Vrouwen in de ict

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KirstenHorse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:54

Ik kom even binnenvallen na een tijdje niet te hebben gereageerd :+

Voor februari 2019 zoek ik een meewerkstage als 2e jaars HBO ICT student in de richting business, it & management. Echter heb ik al enkele jaren interesse in html en css en afgelopen jaar heb ik java gehad wat ik ook erg leuk en interessant vond. Bovendien het programmeer tentamen afgesloten met een mooie 8,4. Ik zou dus graag een stage front-end developement of webdevelopment willen doen in Amsterdam. Helaas blijken de front-end development stages vrijwel alleen afstudeerstages of voor 3e jaars die al 1 jaar werkervaring hebben, goed kunnen programmeren en kennis hebben van talen waar ik nog nooit of 1 keer van heb gehoord :o Ik heb nu een webdevelopment stage gevonden waar ik wel aan lijk te voldoen, dus hopelijk mag ik daar op gesprek. Voor de rest dus niks kunnen vinden en ik raak ontmoedigd, is front-end development dan echt alleen als afstudeerstage te doen? -O-

Als mijn huidige sollicitatie niks wordt heb ik twee online marketing stages op het oog, wat mij ook erg leuk en interessant lijkt. Ik wilde alleen graag beter leren programmeren / coderen en ik dacht dat dat ook het hele idee achter stage lopen was :')

Iemand toevallig dus nog connecties voor zo'n stage in Amsterdam of andere tips?

Century

Berichten: 6018
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:09

Frontend is vaak (veel) meer dan html en css. Ik ben ook frontend-ontwikkelaar, mijn werk bestaat uit heel veel programmeren (typescript, Angular) :)

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:30

Jep dat dus. Front-end is iets heel anders dan HTML en CSS. HTML is geen echt programmeer taal overigens.

KirstenHorse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:47

Bedankt voor jullie reactie! Overigens wordt er in de meeste vacature wel gevraagd om een gedegen kennis van html en css. Ik begrijp inmiddels inderdaad wel dat het veel meer dan dat en Java is. Wel jammer, maar misschien dan als afstudeerstage!

Ik hoop dat mijn huidige sollicitatie positief wordt ontvangen en anders schakel ik maar om naar online marketing :)

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:44

Je kunt ook een soort leerstage doen toch? Dat je zegt dat je het graag wil leren en dat je het met/via hun leert. Zo deed ik mijn stages altijd;
ik kan dit en dit, als ik weg ga wil ik zus en zo ook kunnen. :)

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:12

KirstenHorse schreef:
Ik kom even binnenvallen na een tijdje niet te hebben gereageerd :+

Voor februari 2019 zoek ik een meewerkstage als 2e jaars HBO ICT student in de richting business, it & management. Echter heb ik al enkele jaren interesse in html en css en afgelopen jaar heb ik java gehad wat ik ook erg leuk en interessant vond. Bovendien het programmeer tentamen afgesloten met een mooie 8,4. Ik zou dus graag een stage front-end developement of webdevelopment willen doen in Amsterdam. Helaas blijken de front-end development stages vrijwel alleen afstudeerstages of voor 3e jaars die al 1 jaar werkervaring hebben, goed kunnen programmeren en kennis hebben van talen waar ik nog nooit of 1 keer van heb gehoord :o Ik heb nu een webdevelopment stage gevonden waar ik wel aan lijk te voldoen, dus hopelijk mag ik daar op gesprek. Voor de rest dus niks kunnen vinden en ik raak ontmoedigd, is front-end development dan echt alleen als afstudeerstage te doen? -O-

Als mijn huidige sollicitatie niks wordt heb ik twee online marketing stages op het oog, wat mij ook erg leuk en interessant lijkt. Ik wilde alleen graag beter leren programmeren / coderen en ik dacht dat dat ook het hele idee achter stage lopen was :')

Iemand toevallig dus nog connecties voor zo'n stage in Amsterdam of andere tips?


Almere haven ook een optie?

KirstenHorse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:51

bobje26 schreef:
Je kunt ook een soort leerstage doen toch? Dat je zegt dat je het graag wil leren en dat je het met/via hun leert. Zo deed ik mijn stages altijd;
ik kan dit en dit, als ik weg ga wil ik zus en zo ook kunnen. :)


Helaas staan de bedrijven tot nu daar niet voor open, je moet al meteen (bijna) volledig kunnen meedraaien met grote opdrachten.

@matheno ik ben afhankelijk van mijn fiets en het ov, waarbij ik liever niet meer dan 30 minuten onderweg ben. Als ik zo luxe mag zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:56


Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:16

Kijk eens op fontanel voor stages :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 12:36

Ik leef ook nog door omstadigheden en vakantie veel minder actief geweest. mijn eerste 2 schooldagen zijn weer achter de rug en we hebben andere vakken zoals electro enzo . wel mis ik het vak webdesign :(

ook moet ik op zoek naar een stage ? iemand idee in provincie groningen of friesland?

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:44

Welke richting zoek je Pandameisje?

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:01

Hanafubuki schreef:
Welke richting zoek je Pandameisje?


Opzich maakt het niet uit zolang niet te veel netwerk is want daar ben ik niet heel goed in :p

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:37

Welke richting dan wel? Ik weet niet wat voor studie je doet. :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:30

Hey Dames hoe gaat het??

Graag ontvang ik wat advies over mijn eigen carriere

Ik ben SAP Consultant. Zit nu bij een eindklant, voorheen zat ik in de consultancy (3jaar) en daarvoor was ik Key user/ Subject matter expert.

In totaal zit ik er nu een 6 jaar in. Eigenlijk nog in het begin van mijn carriere maar heb wel al een indrukwekkend CV.

Mijn Huidig team ziet eruit als volgt:

Service en delivery manager
3x Business Solution owners - elke heeft zijn eigen expertise, dus 1x finance, 1x Logistics, 1x Production. Zij houden zich bezig met de heel ingewikkelde problemen, Change requests en projecten.
2x SAP support - Dit doe ik samen met mijn collega, wij lossen de problemen op. Ik doe ook wat change requests

Nu - De Manager en 1 van de Business Solution owners (Production) gaan weg.

Mijn baas had al grappend gezegd dat het speelveld nu helemaal open ligt en dat kon kiezen. Maar ik weet niet hoe serieus dat was aangezien ik 20jaar ervaring mis voor zijn baan. De baan van BSO is ook geen optie aangezien mijn expertise ligt bij de logistics en niet bij production.

Veel mensen denken echter dat de baas van mijn baas het team een beetje wil heroganiseren, en nu heb ik een meeting genaamd ''Ambities en werkverdeling'' met hem deze woensdag. Het zou wel eens kunnen dat hij een soort van junior rol voor mij wil creeren.

De vraag is - welke kant wil ik nu eigenlijk uit gaan? Meer in de diepte (BSO rol) of management?

En hier dus mijn twijfel. Technisch ben ik eigenlijk niet super sterk, ik ben okay/goed maar niet bijzonder zeg maar. Ik ben ver gekomen door mijn people skills, en het vermogen om zowel het IT als business deel te begrijpen. Dat is trouwens een groot onderdeel van zowel de BSO als Manager rol.

Als manager heb ik geen ervaring, dus ik heb geen idee of ik dat uberhaupt kan. Het is wel zo dat ik snel de leiding neem, ook in situatie waar de manager erbij is en eigenlijk de leiding zou moeten nemen haha...

Iemand ooit in dezelfde schoenen gestaan? Recruiters die mij kunnen adviseren wat een goede move is op dit moment van mijn carriere?

Ik ben nog jong (29jaar volgende maand) dus ik kan nog altijd terug. Mocht ik op deze leeftijd het management in gaan echter, zou ik het nog wel eens kunnen schoppen tot de Board op lang termijn. De manager rol is niet gewoon een teamleiding rol, er zit een groot stuk business management in.

Oef lang verhaal! Beetje warrig ik weet het. Helaas heb ik niemand om het hierover te hebben. Mijn familie snap niet wat SAP is .

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:45

wat wil je zelf? lijkt het je gaaf of niet?

vooral je hart volgen en ik denk als je de kans krijgt zeker grijpen

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:50

Geen idee eigenlijk...ik zie de uitdaging van beide banen wel in. :')

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:31

Ik zou persoonlijk eerst maar eens de meeting afwachten.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:35

KLopt - ik wil ook niet voorbarig zijn. Aan de andere kant heeft mijn manager mij deze vraag al vaker gesteld, en ik verwacht nu ook diezelfde vraag.

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:35

FatCat schreef:
KLopt - ik wil ook niet voorbarig zijn. Aan de andere kant heeft mijn manager mij deze vraag al vaker gesteld, en ik verwacht nu ook diezelfde vraag.


En wat vindt jouw manager welke richting je het beste uit kan gaan?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:46

Weetje - heb ik hem ook al gevraagd. Hij vind dat ik het alle 2 wel goed zou kunnen. Maar laten we zeggen dat hij nooit de manager of the year award zal winnen, het menselijke deel van manager zijn ontgaat hem helemaal.

Maar ik ben ook van plan om de vraag deze keer terug te kaatsen. Laat hun maar een keer vertellen hoe zij mijn toekomst hier zien. Ik kan wel dingen willen, maar wie zegt dat het management dit een goed idee vind?

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:30

Als manager heb je misschien geen ervaring, zoals je het hier zet lijk je er wel feeling voor te hebben. Ook niet geheel onbelangrijk.

Lekker de meeting afwachten en idd evt de vraag naar hun omdraaien!

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:50

Ik denk dat het belangrijkste is om te bedenken wat je zelf wil. De missende ervaring hoeft niet zo'n probleem te zijn, ik ken meer mensen die jong ambitieuze functies hebben gekregen omdat ze daar de juiste competenties en drive voor hadden. Je kan aftasten wat de ideeën van je bedrijf / baas erover zijn, maar het is wel goed om er zelf ook alvast over na te denken wat jij wil. Hoe duidelijker je dat op tafel kan leggen en aangeeft waar jij zelf heen wil, hoe meer mogelijkheden er zijn, in mijn ervaring. Maar zo te lezen ben je daar ook al mee bezig. Succes!

KirstenHorse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:25

Ik wilde even kwijt dat ik vandaag mijn stagegesprek bij bedrijf 1 heb en ik ben erg zenuwachtig :o

Lolacabana

Berichten: 3362
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:26

KirstenHorse schreef:
Ik wilde even kwijt dat ik vandaag mijn stagegesprek bij bedrijf 1 heb en ik ben erg zenuwachtig :o

Heel veel succes!

JudithGigi

Berichten: 4340
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:31

KirstenHorse schreef:
Ik wilde even kwijt dat ik vandaag mijn stagegesprek bij bedrijf 1 heb en ik ben erg zenuwachtig :o


Succes, komt goed!
Ik maakte me 2 weken terug ook zorgen om mijn stagegesprek en heb er zelfs een bijbaan bij aangeboden gekregen :D