Goof schreef:Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?
Ik werk zelf 4 dagen, altijd al gedaan ook. Ik verdien behoorlijk en heb meer uren helemaal niet nodig (ik zou heel prima nog minder kunnen werken ook), dus ik kies lekker voor 3 vrije dagen.
Die keuze is natuurlijk een luxepositie, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze heeft.
Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit (zal overigens ook afhankelijk zijn van je leeftijd, een 20-jarige verdient doorgaans minder dan een 40-jarige).
Edit; ik ben kind-vrij, dus daar hoef ik niks op aan te passen. Ik had die optie even niet mee genomen in mijn bericht, maar kan me voorstellen dat als er kinderen in het spel zijn, je wellicht ook al minder werkt.
Om bij dit bedrijf te kunnen gaan werken kon ik alleen maar voor full-time kiezen. Tis sowieso een bedrijfstak waar je niet snel maar 2 of 3 dagen werkt.
Moet zeggen ik vind het heerlijk. Veel rustiger dan 4 dagen in de week.
Scheelt wel dat ik vanuit huis werk en sales buitendienst ben. Dan kan je je eigen tijd makkelijker indelen.