Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mirthheee schreef:Ik zou heel goed research doen. Ik ben zelf begonnen met verpleegkunde, na een jaar gestopt. Vervolgens ben ik crossmedia design gaan doen en die heb ik afgemaakt. Ik heb net een jaartje communicatie en media design gedaan, mee gestopt en ga in augustus beginnen aan HBO fotografie aan de kunstacademie. Ofwel: met een flinke omweg kom ik er uiteindelijk wel. Ik stoor me alleen een beetje aan je houding (en ja, nou ga ik echt het zelfde zeggen als de rest waarschijnlijk) Jij bent de gene die de regie in handen heeft. School kan je begeleiden enzo, maar gezien jou school 100en leerlingen heeft is het wel aan jou om er achterna te gaan. Jij wilt ergens komen, werk ervoor! (die trap had ik toen der tijd ook wel onder m'n kont kunnen gebruiken) Je vind het jammer dat je je klasgenoten gaat missen, maar je ontmoet zo nieuwe mensen.
Over dat met je scooter vind ik wel een beetje overdreven. Het kost nou eenmaal geld dus je moet prioriteiten stellen. Ik heb 3 banen en heb gewoon nog tijd voor mijn hobbies etc. Gewoon goed op elkaar afstemmen en anders prioriteiten stellen en niet miepen.
Succesklas lijkt me een goed idee. En wat LiannePuthzy zegt: focus op jezelf. Echte vrienden blijven en in de succesklas ontmoet je ook weer mensen. Zal vast wel iemand in zitten om je pauze mee te delen!
Lieshorses schreef:Ik ga zeker alles 3 x nakijken en checken voordat ik ergens weer aan begin.
Ik respecteer je mening, alleen vind het een beetje jammer om dat er weer bij te halen, maargoed het is een topic.
Als ik in de succesklas kom heb ik al 1 volle dag vrij die ik kan besteden door te werken dus dat ik erg fijn.mirthheee schreef:Ik zou heel goed research doen. Ik ben zelf begonnen met verpleegkunde, na een jaar gestopt. Vervolgens ben ik crossmedia design gaan doen en die heb ik afgemaakt. Ik heb net een jaartje communicatie en media design gedaan, mee gestopt en ga in augustus beginnen aan HBO fotografie aan de kunstacademie. Ofwel: met een flinke omweg kom ik er uiteindelijk wel. Ik stoor me alleen een beetje aan je houding (en ja, nou ga ik echt het zelfde zeggen als de rest waarschijnlijk) Jij bent de gene die de regie in handen heeft. School kan je begeleiden enzo, maar gezien jou school 100en leerlingen heeft is het wel aan jou om er achterna te gaan. Jij wilt ergens komen, werk ervoor! (die trap had ik toen der tijd ook wel onder m'n kont kunnen gebruiken) Je vind het jammer dat je je klasgenoten gaat missen, maar je ontmoet zo nieuwe mensen.
Over dat met je scooter vind ik wel een beetje overdreven. Het kost nou eenmaal geld dus je moet prioriteiten stellen. Ik heb 3 banen en heb gewoon nog tijd voor mijn hobbies etc. Gewoon goed op elkaar afstemmen en anders prioriteiten stellen en niet miepen.
Succesklas lijkt me een goed idee. En wat LiannePuthzy zegt: focus op jezelf. Echte vrienden blijven en in de succesklas ontmoet je ook weer mensen. Zal vast wel iemand in zitten om je pauze mee te delen!
Als ik in augustus weer naar school ga valt het schoonmaken natuurlijk af, maar mijn werk als grafisch vormgever en freelance grafisch vormgever/fotograaf is flexibel genoeg. In de plaats van schoonmaken wil ik dan gaan kijken naar een baan in de postbezorging.
Faline schreef:Wie van 16 weet nou wel precies wat ie wil? Ik snap dat best hoor. Ik heb ook 3 verschillende opleidingen geprobeerd, voor ik de juiste had gevonden.
Als ik jou was zou ik inderdaad de vavo gaan doen en dan naar het hbo doorstromen. Ik heb na 3 mislukte mbo opleidingen de 21+ test gedaan en ben zo hbo gaan doen.
Wat een verademing! De sfeer, de mensen, de manier van leren. Het viel allemaal op zijn plek. Ik voelde me daar echt meteen thuis. Zo'n enorm verschil met wat er rondloopt op het mbo en hoe het er daar aan toe gaat...