webster543 schreef:Hier komen beroepen voorbij... nog nooit bij stilgestaan dat die bestaan![]()
Ik ben hondengeleider bij de politie. ( nee, geen grote stoere Mechelaar of Duitse herder)
Welke dan?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). M_D_H schreef:chamion schreef:Diploma voor Allround stalmedewerker op zak. Wegens privésituatie geen diploma voor management paardenhouderij, hoewel dat ik dit officieel heb gestudeerd. Tijdens mijn opleiding ook de ORUN behaald
Werk nu al 7 jaar op hetzelfde manege/pension stal en ik zit daar helemaal op mijn plek, ik werk zowel de staldienst (vooral de avond) en ik geef daarnaast les. Vroeger daar fulltime gewerkt en ik heb nu de luxe dat ik met parttime ook rond kom.
Ooit nog eens begonnen met een grafische opleiding maar kon daar toch mijn draai niet vinden. En dus gestopt.
Wij hebben toch ook op dezelfde school gezeten? Volgens mij zat jij een jaar boven mij (als ik nu de juiste voor mij heb)
Frummels schreef:Waar zit je aan te denken, d'r is meer mogelijk dan je denktIk moet eerlijk zeggen dat ik hier vooral zit te gluren in de hoop dat ik iets tegen kom waarvan ik denk: dát wil ik. (En wat dan ook binnen de mogelijkheden ligt). Zou enorm graag een carrière switch maken en dan het liefst ook in het oosten van het land ipv het westen waar ik nu woon. Maar het is allemaal zo enorm lastig..
Nalonyda schreef:Ik heb een diploma grafisch vormgeven, en interactief design. Helaas amper werk in te vinden... dus ik ben uitzend horeca medewerker. Kom onder andere in hotels terecht, Circustheater, ministeries, politie en grote evenementen
Frummels schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier vooral zit te gluren in de hoop dat ik iets tegen kom waarvan ik denk: dát wil ik. (En wat dan ook binnen de mogelijkheden ligt). Zou enorm graag een carrière switch maken en dan het liefst ook in het oosten van het land ipv het westen waar ik nu woon. Maar het is allemaal zo enorm lastig..
Ailill schreef:Frummels schreef:Waar zit je aan te denken, d'r is meer mogelijk dan je denktIk moet eerlijk zeggen dat ik hier vooral zit te gluren in de hoop dat ik iets tegen kom waarvan ik denk: dát wil ik. (En wat dan ook binnen de mogelijkheden ligt). Zou enorm graag een carrière switch maken en dan het liefst ook in het oosten van het land ipv het westen waar ik nu woon. Maar het is allemaal zo enorm lastig..
. Groot deel van de week besteed ik aan patiëntenzorg en de rest aan praktijkvoering, personeelsmanagement, administratie, PR, noem maar op. Superleuk! Ailill schreef:Waar zit je aan te denken, d'r is meer mogelijk dan je denkt
Wendy schreef:Zelfde vraag, waar zit je aan te denken? Qua beroep en qua regio?
Goof schreef:Ik zit met precies hetzelfde!

Frummels schreef:Ailill schreef:Waar zit je aan te denken, d'r is meer mogelijk dan je denktWendy schreef:Zelfde vraag, waar zit je aan te denken? Qua beroep en qua regio?Goof schreef:Ik zit met precies hetzelfde!
Heel eerlijk gezegd heb ik geen idee. De regio maakt ons niet zoveel uit. Wat wonen betreft liever niet in een grote stad, maar in het groen/platteland.
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dat hij vanuit huis runt en kan werken waar hij wil. Ik zou het liefst iets doen waarbij ik dingen kan plannen/regelen, of veel buiten kan zijn, of met dieren kan werken, of vanuit huis zou kunnen werken. Ter info, ik heb rechten gestudeerd en ben jurist. Het hele juridische trekt mij totaal niet meer, met als gevolg dat ik gewoon niet blij word van mijn werk als jurist.
Ik sta overigens open voor letterlijk alles, dus als iemand nu opeens een leuk idee heeft dan mag je mij natuurlijk een pb sturen.
Wendy schreef:Waar ik woon, in de Achterhoek, is het sowieso heel makkelijk om in de zorg aan de slag te komen. De agrarische sector zou wellicht ook wel wat kunnen zijn, of bijvoorbeeld op een zorgboerderij.
Alleen voor de zorg heb je wel een opleiding nodig, maar er worden ook regelmatig BBL plekken aangeboden bij diverse organisaties.
Verder zijn er regelmatig diverse kantoorfuncties, horeca, dat soort dingen,
Als je bereid bent om wat verder te reizen is er ook veel werk in de technische sector, in Twente.
Zomaar een paar ideetjes.

Maar de rest zijn zeker opties om over na te denken! Een zorgboerderij lijkt me geweldig.. Bedankt voor het meedenken, vind ik erg aardig van je
Frummels schreef:Waar het precies is maakt niet zoveel uit hoor. We willen ook graag verhuizen dus als het een mooie omgeving is, waar ik werk zou kunnen krijgen, dan verhuizen we 'gewoon' die kant op
Ik voel er niet heel veel voor om mezelf eerst uitgebreid te moeten omscholen, dus zorg valt dan wel een beetje af denk ik. Een korte opleiding (max een jaar) of cursus vind ik overigens geen probleem. bijvoorbeeld mental coaching of iets met voeding.Maar de rest zijn zeker opties om over na te denken! Een zorgboerderij lijkt me geweldig.. Bedankt voor het meedenken, vind ik erg aardig van je
Vind het alleen maar leuk als mensen dat overwegen