Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:01

Gelukkig nieuwjaar!

Deze week voor vol goede moed verder met de laatste loodjes voor het afstudeerfeestje :)

Simoon__

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:05

Beste wensen allemaal!

Lastig dat leraren nu vakantie hebben.. wil toch echt volgende week wat feedback hebben op mijn rapport. Hopelijk is mijn plan van aanpak dan ook echt goed...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 00:33

Ja, inderdaad vervelend! Wachten is nooit leuk

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:09

Hier precies hetzelfde, alleen dan met mijn 'normale' opdrachten. Wachten duurt lang :+

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:53

Wat fijn dat jullie het allemaal hebben ingeleverd!

Ik heb de aankomende weken wat deadlines, waaronder die van mijn onderzoeksvoorstel. Ik loop alleen behoorlijk tegen mezelf aan, ik vind het allemaal doodeng waardoor ik het ontzettend lastig vind om effectief aan het werk te gaan |( kan nou niet zeggen dat ik van mijn vakantie heb genoten (de laatste 5 dagen thuis doorgebracht, leren en pogingen gedaan om stukken te schrijven).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:05

Nou hier loopt inmiddels ook alles zoals de bedoeling is, denk ik. Maandag begin ik aan mijn afstudeerstage bij Topicus :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:34

Ik heb mijn ontwerp vanochtend ingeleverd bij m'n docente O:) Hoop dat ie goed is nu.
Dan kan het echte werk beginnen.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:51

Eleadoras: Ik begrijp wel hoe je je voelt. Bij mij ging dat gevoel na een poosje weg (eh, na het voorstel) en toen werd het een stuk leuker en effectiever. Blijven ademen en niet vergeten om ook eens iets leuks te gaan doen zodat je er niet aldoor mee bezig bent. :(:)
Ghostattack: Oeh leuk! Dat is al bijna. Nu nog een paar dagen vrij? Alvast veel succes en plezier!
1234: Duimen maar! :j

Ik kreeg gisteren feedback van mijn docent en het viel reuze mee! Volgende week donderdag is de echte deadline :j Dus nog even de puntjes op de i.
Over een maand begint mijn minor en dan in juni echt klaar! *\%/* Stiekem ook best eng, want daarna is het HBO toch echt afgelopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:04

Lekker gevoel is dat he Carolien! Succes met de laatste loodjes! :)

Ik heb vandaag de laatste 2 eind presentaties gehad voor mijn minor, nu enkel nog twee tentamen en dan is het afstuderen en weg, zo gek!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:25

Dankjewel!

Gingen je presentaties goed? Gek gevoel hè. Je kijkt er jaren naar uit dat je klaar bent met studeren en nu het zo dichtbij komt is het stiekem gek en een beetje eng :\

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:32

Ik vind het ook eng en gek dat ik hopelijk over een half jaar klaar ben. Voel me nog niet klaar ervoor :')
Gewoon eng dat je er dan ineens 'alleen' voor staat. Zo van, oké nu ben je startbekwaam en moet je zelf je eigen pad bewandelen. Natuurlijk kan je in het werkveld ook nog wel ondersteuning vragen hier en daar van ervaren medewerkers, maar toch.....

Ook het idee dat ik geen idee heb waar ik volgend jaar mee bezig ben is gek. Normaal heb je uitzicht op het volgende studiejaar.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:50

1234 schreef:
Ik vind het ook eng en gek dat ik hopelijk over een half jaar klaar ben. Voel me nog niet klaar ervoor :')
Gewoon eng dat je er dan ineens 'alleen' voor staat. Zo van, oké nu ben je startbekwaam en moet je zelf je eigen pad bewandelen. Natuurlijk kan je in het werkveld ook nog wel ondersteuning vragen hier en daar van ervaren medewerkers, maar toch.....

Ook het idee dat ik geen idee heb waar ik volgend jaar mee bezig ben is gek. Normaal heb je uitzicht op het volgende studiejaar.

Voor mij een reden om door te studeren aan de universiteit :o
Maar ik snap wel wat je bedoelt, de voorgaande jaren van je leven stonden eigenlijk vrij vast: school/studeren en bijbaantjes. Straks valt ineens een groot deel van hoe je je dagelijks leven invult weg(het naar school gaan en studeren). Ook worden de verwachtingen ineens anders. Bedrijven gaan je zien als een professional i.p.v. een student.

1 februari komt ineens wel heel dichtbij, ik begin een beetje bang te worden voor het afstudeeronderzoek

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:30

1234 schreef:

Precies dat!

Bedankt Carolien, fijn dat ik niet de enige ben die zich zo voelt :) vandaag een toets gemaakt, ging niet super slecht.. maar hoop echt dat het een voldoende is. Deze week weer verder met het schrijven van mijn research proposal en ook nog een ander verslag, het is zoveel :x

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:29

Ja precies, ze verwachten dan ineens als professional meer dan als student. :P
Maargoed, denk dat ze bij een startersfunctie daar wel rekening mee houden :P Ik denk dat ik misschien ergens een werkervaringsplek ook ga zoeken voor parttime O:) En de rest van de tijd gewoon normaal werk. (liefst in de sector, anders even iets anders. Even uit de studieboeken). :P Misschien hier en daar een cursusje, maar even geen complete opleiding.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:09

Ik vind dat ook een gek idee, nog 4 echte lesdagen als het goed is & dan nog afstuderen. Kan me er alleen nog niet zo goed toe zetten.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:46

Ik heb nu echt alle feedback terug, valt echt mee. Ook de opdrachtgever is heel positief *\o/*
Dus nog even aan het werk, mijn portfolio afmaken en dan is het klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarr :#

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:58

Dat is fijn nieuws CarolienR +:)+

Ik ben maar vast begonnen aan mijn PvA, ik heb vanuit school nog geen reactie gekregen op mijn aanmeldformulier.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:08

Eleadoras schreef:
Wat fijn dat jullie het allemaal hebben ingeleverd!

Ik heb de aankomende weken wat deadlines, waaronder die van mijn onderzoeksvoorstel. Ik loop alleen behoorlijk tegen mezelf aan, ik vind het allemaal doodeng waardoor ik het ontzettend lastig vind om effectief aan het werk te gaan |( kan nou niet zeggen dat ik van mijn vakantie heb genoten (de laatste 5 dagen thuis doorgebracht, leren en pogingen gedaan om stukken te schrijven).

Wat vervelend zeg, wat vind je precies doodeng? Het werken in de praktijk of het werken aan je deadlines?

Ghostattack schreef:
Nou hier loopt inmiddels ook alles zoals de bedoeling is, denk ik. Maandag begin ik aan mijn afstudeerstage bij Topicus :D

En? Hoe bevalt het? :D

Courses schreef:
Lekker gevoel is dat he Carolien! Succes met de laatste loodjes! :)

Ik heb vandaag de laatste 2 eind presentaties gehad voor mijn minor, nu enkel nog twee tentamen en dan is het afstuderen en weg, zo gek!

Wauw gaat snel bij jou! *\o/*

CarolienR schreef:
Ik heb nu echt alle feedback terug, valt echt mee. Ook de opdrachtgever is heel positief *\o/*
Dus nog even aan het werk, mijn portfolio afmaken en dan is het klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarr :#

Woohoo! Super! *\o/*

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:18

Ik zit zelf even in een dip. Ik heb nog 6 weken stage te gaan en heb in januari en februari ontzettend veel grote deadlines, dat ik gewoon niet meer zie hoe ik het allemaal moet gaan doen.

Ik heb een heel lastige periode op stage doorgemaakt omdat ik het totaal niet kan vinden met mijn stagebegeleider, maar godzijdank heb ik vlak voor de vakantie te horen gekregen dat zij een andere baan heeft gevonden en dus vertrekt. Klinkt cru, maar ik ben echt heerlijk de vakantie in gegaan.
Deze week zag ik haar weer voor het eerst sinds haar bericht en haar vakantie, en het was verschrikkelijk :')

Ik loop drie dagen in de week stage en heb nu 1 dag in de week verplicht college. Ik heb tegelijkertijd mijn scriptie lopen waarvan mijn begeleider verwacht dat ik in de vakantie heel veel heb gedaan, maar eerlijk gezegd weet ik gewoon niet wat ik momenteel kan doen waarvan hij direct resultaat zal zien. Ik moet mijn inleiding af hebben op 1 feb, ik moet beginnen met het onderzoek maar het is voor mij nog helemaal niet duidelijk hoe en wat. Ik heb zelf testen gevonden en die moet ik nog naar NL vertalen, loop daarbij tegen problemen op omdat een test niet compleet is die ik wilde gebruiken. Ik heb voor morgen een deadline van grote paper die ik samen met studiegenoten moet schrijven, voor komende dinsdag een verslag, voor volgende week vrijdag een enorme deadline voor een 'extra' aantekening die ik wil halen en de vrijdag daarop een tentamen (over 2 weken dus!) waar ik nog niet aan heb kunnen beginnen.

Ik heb mij vandaag ziek gemeld van stage omdat ik gisteren de hele dag migraine had en aan mijn paper heb moeten werken, dus vandaag weer keihard aan de bak.
Ondertussen zit ik enorm in de knoop met die stagebegeleider, hoewel ze bijna weggaat moet ik het toch nog 2 weken met dr doen. En mijn scriptie, want ik ben bang dat ik morgen na 3 weken de tijd met lege handen aan ga komen, al ga ik er vandaag en vanavond nog keihard aan trekken om toch iets af te hebben.

Hebben jullie ook het gevoel echt op je laatste energie te teren? Ik vind dit jaar echt overleven, maakt niet uit hoe je het doet als het maar af is. Dat is jammer, want ik heb gewoon geen tijd en geen energie om goed over dingen na te denken. Er mist diepgang in mijn werk, maar dat is alleen omdat ik niet meer na kan denken door de drukte. Ik leef van lichtpuntje naar lichtpuntje, maar januari is donker, lang en zwaar. :Y)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:33

Heel herkenbaar! En wat jammer zeg, dat het niet klikt met je stagebegeleider. Een stagebegeleider zou, in mijn ogen, je juist energie en motivatie moeten kunnen geven.
En ja, ook de vele deadlines ken ik. Ik heb nog nooit zoveel aan mijn studie gezeten in deze en vorige maand. Uiteindelijk is het allemaal voor een heel goed doel; je diploma behalen. En daardoor geef ik ook niet op. En dat moet jij ook niet doen, je kunt het! Even bikkelen en er komen vast betere tijden aan! -:)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:03

CarolienR schreef:
Dankjewel!

Gingen je presentaties goed? Gek gevoel hè. Je kijkt er jaren naar uit dat je klaar bent met studeren en nu het zo dichtbij komt is het stiekem gek en een beetje eng :\

De ene presentatie was een pitch, met een 9 behaald en daarmee de pitch gewonnen :) De andere ging ook prima, echter heb ik daar nog geen cijfer van terug maar dat zal ook een goede voldoende zijn :)

1234 schreef:

Ja, zo'n gevoel heb ik ook. Nu zou je kunnen zeggen dat ik dan nog een studie kan gaan doen (ben 23 als ik afgestudeerd ben van het HBO) echter heb ik al zowel een MBO als tegen die tijd ene HBO diploma en ik verwacht eigenlijk niet dat universiteit voor mij aansluit (plus de enorme kosten, dayum ...). Dus doorstuderen, nah. Maar ik zit wel de opties te bekijken voor een onderzoek in het buitenland oid. Ik heb sowieso besloten dat ik nog een Cambridge certificaat wil gaan halen voor m'n Engels, echter zijn die testen vrij duur dus dat laat ik nog even voor wat het is, en ik wil mijn Japanse taal gaan uitbreiden met wat cursussen. En verder ... geen idee :+ Ik had gesolliciteerd bij de KLM, echter ben ik daar niet door de selectie heen gekomen door een hele stomme fout in de selectie ronde van mezelf -O- Dus die ballon ging niet op. Nog geen idee wat ik volgend jaar aan het doen ben.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:04

Eleadoras schreef:
Heel herkenbaar! En wat jammer zeg, dat het niet klikt met je stagebegeleider. Een stagebegeleider zou, in mijn ogen, je juist energie en motivatie moeten kunnen geven.
En ja, ook de vele deadlines ken ik. Ik heb nog nooit zoveel aan mijn studie gezeten in deze en vorige maand. Uiteindelijk is het allemaal voor een heel goed doel; je diploma behalen. En daardoor geef ik ook niet op. En dat moet jij ook niet doen, je kunt het! Even bikkelen en er komen vast betere tijden aan! -:)

Heel erg bedankt voor je opbeurende woorden. Ik weet ook dat er betere (rustigere!) tijden aankomen en ik weet ook wel dat het heus allemaal goed komt en dat het af komt en dat het mij gaat lukken, maar nu is het even heel erg zwaar. Ik dacht dat ik het zwaar had tijdens mijn bachelor, maar nu weet ik dat een master wel even andere koek is :')

Net toch gauw naar mijn paard geweest en bokkend door de bak gevlogen, maar voel mij wel beter nu :Y) Het is weer wat lichter in mijn hoofd. Nu als een malle aan mijn scriptie inleiding, de paper voor morgen is zo goed als af.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:39

Zo ik ben weer thuis.. Maar ik zou het allemaal graag nog eens overdoen.

Ik ga a.s. maandag naar het inloopspreekuur van mijn docent om mijn opdracht door te spreken. Dan heb ik nog zo'n 3 weekjes voor het gaat beginnen. Gelukkig voor mij is stage dicht bij huis (5 minuten op de fiets) en mag ik maandag de auto mee naar school, geloof niet dat het dorp blij is met de nieuwe dienstregeling en het schrappen van de buslijnen, maar ik hoef het niet zelf te ondervinden maandag.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:22

Courses schreef:
CarolienR schreef:
Dankjewel!

De ene presentatie was een pitch, met een 9 behaald en daarmee de pitch gewonnen :) De andere ging ook prima, echter heb ik daar nog geen cijfer van terug maar dat zal ook een goede voldoende zijn :)

1234 schreef:

Ja, zo'n gevoel heb ik ook. Nu zou je kunnen zeggen dat ik dan nog een studie kan gaan doen (ben 23 als ik afgestudeerd ben van het HBO) echter heb ik al zowel een MBO als tegen die tijd ene HBO diploma en ik verwacht eigenlijk niet dat universiteit voor mij aansluit (plus de enorme kosten, dayum ...). Dus doorstuderen, nah. Maar ik zit wel de opties te bekijken voor een onderzoek in het buitenland oid. Ik heb sowieso besloten dat ik nog een Cambridge certificaat wil gaan halen voor m'n Engels, echter zijn die testen vrij duur dus dat laat ik nog even voor wat het is, en ik wil mijn Japanse taal gaan uitbreiden met wat cursussen. En verder ... geen idee :+ Ik had gesolliciteerd bij de KLM, echter ben ik daar niet door de selectie heen gekomen door een hele stomme fout in de selectie ronde van mezelf -O- Dus die ballon ging niet op. Nog geen idee wat ik volgend jaar aan het doen ben.

Hier ook, ik heb al een MBO opleiding gedaan (afgerond) en nu dus HBO bijna klaar en ik verwacht niet dat universiteit iets voor mij is. Sowieso ben ik het studeren beu, haha. Zou willen dat ik nu al klaar was. Maarja.... nog ff knallen. Dan zie ik wel verder. Mijn ouders vragen ook vaak of ik al weet wat ik na mn studie wil doen. Maar ik weet het echt nog niet. Cursussen volgen of werken of iets anders.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:52

Ik krijg heel vaak de vraag wat ik voor werk kan gaan doen (na mijn master Onderwijskunde). Maar ik heb zelf eigenlijk nog geen idee wat ik wil. Voel me altijd behoorlijk opgelaten omdat ik daar nog geen goed antwoord op heb. :x