Aparte beroepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:15

Catfish schreef:
Inmiddels werk ik zo'n anderhalf jaar als arbeidsinspecteur. Ik doe hoofdzakelijk ongevalsonderzoek. Erg leuk werk dat ik hopelijk nog jaren mag doen. Ik kom, net als Rytir, op zo ongeveer elke denkbare arbeidsplaats mogelijk.

Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik de versie van Rytir toch wat aangenamer.

Als jij komt, is er bijna altijd poep gebeurt. In mijn vak gaat dat dan meestal om serieuze poep.....
https://group.vattenfall.com/nl/newsroo ... ale-velsen

Ik werkte bij Vattenvall toen dit gebeurde. Ik werkte op een andere vestiging, maar hier krijg je hoe dan ook wat van mee. Het is uiteindelijk met, soort van, een sisser afgelopen voor alle betrokkenen, maar dat was niet meteen duidelijk.
De volgende keer dat je dan met je IV-er bij de hoogspanningsinstallatie staat, kijk je elkaar toch even aan.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:50

ikke schreef:
Catfish schreef:
Inmiddels werk ik zo'n anderhalf jaar als arbeidsinspecteur. Ik doe hoofdzakelijk ongevalsonderzoek. Erg leuk werk dat ik hopelijk nog jaren mag doen. Ik kom, net als Rytir, op zo ongeveer elke denkbare arbeidsplaats mogelijk.

Als jij komt, is er bijna altijd poep gebeurt. In mijn vak gaat dat dan meestal om serieuze poep.....

Ik werkte bij Vattenvall toen dit gebeurde. Ik werkte op een andere vestiging, maar hier krijg je hoe dan ook wat van mee. Het is uiteindelijk met, soort van, een sisser afgelopen voor alle betrokkenen, maar dat was niet meteen duidelijk.
De volgende keer dat je dan met je IV-er bij de hoogspanningsinstallatie staat, kijk je elkaar toch even aan.

Bij mijn eerste baan een dodelijk ongeval meegemaakt. :( Dat was toen ook een elektra-ongeval (neem aan dat dat hij nuon toen ook het geval was). Is voor mij de reden geweest om het voor werkend Nederland veiliger te maken. Het brengt zoveel onnodige ellende en verdriet mee. Gelukkig zijn de meeste ongevallen die we binnenkrijgen een stuk minder heftig dan dat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:54

Catfish schreef:
ikke schreef:

Bij mijn eerste baan een dodelijk ongeval meegemaakt. :( Dat was toen ook een elektra-ongeval (neem aan dat dat hij nuon toen ook het geval was). Is voor mij de reden geweest om het voor werkend Nederland veiliger te maken. Het brengt zoveel onnodige ellende en verdriet mee. Gelukkig zijn de meeste ongevallen die we binnenkrijgen een stuk minder heftig dan dat.

Ja, die bij Vattenvall was ook elektra-gerelateerd.

Gelukkig gaat het niet zo vaak mis, maar het blijft mensenwerk en die nemen soms een short-cut.

Renske_W

Re: Aparte beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:48

Bij ons komt vrijdag de arbeidsinspectie langs. Mijn man heeft een bedrijfsongeval gehad en kan dit gelukkig navertellen.
Het is alweer bijna 7 weken geleden. Ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij catfish die dat werk doen. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:54

Ik heb verschillende zeer zware ongevallen op het werk meegemaakt. Eentje met een hoogspanningscabine, dat was echt super eng.
Maar net zo goed met een wegschuivende ladder of een klep van een elektrische mic die niet meer automatisch inklapte. Veiligheid wordt zo enorm onderschat.

Het toppunt was een nooddeur die niet opende toen er iets heel erg gebeurde.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:03

Renske_W schreef:
Bij ons komt vrijdag de arbeidsinspectie langs. Mijn man heeft een bedrijfsongeval gehad en kan dit gelukkig navertellen.
Het is alweer bijna 7 weken geleden. Ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij catfish die dat werk doen. :)

Heel veel beterschap voor je man.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:08

poes schreef:
Ik heb verschillende zeer zware ongevallen op het werk meegemaakt. Eentje met een hoogspanningscabine, dat was echt super eng.
Maar net zo goed met een wegschuivende ladder of een klep van een elektrische mic die niet meer automatisch inklapte. Veiligheid wordt zo enorm onderschat.

Ja, herkenbaar :j

Zegt de directeur van het bedrijf tegen de huismeester: Veiligheid is belangrijk, hè. Ja.
Maar we houden geen oefening in ons eigen pand. Dat is toch niet goed. Nee, eigenlijk niet. Maar wat zou er gebeuren als je nu een ontruimingsalarm zou geven?
Nou, zegt de directeur, dat wil ik eigenlijk weleens weten... en hij drukte op het klopje van het ontruimingsalarm.
Alarm gaat af.... er gebeurt..... niets!

Na twintig min belt de receptioniste met de huismeester: er piept hier al een hele tijd iets, hoe zet ik dat uit?

:oo :oo

@Renske: Beterschap voor je kerel; hopelijk is de schade beperkt gebleven?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:13

Herkenbaar. Met die nooddeur ben ik de strijd aangegaan. Zou nooit meer gebeuren. Voorval was geen akkefietje, iedereen kent dit voorval in Benelux.
Enkele maanden later een noodsituatie (bleek gelukkig vals alarm). Twee keer raden welke nooddeur niet open ging?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:17

Jeetje wat een verhalen. :oo

@Ikke mijn man heeft nog een aardige weg te gaan. Hij heeft 5 ribben gebroken, zijn kuitbeen gebroken, zijn enkel verbrijzeld en zijn rug gebroken. Zijn rug was een instabiele rugbreuk.
Er was van 3 meter hoog een trilblok van 400kg uit de kraan gevallen, deze heeft mijn man geraakt, gelukkig niet vol, maar meer geschampt. Anders had hij het niet na kunnen vertellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:19

Wat een ongeval Renske :( het gebeurt gewoon nog te veel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:20

Biks2 schreef:
Palmera schreef:
Ik ben wandel- en berggids. Imo het mooiste beroep ter wereld.

Hoe ben jij hier ooit mee begonnen? Woonde je eerst in Nederland?

Tot mijn 27e! Toen ben ik geëmigreerd, heb wat aangerommeld, een restaurant gehad en nu de bergen in.
Gewoon bijdehand minn CV verstuurd naar een lokaal bedrijf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:29

Renske_W schreef:
Jeetje wat een verhalen. :oo

@Ikke mijn man heeft nog een aardige weg te gaan. Hij heeft 5 ribben gebroken, zijn kuitbeen gebroken, zijn enkel verbrijzeld en zijn rug gebroken. Zijn rug was een instabiele rugbreuk.
Er was van 3 meter hoog een trilblok van 400kg uit de kraan gevallen, deze heeft mijn man geraakt, gelukkig niet vol, maar meer geschampt. Anders had hij het niet na kunnen vertellen.

Heftig ongeval. Hopelijk houdt hij er niet te veel aan over maar dat zal de tijd leren. Klinkt inderdaad dat het nog wel even gaat duren.

Over veiligheid: ik kreeg bij een werkgever een toolbox over een bedrijfsongeval en een, wazig, verhaal over verbindingen die zwakker zouden worden over de tijd, als oorzaak.
Toeval bestaat niet maar in diezelfde periode kwam ik met een Bokker in gesprek die als veiligheidskundige bij dat ongeval betrokken was geweest!
Haar verhaal (inkl een kopie van het officiële rapport) was totaal anders! Die hele toolbox sloeg echt helemaal nergens op, in de context met wat er daadwerkelijk was gebeurd!

Dat maakt mij toch wat kritischer op rapporten en stukjes die bedrijven hun personeel voor houden, ook als het gaat over veiligheid.
Laatst bijgewerkt door ikke op 11-04-22 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:31

poes schreef:

Überhaupt deuren van bedrijfspanden die naar binnen openen, en niet naar buiten... :n

Jeetje, Renske, wat onwijs heftig. :\ Sterkte voor jullie beiden!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:34

Als operations manager deed ik dagelijks safety tours. En je bent altijd ‘de zeur’. Tot het noodlot toeslaat. Ik heb zoveel gezien. Ja een auto kan ook in een ondergrondse garage overkop. Ja je kan vingertopje er zo af snijden.

Nu ik er zo over denk is het best eng.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:08

_O- ik heb kantoorbaan aan de kant gezet. Een vriend van me zei altijd: "als je helemaal niks kunt kun je altijd nog buschauffeur worden"

Had het minstens 10 jaar eerder moeten doen.

Vooral de omschrijving de hele dag achter een raam met een rood lampje als mensen vragen wat ik voor werk doe geeft geniale reacties...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:42

Anne_GTI schreef:
Vooral de omschrijving de hele dag achter een raam met een rood lampje als mensen vragen wat ik voor werk doe geeft geniale reacties...

_O-

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:06

Barramundi schreef:
sabineG schreef:
Er staan nu vier vacatures op kombijdepolitie.nl… daar kun je kijken wat ze vragen… je hoeft bij ons in ieder geval geen politie diploma te hebben.. dat was vroeger wel maar is geen eis meer.. regelmatig staan er ook van de andere locaties vacatures op… oost nl heeft er net 1 gehad dus die zal later wel weer komen…

Je werkt inderdaad in de 24/7 diensten…

Bedankt!! Ik ga het eens doorlezen.

Voor de liefhebbers… de vacaturen voor de meldkamer utrecht staat online… met lokaties in naarden leleystad en utrecht

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:11

Wat is de link Sabine?

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:04

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:34

Leuk om te lezen op die site en herkenbaar!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:49

Ik ben educatief medewerker in een dierenpark. Ontzettend naar mijn zin, buiten dat het een leuk team in een geweldige omgeving is (want: DIEREN), is het in mijn ogen ook erg nuttig om mensen te leren over het milieu.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:54

Anne_GTI schreef:
_O- ik heb kantoorbaan aan de kant gezet. Een vriend van me zei altijd: "als je helemaal niks kunt kun je altijd nog buschauffeur worden"

Had het minstens 10 jaar eerder moeten doen.

Haaaaaiii! Vooral dat rode lampje wat wij tegenwoordig hebben.... of nouja nog hebben :Y)

Ik heb ook zeker geen spijt van mijn baan! En had toen beter jou advies (En dat van andere) beter op moeten volgen en het eerder moeten doen!
De touringcar was mooi, leuke locaties, mooie plekken bezocht, leuke groepen gehad in de bus. Maar OV is beter.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:34

Oh ik heb zo'n hekel aan die opmerkingen van "als je niks kan, kan je altijd nog dit of dat worden". Wij horen dat ook best vaak van mensen maar die mensen weten niet hoe graag ik m'n werk doe en hoeveel andere zouden staan te springen om het te doen := Of dat het veel meer is dan het lijkt :=

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 23:05

Zag die hier met buschauffeur voorbij komen maar als je niks kan kan je dat ook niet gezien je daar ook papieren voor moet halen. :9

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 23:51

Eretria schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar de mensen die zeiden dat ze tattoo artist zijn. Hoe kwam je er binnen? Hoe begon het zegmaar? Vind het reuze interessant. :):)

Je hebt pb!