Piekosjj schreef:Merula dat is een aardig lijstje zeg, hallo he!
Ja, ik heb geen idee waar ik toen mee bezig was xD
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hier mijn lijstje met actieve talen:
), actief vind ik niet nodig

Hóe doen jullie dat? Ik ben best goed met taal maar... 

Piekosjj schreef:Russisch: Ik zou wellicht een vodka kunnen bestellen
NeverGiveUp schreef:Wow ik vind het zó ontzettend gaaf als mensen zoveel talen spreken!!
Ik wil dat ookHóe doen jullie dat? Ik ben best goed met taal maar...
Probeer het zo veel mogelijk te horen zodat je een gevoel gaat krijgen van de toon vd taal, door bijv veel films/series in de taal te kijken. Mijn Engels kreeg een gigantische boost toen ik als 12-jarig meisje gigantisch fan werd van Michael Jackson en Queen werd en daardoor ontzettend veel interviews keek en me compleet verdiepte in de songteksten. Dan leer je ook echt hoe mensen écht de taal spreken in plaats van de taal hoe ze het in de boekjes uitleggen.
Piekosjj schreef:Ik probeer op dit moment Russisch veel in mijn dagelijkse leven te brengen door bijv de titels van mijn notes die ik maak te vertalen, en sticky notes op random dingen te plakken. Ziet er maf uit, mijn baas vroeg laatst wat er nou in godsnaam op de koelkast stond geplakt, maar 't werkt wel! Doordat je steeds de koelkast opent zie je elke keer je sticky note en dat 't een холодильник is
Met vriendlief begonnen om samen pixie boekjes te gaan lezen, kijken of dat wat wil helpen.
)
:
)
)