Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:18

hagelslag schreef:
Het waren 2 kleine vrachtauto's( kleiner nog dan de mijne) en die moesten grofvuil daar ophalen. Die zijn toen 30-40 meter achteruit gereden zodat ik op een oprit kon parkeren en hun dan aan mij voorbij konden rijden.
Anders had ik 2 km ongeveer achteruit mogen rijden.

De boer had het zien gebeuren. Zegt hij later tegen mij jezus reden die 2 jongens slecht....
Jij kunt echt zoveel beter rijden.
De ene vrachtauto is 3 keer met de wielen in de berm beland

Misschien kon hij niets zien omdat de ander en jij misschien de lampen aan hadden gelaten? En soms heb je je dag ook Ff niet. Wel leuk om zn compliment te krijgen :j

hagelslag

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:28

Nee hij dacht dat de straat recht achteruit ging ofzo.... Geen idee
Maar jaa het compliment was mooi!
Kreeg net via whatssap een mooie foto binnen
Afbeelding
Afbeelding

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:34

Hey hagelslag, zag ik die niet voorbij komen op de groep barre gaanders ?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:42

Jaaaaa barre groep hea ;-)
Maareuh degene die dat gepost heeft ben ik dus

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:08

Ik heb vanavond de informatieavond over opleidingen/banen enz.

Gisteravond dacht ik eraan en ik werd ineens super nerveus :=

Vanochtend wilde ik hakken aantrekken en een jurkje, en toen dacht ik, ohnee ik heb die informatie avond. Laten we dat maar niet doen _O-
Volgens mij wordt ik dan niet heel serieus genomen :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:56

Euhhmm jurkje en hakken is niet heel erg verstandig _O-
Veel plezier vanavond

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:39

Heb maar m'n houthakkers blouse aangedaan met een paar gympen en weinig makeup, denk dat dat beter in de smaak zal vallen _O-
Dat scheelt dat ik heul veel kanten heb :')

Thanks!

Net een paar reviews gelezen over Vrachtbaan en ik lees eigenlijk alleen maar positieve dingen, en dan vooral op financieel gebied.
En dat is echt het grootste punt voor mij om het wel of niet te (kunnen) doen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:41

Mwah,
Met dit werk wat ik nu doe durf ik gerust met een jurk en hakje aanzetten waar mogelijk :j
Ookal zit ik in groeves of bij boeren in het veld :)

Hoe je je kleed maakt echt niet uit over hoe serieus ze je nemen hoor :)

Ookal draag ik stiekem het liefste gewoon mijn sportieve werkschoenen en een jeans. Maar als ik ‘s avonds ergens net gekleed moet zijn zien de boeren of andere klanten mij toch echt met een rok of kleedje hoor O:)

Heel veel succes Saya

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:43

Ik vind het echt mega spannend. Ik zit nog in mn auto en zie alleen maar jonge jongetjes :')

Edit; oké ik zit in de kantine met de andere. Ik zit tussen oude mannen en jonge jongetjes rond de 18.
Enige vrouw hier. Je had hun hoofd moeten zien toen ik binnen kwam, hilarisch :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:29

Nou wen er maar aan want het is grotendeels nog altijd een mannenberoep ;-)

Ik had vandaag een beetje pech.
Heb bij een boer in een verkeerde silo het voer ingeblazen. Het moest in silo 1 en ik heb t voer in silo 2 gedaan _-:(
Naja dat mogen de planners oplossen. Dan moet een zuigauto het eruit halen en dan in silo 1 doen...

Toen mocht ik na de laatste boer naar de ketelwasstraat.
Man wat een verrekte nare vent daar. De eerste x dat ik daar kwam was hij al erg als een lamzak bezig. Maar vandaag ook _-:(
Ik had begin januari al heen gemoeten, maarja planners moeten het inplannen... Dus heb ik vorige week nog een keer gezegd jongeess hallooooo ik moest begin januari al het word tijd.
Euh ohja euh ja dat plannen we voor volgende week in.

Dus tsja ik kom daar, meld mij aan haal de deksels er vanaf wacht tot ze mij naar binnen roepen em klaar is kees.
Ik laat de achterkant van de auto zakken zorg ervoor dat alle openingen etc open zijn.
En toen zag ik dus dat er achter minder water uit kwam toen hij ongeveer op de helft was met de ketels. Maar officieel word daar alles gedaan voor je en hoef jij zelf niks te doen.
Begint die ene kerel toch flink onvriendelijk te zijn waarom ik niet eerder de ketels laat wassen en nu zitten hun weer met de scheisse en weet ik wat allemaal meer.
Toen zei ik, ja maar ik kan er niks aan doen. De planners zijn degene die het moeten inplannen. Enkele reis hierheen is 55 km. Dat ga ik niet op eigen houtje beslissen...
Nouja laten we het erop houden ik heb 4 x tot 10 geteld anders was ik daar toch flink pissig geworden.
Ik doe zo hard mijn best om alles goed te doen en te leren en dan praat zon lamzak je een slecht gevoel aan.
Ik wil morgen es met mn collega's praten of dat vrij normaal is. En anders even met de planners overleggen of we niet ergens anders kunnen wassen.
Die naast mij stond werd namelijk wel normaal behandeld...

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:42

Hagelslag
Ik hoop dat je collega’s je iets anders kunnen zeggen
Maat welkom binnen de transport waar vrouw zijn een vloek en een zege is...

Er zijn nu eenmaal plaatsen waar ze vrouwen niet moeten..:
Of imdat andere vrouwen het verpesten, of omdat ze niet vinden dat een vrouw op de wagen hoort...

Die laatste soort kan je niks aan doen. Moet ik ondertussen mee lachen
Maar die eerste doen best wel zeer. En zou me niet verbazen dat deze wasstraat tot de eerste soort hoort.
Eer aan jezelf houden, tot 100 tellen en altijd vriendelijk blijven, glimlachen, proberen praatje te slaan en helpen (ookal moet t niet). Draaien ze uiteindelijk wel bij... Al ist na een half jaar (zoals bij de wasstraat waar ik met mijn vorige werkgever ging).

In ieder geval sterkte ermee, blijft poedersuiker...

En Saya?
Nu kijken ze je raar aan, maar uiteindelijk als je geen gebruik maakt van je vrouw zijn maar wel hulp accepteert dragen ze je op handem en voeten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:46

Nouja ik was naderhand toch best baf maar ook trots op mijzelf! Ik heb me kunnen inhouden ~~}>
Dat gebeurd niet altijd als iemand iets onterecht zegt of doet.
Maar inderdaad, mannenberoep... Alleen soms is het toch best banketstaaf.... En tsja het was een ketelwasstraat.
De gewone wasstraat hebbem we op t bedrijf zelf. Moeten ok bijna dagelijks de auto's wassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:17

Stille meelezer meldt zich :)

Altijd al gek geweest op vrachtwagens. Toch gekozen om de zorg in te gaan.

Maar misschien ooit in de toekomst O:)

Wel al aantal keer meegeweest met een kennis naar Zweden. En ga af en toe op de zaterdag met mijn vriend mee. Die werkt naast zijn vaste baan af en toe voor een veevoerbedrijf in de weekenden. Puur hobby voor hem.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:51

Bedoel je met ketelwasstraat voor de binnenkant bulk hagelslag ?

Love_western: nooit te oud om te wisselen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:19

Jaa precies dat bedoel ik. Kwam niet op t nederlandse woord |o

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:33

Sommige mensen zijn gewoon horken >;)
Ik zou ook moeite hebben met mij in houden hoor :=

Gisteravond was echt top!
Van Buuren (vrachtbaan) heeft echt hele goede cijfers qua rijopleidingen en ze denken heel erg met je mee.

Qua kosten was ik eerst even bang dat ik het niet redde. Ook na gisteravond nog steeds.
Zoals ik het heb begrepen moet ik sowieso € 2000,- zelf in 1x kunnen inleggen. € 2500,- wordt gesubsidieerd en € 2080,- schiet Van Buuren voor.
Dit betaal je in 52 weken af, € 40,- per week.

Ik heb die € 2000,- helaas niet zo liggen. Maar ga wel nog even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Mijn moeder adviseert me om, als ik het heel graag wil, een lening aan te vragen. Heb net even een gratis offerte aangevraagd of ik wel zou kunnen lenen, en dat kan.
Dus ik zie het al een beetje rooskleuriger in!

Na gister wil ik het alleen nog maar meer!
De opleiding duurt zo'n 6 maanden, en in die 6 maanden blijf ik gewoon werken waar ik nu werk. Theorie kan 's avonds of in het weekend en rijden ook in het weekend. Daar hebben ze allemaal rekening mee gehouden.
Als je het hebt gehaald, helpen ze je direct aan een baan waar je sowieso 6 maanden zit, maar hoogstwaarschijnlijk veel langer.

Ik ga binnenkort een intake doen, daar vragen ze je een aantal dingen zoals hoe je leven eruit ziet en wat je graag zou willen. Door de hand daarvan zoeken zij een bedrijf welke bij je past en waar jij in past.
Daarna krijg je nog een gratis rij-intake van 2 uur. Zo kijken ze hoeveel lessen je nodig zou hebben en of je überhaupt wel geschikt bent.

Dat was even lange versie kort samengevat :))
Ik ben in ieder geval echt rete enthousiast geworden en ik wil het meer dan ooit :):)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:02

Ben je al eens een dag met een chauffeur mee geweest? Dat heb ik wel gedaan. Ook om een beetje een indruk te krijgen. Ga je het nu via STL doen? Want als je het via die constructie zou doen zit je ook niet met het probleem van die 2000 euro zelf betalen. Is vrachtbaan een uzb?

Heb even gekeken maar je woont net niet gunstig voor waar ik nu werk ;).

Mijn werkgever schiet het nu voor en het word van mijn loon afgetrokken, het deel wat ik zelf moet betalen.

Als je het via STL zou doen moet je eerst wel een testdag doen. Die dag ga je ook een stukje rijden zodat je ook kan kijken of je er wat aanleg voor hebt. Haal je die dag niet dan krijg je ook geen subsidie. Als je meer wil weten mag je me vragen maar de constructie die ik nu heb ben ik wel tevreden over. Omdat ik nu op de loods werk leer ik ook al heel veel.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:13

Ja ik ben eens een aantal jaar terug mee geweest met iemand op de vrachtwagen. Vond ik erg tof!

Ik ga het dan via Van Buuren doen. Die begeleid je door de opleiding heen en zorgt ervoor dat je voor alles slaagt.
STL als in een BBL-traject? Geloof dat je dan niet direct op volledig salaris zit, toch?
In mijn geval is dat lastig qua onderhoudt van mijn huis en dieren, ik ben alleen en moet ook alles alleen zien te doen.

Het is geen uitzendbureau. Ze helpen je echt puur de opleiding door en daarna aan een baan. Ze zeggen ook heel bot, nadat we je hebben geholpen aan een baan, willen we je nooit meer terugzien. We gaan geen andere baan voor je zoeken omdat we simpelweg geen uitzendbureau zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:23

Ik weet niet wat je loon nu is dus kan niet oordelen of je het dan zou redden. Ik werk nu 32 uur en 1 dag vrij maar als je 40 uur zou kunnen werken dan heb je gewoon een redelijk loon. Ik verdien nu idd niet heel veel. Zit in loonschaal c1. Kom straks in d1.
Het is inderdaad een soort van BBL. Alleen persoonlijk als je uit een andere branche komt denk ik wel dat het verstandig is dat je wel wat ervaring op gaat doen. Ikzelf heb aan code 95 en de bijbehorende cursussen minder gehad dan aan het werken op de loods.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:41

Ik heb besloten dat ik voor de opleiding ga bij Van Buuren, naast mijn fulltime baan.
Het klinkt gewoon supergoed en veelbelovend. Het gaat 6 maanden wat zwaar worden maar het wordt het dubbel en dwars waard denk ik :j

Donderdag heb ik intake gesprek!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:07

SayaJones schreef:
Ik heb besloten dat ik voor de opleiding ga bij Van Buuren, naast mijn fulltime baan.
Het klinkt gewoon supergoed en veelbelovend. Het gaat 6 maanden wat zwaar worden maar het wordt het dubbel en dwars waard denk ik :j

You go girl *\o/*

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:09

SayaJones schreef:

Heel veel succes!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:02

Pffff, ik weet weer waarom ik dus normaal niet stop in routiers.
Dacht dat vrouwen ondertussen bekend en normaal waren in de transport...

Word hier (zoals gewoonlijk) straal genegeerd terwijl mannen die na mij binnenkomen ondertussen al aan hun hoofdgerecht bezig zijn.
Het is dat mijn uren op zijn en hier een zelfkook verbod is en ik al 2 dagen zonder warm eten zit -O-

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:04

Was dat in NL GustixBill?

Mijn gesprek ging trouwens goed, denk ik :=
Het was een erg gezellig gesprek en ze vonden dat ik goed was voorbereid en over alles goed had nagedacht.
Ze krijgen best veel aanmeldingen dus ze moeten wel een selectie maken tussen de 'sollicitanten'.
Vandaag bellen ze me of ik aangenomen ben of niet, en ik vind het echt retespannend :=

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:06

Duimen zijn overuren aan het draaien SayaJones

En jammer genoeg wel.
Zalige douche (klein maar megazuiver) ook.
Volgens mij had ze slecht moment ofzo. Want een buiteblander die alles uit de kast haalde om Engels te spreken (en t was perfect verstaanbaar) behandelde ze als stront, terwijl ze adverteren als internationale routier.
Toch even iets van gezegd tegen een andere serveerster.
40min later al mijn gerechten gehad, drinken op kosten van de zaak, toch parking gratis gekregen desondanks niet moeten betalen van de drank dus niet het nodige bedrag bereikt te hebben.
Buitenlander xl-versie gekregen (zonder bij te betale), gratis drinken en gratis parking.
Hebben beide ook persoonlijke excuses van de serveerster gehad.

Slechte start dus, maar wel heel netjes opgelost, heerlijk gegeten en zaalig gedoucht. Geen plaats waar ik dus vrijwillig nog naar toe ga, maar ook geen wat ik ga vermijden. Wil ze wel een herkansing geven.

Moet ook wel toegeven verwend te zijn met Franse routiers waar ik die problemen gewoon nooit ervaar. En chauffeurs (in mijn ervaringen) net iets hoger in het vaandel staan als hier in de Benelux :j