Deze week voor vol goede moed verder met de laatste loodjes voor het afstudeerfeestje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kan nou niet zeggen dat ik van mijn vakantie heb genoten (de laatste 5 dagen thuis doorgebracht, leren en pogingen gedaan om stukken te schrijven).
Dus nog even de puntjes op de i.
Stiekem ook best eng, want daarna is het HBO toch echt afgelopen. 

1234 schreef:Ik vind het ook eng en gek dat ik hopelijk over een half jaar klaar ben. Voel me nog niet klaar ervoor![]()
Gewoon eng dat je er dan ineens 'alleen' voor staat. Zo van, oké nu ben je startbekwaam en moet je zelf je eigen pad bewandelen. Natuurlijk kan je in het werkveld ook nog wel ondersteuning vragen hier en daar van ervaren medewerkers, maar toch.....
Ook het idee dat ik geen idee heb waar ik volgend jaar mee bezig ben is gek. Normaal heb je uitzicht op het volgende studiejaar.
1234 schreef:Ik vind het ook eng en gek dat ik hopelijk over een half jaar klaar ben. Voel me nog niet klaar ervoor![]()
Gewoon eng dat je er dan ineens 'alleen' voor staat. Zo van, oké nu ben je startbekwaam en moet je zelf je eigen pad bewandelen. Natuurlijk kan je in het werkveld ook nog wel ondersteuning vragen hier en daar van ervaren medewerkers, maar toch.....
Ook het idee dat ik geen idee heb waar ik volgend jaar mee bezig ben is gek. Normaal heb je uitzicht op het volgende studiejaar.
vandaag een toets gemaakt, ging niet super slecht.. maar hoop echt dat het een voldoende is. Deze week weer verder met het schrijven van mijn research proposal en ook nog een ander verslag, het is zoveel

Ik denk dat ik misschien ergens een werkervaringsplek ook ga zoeken voor parttime
En de rest van de tijd gewoon normaal werk. (liefst in de sector, anders even iets anders. Even uit de studieboeken).
Misschien hier en daar een cursusje, maar even geen complete opleiding.
Eleadoras schreef:Wat fijn dat jullie het allemaal hebben ingeleverd!
Ik heb de aankomende weken wat deadlines, waaronder die van mijn onderzoeksvoorstel. Ik loop alleen behoorlijk tegen mezelf aan, ik vind het allemaal doodeng waardoor ik het ontzettend lastig vind om effectief aan het werk te gaankan nou niet zeggen dat ik van mijn vakantie heb genoten (de laatste 5 dagen thuis doorgebracht, leren en pogingen gedaan om stukken te schrijven).
Ghostattack schreef:Nou hier loopt inmiddels ook alles zoals de bedoeling is, denk ik. Maandag begin ik aan mijn afstudeerstage bij Topicus
Courses schreef:Lekker gevoel is dat he Carolien! Succes met de laatste loodjes!
Ik heb vandaag de laatste 2 eind presentaties gehad voor mijn minor, nu enkel nog twee tentamen en dan is het afstuderen en weg, zo gek!
CarolienR schreef:Ik heb nu echt alle feedback terug, valt echt mee. Ook de opdrachtgever is heel positief![]()
Dus nog even aan het werk, mijn portfolio afmaken en dan is het klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarr

CarolienR schreef:Dankjewel!
Gingen je presentaties goed? Gek gevoel hè. Je kijkt er jaren naar uit dat je klaar bent met studeren en nu het zo dichtbij komt is het stiekem gek en een beetje eng
De andere ging ook prima, echter heb ik daar nog geen cijfer van terug maar dat zal ook een goede voldoende zijn 
Ik had gesolliciteerd bij de KLM, echter ben ik daar niet door de selectie heen gekomen door een hele stomme fout in de selectie ronde van mezelf
Dus die ballon ging niet op. Nog geen idee wat ik volgend jaar aan het doen ben. Eleadoras schreef:Heel herkenbaar! En wat jammer zeg, dat het niet klikt met je stagebegeleider. Een stagebegeleider zou, in mijn ogen, je juist energie en motivatie moeten kunnen geven.
En ja, ook de vele deadlines ken ik. Ik heb nog nooit zoveel aan mijn studie gezeten in deze en vorige maand. Uiteindelijk is het allemaal voor een heel goed doel; je diploma behalen. En daardoor geef ik ook niet op. En dat moet jij ook niet doen, je kunt het! Even bikkelen en er komen vast betere tijden aan!
Het is weer wat lichter in mijn hoofd. Nu als een malle aan mijn scriptie inleiding, de paper voor morgen is zo goed als af. 
Courses schreef:CarolienR schreef:Dankjewel!
Gingen je presentaties goed? Gek gevoel hè. Je kijkt er jaren naar uit dat je klaar bent met studeren en nu het zo dichtbij komt is het stiekem gek en een beetje eng
De ene presentatie was een pitch, met een 9 behaald en daarmee de pitch gewonnenDe andere ging ook prima, echter heb ik daar nog geen cijfer van terug maar dat zal ook een goede voldoende zijn
Ja, zo'n gevoel heb ik ook. Nu zou je kunnen zeggen dat ik dan nog een studie kan gaan doen (ben 23 als ik afgestudeerd ben van het HBO) echter heb ik al zowel een MBO als tegen die tijd ene HBO diploma en ik verwacht eigenlijk niet dat universiteit voor mij aansluit (plus de enorme kosten, dayum ...). Dus doorstuderen, nah. Maar ik zit wel de opties te bekijken voor een onderzoek in het buitenland oid. Ik heb sowieso besloten dat ik nog een Cambridge certificaat wil gaan halen voor m'n Engels, echter zijn die testen vrij duur dus dat laat ik nog even voor wat het is, en ik wil mijn Japanse taal gaan uitbreiden met wat cursussen. En verder ... geen ideeIk had gesolliciteerd bij de KLM, echter ben ik daar niet door de selectie heen gekomen door een hele stomme fout in de selectie ronde van mezelf
Dus die ballon ging niet op. Nog geen idee wat ik volgend jaar aan het doen ben.