ik niet alleen stallen hoeft uit te mesten, of alleen hoef op te zadelen je weet denk zelf wel een beetje hoe ik dat bedoel denk ik...
zodien het verder is wil ik wel intern zitten, maar wel de mogelijkheid om mijn paard mee te nemen.

mvg Dynara
liever een PB sture ofzo

michelleke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:44

STAGEPLAATS AANGEBODEN

Starreiners zoekt nog enthiousiaste stagaires...
Wij zijn een professionele western trainings- en pensionstal.

Aequor goedgekeurd en intern mogelijk.

www.starreiners.com

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:57

Gezocht:

Voor me opleding horeca ondenemer/manager niv.4
zoek ik voor de periode van september 2010 tot en met januari 2011 een stageplek
In een hotel ( receptie) dit in rotterdam of omgeving

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:36

Ik ben alvast aan het rondkijken voor plekken waar ik in het komende schooljaar stage zou kunnen lopen.
Ik ga in september 2010 beginnen met de opleiding HBO Pedagogiek,
en ik wil graag in of rond Den Haag stage gaan lopen/ in de zomervakantie alvast een paar weken gaan helpen of in ieder geval meekijken,
op een zorgboerderij/boerderij waar equitherapie wordt gebruikt/ of iets in de richting van kinderopvang.

Ik wil dit dus graag in of rond Den Haag doen, maar ik ben via internet nog niet erg ver gekomen.
Ik heb ook al gekeken bij Zorgboeren.nl , maar daar zijn alleen maar boerderijen met landbouw, en niet met dieren.
Ik wil namelijk waarschijnlijk als minor bij deze opleiding, gaan kiezen voor de richting van Equitherapie, en daar dus alvast wat ervaring mee opdoen.

Maar ik was dus benieuwd of jullie nog leuke stageplekken zouden weten!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 04:27

1234 schreef:
Ik ben alvast aan het rondkijken voor plekken waar ik in het komende schooljaar stage zou kunnen lopen.
Ik ga in september 2010 beginnen met de opleiding HBO Pedagogiek,
en ik wil graag in of rond Den Haag stage gaan lopen/ in de zomervakantie alvast een paar weken gaan helpen of in ieder geval meekijken,
op een zorgboerderij/boerderij waar equitherapie wordt gebruikt/ of iets in de richting van kinderopvang.

Ik wil dit dus graag in of rond Den Haag doen, maar ik ben via internet nog niet erg ver gekomen.
Ik heb ook al gekeken bij Zorgboeren.nl , maar daar zijn alleen maar boerderijen met landbouw, en niet met dieren.
Ik wil namelijk waarschijnlijk als minor bij deze opleiding, gaan kiezen voor de richting van Equitherapie, en daar dus alvast wat ervaring mee opdoen.

Maar ik was dus benieuwd of jullie nog leuke stageplekken zouden weten!

Niet helemaal waar, er zijn ook zeker zorgboerderijen die wel met dieren werken. Zoals in Alphen een koeienmelkboerderij, in Moordrecht een kinderboerderij of straks in Bergambacht een manege.
Het enige probleem is dat zorgboerderijen voornamelijk gaat om of a)het begeleiden van clienten of b) het verzorgen van de boerderij.
Equitherapie of welke therapie dan ook valt hier volledig buiten. Ik ben nu zelf SPH studente en loop stage in de woonbegeleiding op die woon- en kinderboerderij in Moordrecht, ik kan ook 'buiten' werken maar dat is meer het begeleiden van de clienten bij hun werk en dit heeft verder geen therapeutische waarde. Ik denk trouwens dat pedagogiek niet geschikt is voor een zorgboerderij, maar dat kan waarschijnlijk wel per locatie verschillen.
Wel zou ik ook heel graag een stage vinden waarin ze hier iets mee doen, maar mijn zoektocht heeft niks opgeleverd wat niet in friesland/grongingen/drenthe ligt. Ik dacht eerst te solliciteren bij die manege in Bergambacht en dat ik dan de overstap zou maken naar leerling, de kans is nu echter groter dat ik volgend jaar toch een opleiding ga doen met 3 dagen stage.
Dus nu ben ik ook op zoek :o

Ik denk trouwens dat ons 'doel' wel erg in dezelfde richting ligt, leuk!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:38

Ik had op meerdere sites gezien, dat er voornamelijk ook (ortho)Pedagogen op zorgboerderijen meewerken, en equitherapie ben ik ook al meerdere keren tegengekomen, helaas wel helemaal aan de andere kant van Nederland (Friesland, Drenthe, Groningen enzo, terwijl ik in Den Haag woon :7 ) :j
En ook in mijn topic die ik een tijd terug heb geopend, over pedagogiek/equitherapie, zeiden meerdere mensen dat de zorgboerderijen daar ook vaak mee werken.
Zoals deze: http://www.demarshoeve.nl/. Helaas ligt die dus ook aan de andere kant van Nederlan.
Ik vroeg me dus ook af of die (zorg)boerderijen/ eventueel maneges die equitherapie gebruiken, ook in de buurt van Den Haag liggen, waar ik dan evt. zou kunnen stage lopen. Vandaar mijn berichtje hier :)

Inderdaad leuk dat jij ook ongeveer hetzelfde doel hebt! xD

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:45

Citaat:
ik kan ook 'buiten' werken maar dat is meer het begeleiden van de clienten bij hun werk en dit heeft verder geen therapeutische waarde.

Ik dacht dat een heel groot deel van de therapeutische waarde van zorgboerderijen nu juist in het werk lagen. :?

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:15

Stage gezocht!
Hallo ik ben een 3de jaars niveau 4 student van de opleiding paardenhouderij.
Ik ben dringend opzoek naar een stage voor volgend jaar.
Omdat ik niveau 4 doe ben ik ook opzoek naar een stage die mij ook iets kan leren over het management gedeelte zodat ik helemaal weet hoe je je eigen bedrijf moet runnen, hier moet ik dan ook een erg belangrijk verslag over maken.
Verder vindt ik het niet erg om intern te gaan, maar als er een leuke stage is in mijn omgeving (Utrecht) is het mooi meegenomen.
Ik vindt het niet erg om heel hard te werken, als ik toch 9 uur s'avonds door moet werken is het voor mij geen probleem.
Wel zou ik het leuk vinden om wat te mogen rijden, zodat ik mezelf nog meer kan verbeteren.
Het liefst zou ik dan ook onder begeiding willen rijden want ik wil nog heel veel leren!
Verder heb ik eerder stage gelopen bij handelstal Eddy Boonzaaijer, waar ik veel paarden heb gereden. Daarna heb ik twee jaar bij Ijsbrand Chardon stage gelopen waar ik heel veel van heb geleert. Zeker qua rijden, je krijgt daar soms 3 keer per dag les! het was echt gaaf daar, als je je best doet is het zeker een stage om aan te raden! :)
Ik hoor het graag als iemand nog een leuke stage voor mij weet!
Groetjes, Lizzy.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:57

jodi schreef:
Citaat:
ik kan ook 'buiten' werken maar dat is meer het begeleiden van de clienten bij hun werk en dit heeft verder geen therapeutische waarde.

Ik dacht dat een heel groot deel van de therapeutische waarde van zorgboerderijen nu juist in het werk lagen. :?

Nouja, ik zie het niet zozeer als een vorm van therapie omdat je mensen begeleidt om hun leven zo 'normaal' mogelijk te maken. En dat ze dus kunnen 'werken' naar hun kunnen. Je maakt de clienten niet 'beter'. Mijn ervaring met deze zorgboerderijen komt vanuit Gemiva-SVG, daar nemen ze stagiaires en leerlingen aan vanuit het oude SPW en SPH. Een voorbeeld, op mijn stage hebben we wel een aantal pony's. En daar rijden de bewoners soms op en ze helpen met het verzorgen ervan, net als de andere dieren op de kinderboerderij. Maar het is geen onderdeel van een behandelplan of iets dergelijks. Het is dus geen gerichte therapie, daar zijn wij als begeleiders ook niet voor opgeleid.
En dat is iets wat ik later zelf wel zou willen :P

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:42

Stageplaats gezocht met vooruitzicht op contract.

Opleiding: Beveiliger mbo 2
Vanaf: mei 2010
Duur: 4 maanden
Mijn voorkeur gaat uit naar de provincie Zuid - Holland
Graag PB. Ik hoop op een reactie, alvast bedankt!

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:49

Ik zoek ook nog stage (lekker druk;))

Dierenverzorging 3 In het buitenland:P wie heeft dat ooit gedaan?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:40

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:40

@ _lizzy_

Ik loop dit jaar stage in terschelling. Mischien is het iets voor jou. Het gaat om alles wat er rond het bedrijf gebeurt.. Hele aardige mensen. ze geven rondritten op ffriese paarden (strand,bos,duine, cranberryvelden) www.puur-terschelling.nl

moet je maar eens kijken

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:31

Ik weet nog een leuke stageplaats in Sittard..
Het is een manege voor mensen met een beperking... Wil je informatie dan PB me maar...
Kan ik je naar de juist persoon doorverwijzen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:56

ook ik ben opzoek naar een stage
ik doe dierverzorging niveau 4, dit is heel breed dus ik zou ook op een manege oid mogen stage lopen.

ik woon in utrecht en wil graag iets niet te ver weg aangezien mijn ov precies ingaat na mijn eerste blokstage!

ik heb dit jaar stage gelopen bij dierentehuis zeist
een echte aanrader voor de dierverzorging mensen!!!

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:38

Stage plaats aangeboden:
Vanaf September hebben wij weer plaats voor 1 of 2 stagiaires op ons veulenopfokbedrijf in Oud Ade
http://www.stalzwetsloot.nl (vlak bij Leiden, Zuid Holland) Aequor erkend
Wij houden ons bezig met:
-Het opfokken van veulens tot een jaar of 3
-Fokkerij in het algemeen
-Pensionstallling
-training / instructie
Ben je gemotiveerd, en wil je veel leren, dan bieden wij je een leerzame en gezellige stage
Kijk even op de website voor meer info
Intern is niet mogelijk
Afbeelding Afbeelding

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:40

HoiHoi,

ik zou graag even mee klesten.

Ik ben opzoek naar een stage plek rond de omgeving zutphen.
ik zit op het vmbo leerjaar 4. richting landbouwbreed.
nu weet ik echt niet waar of ik stage moet lopen?

iemand die misschien een leuk idee of leuke plaats voor mij weet?

dankje ;)