Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jets schreef:Daarnaast ben ik passanten teller. Ik tel op aangewezen plekken hoeveel voetgangers langslopen in een bepaalde tijd. Soms ook ter controle van de WiFi sensoren die er hangen.
Shaar schreef:Wat een leuk topic! Vind het altijd zo bijzonder wat voor aparte banen mensen kunnen hebben!
Mensen met mijn beroep kom ik in het dagelijks leven ook amper tegen. Ik ben operatieassistent, dus ik werk op de operatiekamers van een ziekenhuis en assisteer de artsen bij operaties.
Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik wil als ik later groot benHeb eigenlijk altijd met dieren willen werken.
TS, hoe kom jij bijvoorbeeld zo bij jouw baan terecht? Wat voor opleidingen of trajecten heb jij doorlopen?
TinGu schreef:Jets schreef:Daarnaast ben ik passanten teller. Ik tel op aangewezen plekken hoeveel voetgangers langslopen in een bepaalde tijd. Soms ook ter controle van de WiFi sensoren die er hangen.
Hier heb ik dan echt nog nooit van gehoord. Je telt dus echt alle mensen die langs lopen? Raak je dan nooit de tel kwijt? Zou ik namelijk om de haverklap hebben denk ik
TinGu schreef:Jets schreef:Daarnaast ben ik passanten teller. Ik tel op aangewezen plekken hoeveel voetgangers langslopen in een bepaalde tijd. Soms ook ter controle van de WiFi sensoren die er hangen.
Hier heb ik dan echt nog nooit van gehoord. Je telt dus echt alle mensen die langs lopen? Raak je dan nooit de tel kwijt? Zou ik namelijk om de haverklap hebben denk ik
Alenthe05 schreef:Ik ben ambulance chauffeur op een ALS auto; van spoed vervoer tot mensen wegbrengen naar huis of hospice ed. Leuke job, ik ben de enige vrouwelijke chauffeur bij ons op de post. Ik zou nog weleens een switch willen maken naar uitvaartzorg, terminale thuiszorg oid.
Onali schreef:Alenthe05 schreef:Ik ben ambulance chauffeur op een ALS auto; van spoed vervoer tot mensen wegbrengen naar huis of hospice ed. Leuke job, ik ben de enige vrouwelijke chauffeur bij ons op de post. Ik zou nog weleens een switch willen maken naar uitvaartzorg, terminale thuiszorg oid.
Naar de uitvaartzorg heb ik ook al eens lopen kijken. Zijn wel enorm dure opleidingen.
Ikzelf zou dan overledene zorg willen doen, niet uitvaartbegeleider.
Je kan dan ook bijscholingen gaan volgen zoals bijv restauratietechnieken na ongelukken/ steekpartijen enz.
Twijfel nog steeds om een keer zo'n oriëntatiedag te gaan doen.
Fem schreef:Het is dan wel mijn bijbaan tegenwoordig en het is ook niet extreem bijzonder, maar de doelgroep vind ik zelf wel speciaal.
Ik werk met doof-blinden cliënten op een woongroep.
Daarnaast ben ik voltijd student HBO fotografie.
Jets schreef:Haha we werken bij gewone tellingen met een handteller. Je doet vaak tellen in blokken van 5, 10 of 15 minuten en dan schrijf je het resultaat op en dan begin je weer opnieuw. Bij controleren van de WiFi sensoren gebruiken we vaak een teller via de telefoon die verbinding maakt met de sensor
Bij WiFi sensoren tellen we iedereen boven de 8 jaar. En bij gewone tellingen ook iedereen vanaf 8 jaar met uitzondering van bezorgers en winkel personeel etc.
[ [url=m/uZugSE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaus schreef:Jets schreef:Haha we werken bij gewone tellingen met een handteller. Je doet vaak tellen in blokken van 5, 10 of 15 minuten en dan schrijf je het resultaat op en dan begin je weer opnieuw. Bij controleren van de WiFi sensoren gebruiken we vaak een teller via de telefoon die verbinding maakt met de sensor
Bij WiFi sensoren tellen we iedereen boven de 8 jaar. En bij gewone tellingen ook iedereen vanaf 8 jaar met uitzondering van bezorgers en winkel personeel etc.
[ [url=m/uZugSE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar... Waarom?
TinGu schreef:lifeofmarit schreef:Ik studeer nog, maar als ik klaar ben word ik kust- en zeemanager!
Hier heb ik nou echt geen beeld bij. Wat houdt dat werk in? Klinkt namelijk wel heel leuk op de een of andere manier.
Ilsey schreef:Ik geef les aan anderstalige nieuwkomertjes op een basisschool, dus kindjes die nog maar net toegekomen zijn in België en nog geen woord Nederlands kenden.
Neonlight schreef:Ik ben troubleshooter, ik doe first line support geven in zowel fabriek als bij installaties bij de klant (voornamelijk Korea, Taiwan en China) van lithografische machines die gebruikt worden in de chip-industrie.