Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dakplaat schreef:Goed gedaan TO![]()
Hopelijk was het duidelijk genoeg!Gini schreef:Ik vind het eigenlijk echt wel erg dat hier gezegd wordt dat "mannen het anders niet snappen". Het zijn geen amoebes, tuurlijk snappen ze het wel, alleen ondernemen ze geen actie en komen ze er vaak genoeg mee weg. En dat is wat sexuele intimidatie zo erg maakt. Ergens wordt toch nog de verantwoordelijkheid bij de vrouw gelegd: je moet het anders zeggen, je moet het zo doen, je moet dit zeggen, als je het zo schrijft, gaat die het nog niet begrijpen, als je dit zegt geef je hem een vinger, ik zou zelf geen schuine opmerkingen meer maken,...
Ergens zeg je: als JIJ het anders had aangepakt (duidelijker was geweest, jezelf anders had verwoord) was JIJ nu niet het slachtoffer.
Ik quote deze nog een keer in de hoop dat iedereen die durft te beweren dat het aan TO ligt dit ook nog eens leest. Victim blaming is echt niet oké, shockerend hoeveel vrouwen in dit topic de schuld (deels) bij TO leggen.
rien10 schreef:Nee, niet dat ze het in de hand heeft gewerkt. Wel dat ze niet duidelijk genoeg HO STOP heeft geroepen.
Gini schreef:Bij het aanmaken van de openingspost had TS al 3 keer aangegeven dit niet te willen. Dat had voor meneer ruim voldoende moeten zijn.
Of het victim blaming is, zou ik niet meteen durven zeggen. Maar dat het dan maar de taak van de vrouw is om na die 3 keer dan maar nog duidelijker te zijn omdat de man het niet snapt, daar vind ik wel iets van. 'Ik wil dit niet' zijn geen moeilijke woordjes om te begrijpen. Ik vind het ook hartstikke goed wat TS nu gedaan heeft, maar dat dit minstens al poging 4 is om hem iets aan het verstand te brengen vind ik heel erg.
dakplaat schreef:Blijkbaar lezen we dan inderdaad een ander topic Sannne. Ik zie toch echt meerdere reacties waarin gesteld wordt dat TO het zelf in de hand gewerkt heeft door niet duidelijk genoeg te zijn, dat ze hem zelf een vinger gegeven heeft, en dat ze moet beseffen dat mannen nog net aan begrijpend kunnen lezen (want eigenlijk zijn ze allemaal niet helemaal capabel oid) Zelfs iemand die beweert dat TO de aandacht wel leuk vindt.
Daarmee wordt de schuld bij TO gelegd, en zo onschuldig is dat niet.
En of het daadwerkelijk opgelost is met dit gesprek van TO of het blokkeren op WA moet nog maar blijken natuurlijk..
__Sannne schreef:Gini schreef:Bij het aanmaken van de openingspost had TS al 3 keer aangegeven dit niet te willen. Dat had voor meneer ruim voldoende moeten zijn.
Of het victim blaming is, zou ik niet meteen durven zeggen. Maar dat het dan maar de taak van de vrouw is om na die 3 keer dan maar nog duidelijker te zijn omdat de man het niet snapt, daar vind ik wel iets van. 'Ik wil dit niet' zijn geen moeilijke woordjes om te begrijpen. Ik vind het ook hartstikke goed wat TS nu gedaan heeft, maar dat dit minstens al poging 4 is om hem iets aan het verstand te brengen vind ik heel erg.
Helemaal eens. TS heeft het goed aangepakt en hopelijk is het opgelost. Dat het inderdaad een 4e keer nodig is geweest is schandalig. Het is niet de schuld van de TS maar helaas was het wel aan haar om "actie" te ondernemen omdat die vent het zelf nog steeds niet door had. Again, heeft niks met victim blaming te maken. Wie weet was het inderdaad niet duidelijk genoeg voorheen? Die vent had in ieder geval de grens niet door. Maar again, dat is geen victim blaming.
NoGo schreef:Om eerlijk te zijn vind ik je soms wat onduidelijk overkomen zeker in een mannenwereld, zal je toch gewoon letterlijk moeten benoemen wat je wil anders 'snappen' ze het niet.
Jolliegirl schreef:Topdiscussie hier...
Is dit nu echt nodig..