Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 11:50

Bij onze bakker is dat krentenbrood en dat hebben we inderdaad :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:01

Knapkoeken zou ik niet serveren. :Y)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:13

We hebben thans heel lang knapkoekjes bij de koffie gegeven en dat viel erg in de smaak! Maar toen is die bakker ermee gestopt en zijn wij daar ook mee gestopt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:19

Moest even opzoeken wat knapkoeken waren, maar ik hou erg van dat soort dingen bij het ontbijt :)

Mensen met glutenallergie zullen denk ik sowieso niet snel van een buffet pakken. Dan zijn ingepakte crackers een stuk veiliger :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:55

Oh echt? Tja, zal misschien iets zijn omdat het typisch van hier is. Bij de koffie of op de kamer als welkom is het wel leuk denk ik.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:21

Een vermelding op de balie/kaart met 'allergenen lijst beschikbaar' en een allergenen lijst daadwerkelijk ook beschikbaar...Klinkt misschien stom maar helaas kom je dat weinig tegen := En betreft 'speciale' allergeen verzoeken.. lang houdbare (klein) verpakkingen. Bijvoorbeeld kleine pakjes sojamelk, margarine, glutenvrije crackers. Zo hoef je niet veel weg te gooien en zijn de kosten ook nog te doen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:51

Het is bijna geen doen om met intoleranties ed. rekening te houden..
Zo heeft mijn dochter een lactose intolerantie,kan niet tegen koemelk maar kan ook niet goed soja (zie je vaker icm koemelkallergie).
Ik kan niet tegen soja en ook niet tegen noten dus amandelmelk valt ook af.
Dan zit je nog met vegan eters, glutenintoleranties, pinda allergieën.

Denk dat het fijn is als mensen van te voren kunnen aangeven als er een intolerantie of allergie is en verder je eigen plan trekken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 06:21

Oh nog een aanvulling. Ik drink graag thee bij het ontbijt maar vind het jammer als er geen grote mokken zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:46

ik zou eerder opteren om het buffet normaal te maken, en dan bij reservatie of inchecken aangeven dat er aparte ontbijtjes voorzien kunnen worden voor mensen met intoleranties of allergenen.
Ze kunnen dan bv aangeven welke allergenen ze hebben, en wat ze lekker vinden en zo kan je een ontbijtje op maat voorzien (hiervoor eventueel samenwerken met een andere firma die zoiets kan leveren?)
Zo heb je geen stock die over datum gaat en dus geen verspilling, en richt je toch op een goed en vers ontbijt ipv voorverpakte crackers.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:05

Duhelo schreef:
ik zou eerder opteren om het buffet normaal te maken, en dan bij reservatie of inchecken aangeven dat er aparte ontbijtjes voorzien kunnen worden voor mensen met intoleranties of allergenen.
Ze kunnen dan bv aangeven welke allergenen ze hebben, en wat ze lekker vinden en zo kan je een ontbijtje op maat voorzien (hiervoor eventueel samenwerken met een andere firma die zoiets kan leveren?)
Zo heb je geen stock die over datum gaat en dus geen verspilling, en richt je toch op een goed en vers ontbijt ipv voorverpakte crackers.

Zoiets is leuk maar lijkt me best risicovol: het schept ook de verwachting dat je ervoor zorgt dat er geen kruisbesmetting plaatsvindt. Dat lijkt me erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:49

Kom net dit topic terug tegen. Zal even reageren als ‘ervaringsdeskundige’ :+ Het enigste dat ik echt heb gemist waren chocoladebroodjes :') Vriend werd bijna lyrisch toen hij de nutella potjes ontdekte :D Hele lekkere paté :j Prijs/kwaliteit was zeker goed.

Voor de bokkers die het adres vroegen: Zeker eens gaan!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:37

Ik lees hier veel over portieverpakkingen ontbijtgranen. Ik heb daar juist moeite mee vanwege het milieu-aspect. Het is onnodig en vervuilend. Je kan ook mooie, luchtdichte, glazen bewaarbakjes krijgen op portiegrootte. Als je zorgt dat die altijd goed schoon zijn dan kan dat bijna niet onaantrekkelijk gevonden worden gevonden.

Je komt mensen dan wel tegemoet in hun angst voor “wie heeft er allemaal aan gezeten” en “hoe lang staat het er al?”. Enne... goedkoper dan portieverpakkingen.

Daarnaast vind ik portieverpakkingen jam of honing nooit lekker. Ik verwacht in een B&B of goed hotel goede jam, zoals van Mariënwaerdt ofzo en mooie honing van een lokale imker ofzo. Dat kan je ook weer in kleine eenpersoonschaaltjes klaarzetten als je wil. Voorverpakt beleg dat nergens naar smaakt is voor ons altijd reden nummer 1 om in de stad ergens in een ontbijtcafé te gaan ontbijten in plaats van in het hotel.

Oh, en mijn man eet áltijd havermoutpap ‘s morgens en mijn kinderen daardoor ook. Ik weet het, het is een bijzondere afwijking maar het zou een fijn extraatje zijn als het optioneel kon worden aangeboden. Ook voor fietsers (weet niet of jullie veel groepen fietsers krijgen) is havermout standaard.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:44

Jildau schreef:
Texas02 schreef:
Als ik 11 euro moet betalen en er zit echt niets anders in de buurt waar het betaalbaar is, dan ga ik zelf wel even naar de hallo jumbo :P

Dan is jouw antwoord op haar vraag ook niet relevant omdat je niet tot haar doelgroep behoort.

Ik vind het ontbijt zo ongeveer het leukste van een overnachting in een hotel. :D Als ik naar de Jumbo moet voor ontbijt dan is het hele vakantie / even-weg gevoel direct verdwenen.

Dat vind ik ook :D Kan me er echt op verheugen. En dan zoooo balen als het niet goed is. Het ontbijt bepaalt voor mij meestal of we ergens boeken of terugkomen. Dus géén voorverpakte confituur >;) O:)