Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Axivoca123

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:29

Gefeliciteerd!!!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:23

Gefeliciteerd!
Dus jullie zijn er dinsdag allemaal bij :D Mijn beestjes zijn weer gecharterd voor Archaeopteryx op de knuffeltafel :')

anne_1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:26

Bedankt allemaal!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:34

Sterkte met de zenuwen morgen allemaal, komt goed!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:12

Even een vraagje aan de diergeneeskunde studenten in Gent :) . Volgend jaar ga ik ook aan de studie beginnen en mijn ouders willen misschien een kot (kamer) kopen ipv huren. De grote vraag is nu waar het het makkelijkste is om te wonen (Gent of Merelbeke). Eenmaal gekocht is het natuurlijk de bedoeling dat ik niet meer verander. Maar aangezien het eerste jaar in Gent is en het volgens mij ook wel gezelliger is om in Gent te wonen dan in Merelbeke, heb ik mijn twijfels. Is de afstand Gent-Merelbeke goed doenbaar met de fiets? Of is een kot tussenin een betere optie?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:15

MoppieFilou schreef:
Even een vraagje aan de diergeneeskunde studenten in Gent :) . Volgend jaar ga ik ook aan de studie beginnen en mijn ouders willen misschien een kot (kamer) kopen ipv huren. De grote vraag is nu waar het het makkelijkste is om te wonen (Gent of Merelbeke). Eenmaal gekocht is het natuurlijk de bedoeling dat ik niet meer verander. Maar aangezien het eerste jaar in Gent is en het volgens mij ook wel gezelliger is om in Gent te wonen dan in Merelbeke, heb ik mijn twijfels. Is de afstand Gent-Merelbeke goed doenbaar met de fiets? Of is een kot tussenin een betere optie?

Ik heb zelf de bachelor in Antwerpen gedaan en heb dus niet de switch tussen gent/merelbeke hoeven te maken. Maar wat ik heb gehoord is het niet echt fijn om zo ver te moeten fietsen. Als je zou moeten kiezen dan zou ik merelbeke kiezen. Of als het kan Flora. Ik woon in flora en dat is 6km van de stad en 3km van de faculteit. Toevallig is onder mij een mooi appartement te koop :j

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:33

MoppieFilou schreef:

Wellicht is het handiger om het eerste jaar te huren in de stad? En dan als je alles gehaald hebt af te zakken naar Merelbeke en een definitief plekje te vinden? Is net wat makkelijker naar de lessen, en als je een keer een avond wil stappen oid dan kan dat daar ook net allemaal wat makkelijker. Mocht je wel gelijk willen dan is Merelbeke Flora zoals emily ook al zei een goede optie. Ik heb daar de eerste 3 jaar ook gewoond, was ongeveer 15 a 20 minuutjes fietsen naar de meeste leslocaties, en zo'n 10 minuutjes naar de faculteit.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:19

Bedankt voor jullie reacties en tips! Denk idd ook dat ik het steeds naar Merelbeke moeten fietsen wel beu wordt na een tijdje. Merelbeke Flora ga ik eens opzoeken!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:42

heel veel zitten nu nog in Gent, maar met oog op de 5 jaar die volgen zou ik voor Merelbeke gaan.
Het valt overigens allemaal wel mee hoe vaak we in Merelbeke zijn in het eerste jaar. Ik denk gemiddeld 1-2x per week, zeker niet elke dag. Volgend jaar komt dat natuurlijk wel, ik zou daar op anticiperen!