Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:51

Lienie_F schreef:
Booooo - LOI - MBO Bedrijfsadministrateur niveau 4
Ilja000 - NHA - MBO 4 mhz gehandicaptenzorg
lovelyfiefy - LOI - HBO Belastingrecht
Frummels - Open Universiteit - (pre)master Privaatrecht
_Nancy - NTI - MBO Bedrijfsadministrateur niveau 4
Spelt- Springinstituut - Manager niveau 4

Voor degene die het nog niet hebben gedaan, willen jullie dit lijstje aanvullen?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:08

Booooo schreef:
Lienie_F schreef:

Fira - NTI - Integrale Veiligheidskunde

Wel leuk om al die variatie zo te zien! :j

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:26

HouVanUtopia schreef:
Sorry dat ik hier even binnenvalt net onderstaande topic geopend

http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=1929900

Iemand toevallig ervaring met schoever of scheidegger?? Of met de opleiding

Ik heb net mijn opleiding bij Scheidegger afgerond.

Ik was niet tevreden, je betaald echt onwijs veel geld en krijgt er weinig voor terug.

Ik heb van de 7 modules 4x dezelfde docent gehad. En je module lessen gaan of staan echt met een goede docent. Dus je moet het treffen met wie welke les gaat geven.

Je kan je voorkeurslocatie aangeven. Maar 9 vd 10 keer gaat alleen locatie Utrecht door.

Of gewoon helemaal niet en dan moet je een module wachten of het via elearning/thuisstudie doen.

Niveau is niet vergelijkbaar met het niveau wat bij de opleiding wordt aangegeven. Denk aan boeken (ver)onder het aangegeven niveau.

En klantenservice of klachtenafhandeling kennen ze niet.

En als klap op de vuurpijl kreeg ik mijn diploma binnen. Wat niet meer was dan een simpel wit A4 tje met mijn naam en opleiding. Geen watermerkje/stempel/handtekening oid

Maar wat ik er wel bij moet vermelden is dat ik door een van mijn medestudenten wel aan een baan ben geholpen. En docenten weten vaak ook wel vacatures of beschikbare werkplekken.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:39

HouVanUtopia schreef:
Hoe is scheidegger bevallen aan te raden???

nee ik ben er totaal niet over te spreken.
er is heel veel fout gegaan van begin tot eind, ik heb zelfs me opleiding niet af kunnen maken.
Op een examen sprak ik andere mensen en die hadden ook allemaal gezeik.
Dus nee, nee, nee -:(-
Ik snap wel dat het bedrijf al eens falliet is geweest.
(ik heb toen de tijd heel veel opgezocht op scheidegger)

ik ben zelfs ruim een jaar na het stoppen nog gemaild over dat ik nog dingen moest doen.

lovelyfiefy

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:40

O ja..
en je moest dan je vragen insturen ..
En dan kreeg ik soms een maand later antwoord.. Toen wist ik natuurlijk allang niet meer waar het over ging
want ik ging wel gewoon verder met het maken van de les stof

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:45

Ik zit er al weer helemaal doorheen. Vandaag eerste lesdag gehad en we moeten een heel bedrijfsplan maken ineens met bizar veel huiswerk opdrachten er omheen. Vandaag weer 3 extra opdrachten voor verslagen gekregen die dinsdag ingeleverd moet zijn, maar ik loop daarnaast ook 4 dagen in de week stage, kom dan 's avonds half 8 thuis, moet nog eten, moet dan mijn paard nog verzorgen en daarna nog dat huiswerk gaan maken en dan heb ik daarnaast ook nog een baantje om mijn stage te kunnen betalen en 2 dagen in de week school.
Wou even de frustratie van mij af schrijven, heb echt geen leven meer over buiten school :')

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:42

Dani199764 schreef:
Ik zit er al weer helemaal doorheen. Vandaag eerste lesdag gehad en we moeten een heel bedrijfsplan maken ineens met bizar veel huiswerk opdrachten er omheen. Vandaag weer 3 extra opdrachten voor verslagen gekregen die dinsdag ingeleverd moet zijn, maar ik loop daarnaast ook 4 dagen in de week stage, kom dan 's avonds half 8 thuis, moet nog eten, moet dan mijn paard nog verzorgen en daarna nog dat huiswerk gaan maken en dan heb ik daarnaast ook nog een baantje om mijn stage te kunnen betalen en 2 dagen in de week school.
Wou even de frustratie van mij af schrijven, heb echt geen leven meer over buiten school :')

dat klinkt inderdaad als geen leven meer buiten je school.
Is wel echt heel veel inderdaad.
Heb je niet iemand anders die eventueel tijdelijk of deels in de week jouw paard kan doen?

Ik ben blij dat ik niet verplicht elke dag heen hoef.
Ik denk alleen dat mijne anders ge(weiland) staat :P
Die van mij kan zichzelf verzorgen aangezien hij gras en water heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:38

Hoi!

Ik volg sinds gisteren een thuiscursus bij de NTI Duits. Eerst een maand proef. Hebben mensen ervaring met het NTI?
Ik vind de zaken er om heen nog best lastig. De hele leeromgeving bijv. Je hebt ook spreekuren met je mentoren? Waar kun je dit vinden?

Ik wil misschien ook een opleiding via NTI gaan doen als mij dit bevalt.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:41

AmoorM schreef:
Hoi!

Ik volg sinds gisteren een thuiscursus bij de NTI Duits. Eerst een maand proef. Hebben mensen ervaring met het NTI?
Ik vind de zaken er om heen nog best lastig. De hele leeromgeving bijv. Je hebt ook spreekuren met je mentoren? Waar kun je dit vinden?

Is dit een soort van basis cursus duits?
Of een gevordere of nog weer anders :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:03

lovelyfiefy schreef:
AmoorM schreef:
Hoi!

Is dit een soort van basis cursus duits?
Of een gevordere of nog weer anders :P ?

Oh stom ik had het er niet bij gezet!
Dit is Duits voor beginners. Duits voor dummies dus hahaha

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:21

Ik kom me hier ook weer melden, ik doe de thuisstudie VWO bij de loi en ik ben inmiddels al even begonnen

@AmoorM ik heb duits in mijn vakkenpakket en ik ben redelijk goed in Duits, mocht je vragen hebben of iets niet snappen wil ik er wel met je naar kijken!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:27

Ik wil me ook graag aanmelden, eerlijk gezegd heb ik al 2 jaar een thuisstudie pakket liggen maar heb er nooit echt wat mee gedaan, het viel me heel erg tegen!

Maar, het ligt er en ik wil graag meer doen dan wat ik nu doe. Dus, besloten dit weer op te pakken.

Ik wil graag mee gaan lezen om meer motivatie te creëren.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:28

Welke studie doe je? Het is lastig hoor! Maar ik merk dat het me beter afgaat als ik echt een tijdje bezig ben.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:38

Voedingsdeskundige :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:41

Nathalie18x schreef:
Ik kom me hier ook weer melden, ik doe de thuisstudie VWO bij de loi en ik ben inmiddels al even begonnen

@AmoorM ik heb duits in mijn vakkenpakket en ik ben redelijk goed in Duits, mocht je vragen hebben of iets niet snappen wil ik er wel met je naar kijken!

Oh wat aardig! Heb net NTI gemaild met een vraag. Best simpel volgens mij, maar misschien weet jij dit.

De les gaat over mannelijke, vrouwelijke en onzijdige zelfstandige naamwoorden. Dus over Der, die en das.

Maar hoe kom je er achter dat een zelfstandig naamwoord mannelijk, vrouwelijk of onzijdig is?

Dit kon ik niet terug vinden in het boek. De eerste les gaat wel telkens over de zelfde woorden.
Maar zijn hier geen regels voor?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:49

@Marit leuk! Lijkt me best pittig!

Veel mannelijke woorden zijn Der , Vrouwelijk Die en Onzijdig das!
Er zijn altijd uitzonderingen maar veel woorden kun je al in deze categorieen indelen. Daarnaast zijn seizoenen, windrichtingen,maanden enz. altijd Der !

Meervoud is altijd Die en bij mannelijke woorden komt er vaak een E achter maar ook daarop zijn weer veel uitzonderingen. Het is bij veel woorden ook een kwestie van uit je hoofd leren denk ik . Zo zijn er ook woorden met een bepaalde uitgang die dan bijvoorbeeld weer Der ervoor krijgen.

Ik vind deze link zelf wel handig om af en toe even te controleren .
http://www.passion4teq.com/articles/der ... ht-regels/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:52

Thanks! Is het een beetje zoals in het Nederlands met De, Het en Een? Dat weet je ook gewoon uit je hoofd en gevoelsmatig.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:53

Vooral onzijdig is makkelijk op gevoel te doen vind ik. Als het Het is in het Nederlands , is het in 9 van de 10 gevallen in het Duits Das inderdaad!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:04

Ik zag dit topic, en heb maar meteen even een stipje gezet. Ik ben nu bezig met Havo bij de LOI, ben er met veel motivatie aan begonnen maar ik merk dat ik steeds minder motivatie heb, dus lees ik graag mee over eventuele tips. :')

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:08

lovelucydan- pedicure NHA niv. 4

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:09

lovelyfiefy schreef:
Dani199764 schreef:

dat klinkt inderdaad als geen leven meer buiten je school.
Is wel echt heel veel inderdaad.
Heb je niet iemand anders die eventueel tijdelijk of deels in de week jouw paard kan doen?

Ik ben blij dat ik niet verplicht elke dag heen hoef.
Ik denk alleen dat mijne anders ge(weiland) staat :P
Die van mij kan zichzelf verzorgen aangezien hij gras en water heeft.

Ik moest echt 3x lezen voor ik begreep wat je bedoelde met ge(weiland) :') :')
Maar niet echt helaas, ze gaat sinds gister de wei niet meer op (beslissing van staleigenaar) en heeft dus echt beweging nodig, andere mensen kunnen er niet op rijden, maar gelukkig wil mijn moeder een enkele keer wel longeren en mesten voor mij de dag voor een examen bijvoorbeeld, zodat ik die avond echt kan focussen op het leren.
Verder word het de komende 5 maanden afzien ben ik bang, gelukkig heb ik wel een fijn stage adres waar ik als er even niks te doen is wat huiswerk mag maken, maarja, voordat je een opdracht af hebt heb je er al weer 3 nieuwe bij gekregen :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:09

lovelucydan- pedicure NHA niv. 4
Nathalie18x - Loi- Vwo

Rianne welk profiel heb je? Leuk dat er nog iemand is die haar middelbare school diploma dmv een thuisstudie behaald.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 11-02-19 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Een gebruiker uit het lijstje verwijderd op verzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:56

Er doen best nog wel wat Bokkers een thuisstudie. :D
Hoeveel dagen en uren per week studeren jullie?

Wat zijn de grootste voordelen en nadelen van een thuisstudie vergeleken met een regulieren opleiding?
Zijn er ook mensen echt aan het werk gekomen met een thuisstudie?
Ik overweeg om de opleiding Doktersassistente of een cursus Medisch secretaresse te gaan doen. Of een cursus Medische terminologie of iets in die richting.

In juni 2017 heb ik mijn algemene secretaresse opleiding afgerond. Heb nu wel een baan, combi schoonmaken (Huishoudelijke hulp) en admin/sec ondersteuning op kantoor van dat schoonmaak bedrijf. Maar dat is ook tijdelijk en een baan vinden met enkel Secretaresse niv. 3 is niet heel makkelijk. Dus wil heel graag mijn baankans verhogen. Vandaar ook de Duitse cursus omdat mijn Duits echt slecht is en bij elke vacature vragen ze wel Duits. Ik vind het werken in de gezondheidszorg erg leuk. Geen beroepen zoals Verzorgende of Verpleegkunde, maar als Secretaresse of Doktersassistente in z'n richting. Bijv. bij een dokterspraktijk of fysio. Maar als Doktersassistente heb je ook weer andere zorgtaken en ik twijfel of ik dat wel kan. Ik heb altijd gezegd dat de verzorging echt helemaal niks voor mij is. (Is ook zo! Heb veel moeite (gehad) met "vieze" werkzaamheden, met mensen naar het toilet gaan, met mensen die onder de ontlasting enzo zitten weer schoonmaken. Ik heb SAW gedaan en deze taken had je daar ook bij en ben daarom gestopt. Al zie ik in het werk als huishoudelijke medewerker ook soms erg vieze dingen en kan ik daar ook redelijk mee omgaan.

Maar de zorgtaken van een Doktersassistente lijken mij wel weer erg interessant en leuk.
Maar twijfel dus, welke geschikte opleiding en waar ik deze moet doen. Thuisstudie of toch weer school. Al is school wel een stap terug weer. Ik ben 24 en ik wil graag een toekomst opbouwen. (lees: dus sparen en het huis uit) Als ik terug ga naar school is dat eerst niet mogelijk. Twijfel twijfel. :')

Net les 1 af van de cursus Duits voor beginners! Nu het gemaakte huiswerk insturen! *\o/*

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 05:15

AmoorM schreef:
Oh stom ik had het er niet bij gezet!
Dit is Duits voor beginners. Duits voor dummies dus hahaha

o haha oke.
ik wil zelf nog eens een soort van gevorderde duits doen.
maar voor werk / horeca praat je dan over een ander soort duits
en die opleidingen zijn heel erg duur :+
dus wellicht is een gevorderde duits iets beter dan :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 05:18

Dani199764 schreef:
Ik moest echt 3x lezen voor ik begreep wat je bedoelde met ge(weiland) :') :')
Maar niet echt helaas, ze gaat sinds gister de wei niet meer op (beslissing van staleigenaar) en heeft dus echt beweging nodig, andere mensen kunnen er niet op rijden, maar gelukkig wil mijn moeder een enkele keer wel longeren en mesten voor mij de dag voor een examen bijvoorbeeld, zodat ik die avond echt kan focussen op het leren.
Verder word het de komende 5 maanden afzien ben ik bang, gelukkig heb ik wel een fijn stage adres waar ik als er even niks te doen is wat huiswerk mag maken, maarja, voordat je een opdracht af hebt heb je er al weer 3 nieuwe bij gekregen :')

haha sorry. ik dacht maak even duidelijk dat die van mij eigenlijk alleen weiland heeft :+

maar dan snap ik dat je inderdaad elke dag heen moet.
wel fijn dat je moeder het op sommige dagen wel wilt doen.
Maar iemand die je paard beweging geeft hoeft inderdaad niet te rijden natuurlijk.

Super fijn dat ze op je stage daar wel wat ruimte in geven dan.
Niet alle bedrijven zijn zo.