Eind examens 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:43

Scheikunde ging wel prima, maar wtfff die laatste opgaven over redox :') Heb daar echt alles moeten gokken zowat.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:08

Opzich waren de vragen zelf wel redelijk te doen bij scheikunde, maar hij was echt lang! Ik ben normaal best wel snel klaar, vooral met scheikunde, maar nu had ik echt al mn tijd nodig. Had hm wel net af gelukkig, maar hoorde er ook veel die hm niet af hadden. Dus ntherm zal ook wel omhoog gaan.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:20

ik heb Nederlands gehad, ging goed! heb rond de 45 punten van de 60 dus ben hartstikke tevreden.

economie vind ik wel spannend omdat ik de lat voor mezelf daar bij heel hoog leg.. niet omdat ik het een moeilijk vak vind. Duits vind ik eerder spannend omdat ik het een heel moeilijk vak vind

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:40

terrabeertje schreef:
ik heb Nederlands gehad, ging goed! heb rond de 45 punten van de 60 dus ben hartstikke tevreden.

economie vind ik wel spannend omdat ik de lat voor mezelf daar bij heel hoog leg.. niet omdat ik het een moeilijk vak vind. Duits vind ik eerder spannend omdat ik het een heel moeilijk vak vind

Ik heb ook Nederlands gehad! Hij ging best goed, maar door te weinig tijd loop ik al 7 punten mis en dat best veel.....

Morgen economie en Duits. Duits komt wel goed denk ik. (hoop ik) Maar economie wordt nog wat. Ik ben nog niet begonnen met leren en ik ben er ook niet heel erg goed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:40

Aah gelukkig meiden! Succes morgen met eco, vind dat zo lastig.

Frans staat er inmiddels ook op, met n=1 heb ik ongeveer een 8.4, heb een paar vragen niet mee geteld want wist niet wat ik daar had ingevuld haha. Hebben jullie ook nagekeken? En wat gaan jullie leren voor Nederlands morgen? Ik zat te denken aan drogredenen en argumentatieschema's, verder weet ik het ook niet...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:43

Drogredenen en argumentatieschema's inderdaad en verder bekijk ik de tekstvormen/soorten/doelen nog eens + de functies van de alinea's.

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:48

emma_evg schreef:
Opzich waren de vragen zelf wel redelijk te doen bij scheikunde, maar hij was echt lang! Ik ben normaal best wel snel klaar, vooral met scheikunde, maar nu had ik echt al mn tijd nodig. Had hm wel net af gelukkig, maar hoorde er ook veel die hm niet af hadden. Dus ntherm zal ook wel omhoog gaan.

Ja ik was ook zo lang bezig! En normaal zijn de berekeningen voor mij volle punten maar deze keer... Pfff allemaal lastige vragen en had veel het idee dat ik gegevens miste om mn berekening af te kunnen maken.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:55

Ik vond scheikunde echt heel pittig, maar daar ben ik normaal toch al niet zo goed in. Die omrekenvragen en die redox vond ik echt heel moeilijk.

Voor nederlands ga ik nog wat filmpjes kijken, die lijst met veelgebruikte woorden doornemen en dingen als tekstsoorten, drogredenen, etc.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:03

Voor eco heb ik met normale toetsen vaak idee mwah ging niet zo en dan haalde ik alsnog een ruime 7 dus ben bang dat als eco goed gaat dat het cijfer enorm gaat tegenvallen en zou mooi zijn als ik daar 7 voor kan halen.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:21

Wat een goede punten hebben jullie allemaal zeg... ik ben eerlijk gezegd al blij met een 5,5 :')

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:44

eco haal ik in de toetsweken altijd rond de 3.5/4.5 dus heb niet hele hoge verwachtingen voor t examen :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:50

xpattystagor schreef:
eco haal ik in de toetsweken altijd rond de 3.5/4.5 dus heb niet hele hoge verwachtingen voor t examen :+

Wat sta je nu op eco? Ik sta een 6,8 volgens mij, opzich wel prima gelukkig :)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:22

Lisa_WB schreef:
Wat een goede punten hebben jullie allemaal zeg... ik ben eerlijk gezegd al blij met een 5,5 :')

Vorig jaar had ik dat ook en stond ik gemiddeld een 5 na examen. Nu doe ik vavo en begreep ik alles. Hoefde weinig moeite te doen voor die cijfers. Laagste cijfer dit jaar was een 6,7

Ben met examen blij met een 5,5 en zou fantastisch zijn als ik rond de 6.5 kon halen voor examen dan sluit ik het met een 7 af.

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:44

Ik wil me ook graag melden in dit forum!

Ik doe VWO, vond Wiskunde wel prima gaan, Engels niet zo goed maar wel goed genoeg.

Scheikunde vond ik een groot drama. Na 2 jaar bijles was ik net een beetje op 'voldoende' niveau, maar in deze toets vond ik het raar verdeeld allemaal. Soortelijke warmte uhhh? Niks van biochemie, zuurbase of meerdere normale rekenvragen etc...
Vond ik heel jammer want had net een beetje vertrouwen er in. Dat is dus weer helemaal weg helaas, moet blij zijn als ik een 4 haal..

Morgen Nederlands, hopelijk komt dat wel weer goed! Ben er iig niet bang van!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:46

Blij dat ik geen scheikunde heb haha. Morgen idd Nederlands. Ik heb er wel vertrouwen in, dus ben benieuwd...

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:46

brittkalijn schreef:

Ik doe VWO, vond Wiskunde wel prima gaan, Engels niet zo goed maar wel goed genoeg.

Scheikunde vond ik een groot drama. Na 2 jaar bijles was ik net een beetje op 'voldoende' niveau, maar in deze toets vond ik het raar verdeeld allemaal. Soortelijke warmte uhhh? Niks van biochemie, zuurbase of meerdere normale rekenvragen etc...
Vond ik heel jammer want had net een beetje vertrouwen er in. Dat is dus weer helemaal weg helaas, moet blij zijn als ik een 4 haal..

Ik had echt precies hetzelfde met scheikunde. Dinsdag nog allemaal uitleg van anderen gekregen over Kz opstellen, bufferverhoudingen berekenen, etc... Kwam er niet in.

Wat vond jij van die rekenvragen die er in zaten?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:29

Ik vond het ook wel raar dat het helemaal geen zuur-base in zat.. lijkt me toch vrij standaard. En toch zit redox er wel altijd in, maar dit keer wel heul abstract. :roll: Overigens ging het op de redox vragen en die vraag met soortelijke warmte nog best goed.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:23

Als je naar een omzettingstabel normering kijkt van oude examens, zit de N-term er dan al bij of tel je dat er later nog bij op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:35

Zit er al bij, de N-term staat er boven namelijk

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:52

Anoniem schreef:
Zit er al bij, de N-term staat er boven namelijk

Aha, ik wist het niet zeker omdat de N-term 1,6 was maar bij 0 punten stond 1

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:57

Tortilla schreef:
brittkalijn schreef:

Ik had echt precies hetzelfde met scheikunde. Dinsdag nog allemaal uitleg van anderen gekregen over Kz opstellen, bufferverhoudingen berekenen, etc... Kwam er niet in.

Wat vond jij van die rekenvragen die er in zaten?

Ja echt jammer. Ik vond de vraag over propanon wel te doen, maar verder geen rekenvragen gemaakt. En alles over soortelijke warmte en weet ik veel wat wist ik echt niet, ik heb geen natuurkunde en heb dat bij scheikunde nooit echt gehad.. vond het jammer dat er niet wat meer standaard kleine rekenvraagjes inkwamen..

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:05

Daar is het helaas ook vwo voor, dan kom je die kleine rekenvraagjes niet zo snel meer tegen.. ik merk echt wel een enorm verschil eigenlijk, als ik dit vergelijk met mijn havo examens. Veeel meer inzicht heb je nodig.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 00:20

nienke555 schreef:
xpattystagor schreef:

Wat sta je nu op eco? Ik sta een 6,8 volgens mij, opzich wel prima gelukkig :)

lol een 4.1, dus de lat ligt niet heel hoog en ik ga ook met het gevoel van ‘ik ga toch een zware onvoldoende het examen in’ morgen het examen maken. duurt 3uur, maar ben waarschijnlijk zo klaar doordat ik de helft oversla. maar kan het hopelijk hebben met compensatie, want heb vandaag heel lekker gescoord met nederlands!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:02

Shiit, ik begin toch wel een beetje heel erg zenuwachtig te worden voor eco en ben heel bang dat hij super lastig is en dat ik het niet kan.. maar Hey, na dit examen heb ik vakantie!! :)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:48

Lynnepinny schreef:
Ik vond het ook wel raar dat het helemaal geen zuur-base in zat.. lijkt me toch vrij standaard. En toch zit redox er wel altijd in, maar dit keer wel heul abstract. :roll: Overigens ging het op de redox vragen en die vraag met soortelijke warmte nog best goed.

Maar dat was van te voren al duidelijk he, dat er sowieso redox in kwam en dat het van zuur base niet zeker was. Als je op de eindexamensite bij de examenstof van scheikunde kijkt, staat er ook een overzicht van de vijf belangrijkste onderwerpen in een examen.

Rekenen met mol 19%
Organische chemie 9%
Redox 7%
Analysetechnieken 7%
Reactievergelijkingen 7%

En in het percentage dat je over houd zit de rest van alle stof zeg maar.

Niet dat ik het er mee eens ben hoor, vind zuurbase eigenlijk ook veel logischer maar goed.