Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:14

Ik heb wel eens een klant met 'meneer' aangesproken, maar toen ze zich omdraaide kwam ik er al snel achter dat het een vrouw was.
Jammer genoeg had ze me gehoord en zei heel gepikeerd: "Ik ben een vrouw hoor."
Toen wou ik heel graag door de grond zakken van schaamte :').

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:38

Ik had gister een beetje een blooper tijdens mijn werk. Wij verpakken zelf bijvoorbeeld kilo verpakkingen uit een grote zak. Nu doet een instantie dat ook wel is voor ons, alleen hebben wij er dan alleen maar meer werk aan omdat ze het niet doen zoals wij het in de winkel (kunnen) verkopen.
Nu had ik al het zoveelste zakje vast die kapot was, dus ik zeg tegen mijn collega, pffff jeetje wat een stelletje mongolen daarzo. Kijkt m'n collega me toch scheef aan... Stond er net een klant achter me :+ Oeps. Hij maakte er nog wel een grapje over haha.

Nu vind ik het super tof van die mensen die bij zo'n instantie werken dat ze ook werk hebben en kunnen helpen, alleen worden wij (ook mijn collega's) er soms een beetje moe van :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:52

EdkingEnzo schreef:
Ik had gister een beetje een blooper tijdens mijn werk. Wij verpakken zelf bijvoorbeeld kilo verpakkingen uit een grote zak. Nu doet een instantie dat ook wel is voor ons, alleen hebben wij er dan alleen maar meer werk aan omdat ze het niet doen zoals wij het in de winkel (kunnen) verkopen.
Nu had ik al het zoveelste zakje vast die kapot was, dus ik zeg tegen mijn collega, pffff jeetje wat een stelletje mongolen daarzo. Kijkt m'n collega me toch scheef aan... Stond er net een klant achter me :+ Oeps. Hij maakte er nog wel een grapje over haha.

Nu vind ik het super tof van die mensen die bij zo'n instantie werken dat ze ook werk hebben en kunnen helpen, alleen worden wij (ook mijn collega's) er soms een beetje moe van :')

Ik moest serieus een paar keer lezen voordat ik door had wat je met 'een instantie' bedoelde.
Wat was taal ooit duidelijk toen men gewoon 'gehandicapten' schreef als men gehandicapten bedoelde. Vast allemaal veel te concreet en kwetsend tegenwoordig, maar het was wél duidelijk.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:04

Beetje jammer hoor... Ik werk bij "zo'n instantie" en wij doen veel werk voor bedrijven aan in- en ompakken. Wij laten het bedrijf altijd duidelijk voordoen hoe ze het hebben willen, maken voor clienten stappenplannen en hulpmiddelen (bijv. een bord met vakjes ipv tellen) en de bedrijven zijn zeer enthousiast. Juist omdat er zulk precies werk geleverd wordt.
Lijkt me dus een kwestie van communicatie tussen bedrijf en instantie. Jouw opmerking lijkt mij dan ook geen blooper, maar uiting van ergenis waar degenen die het werk geleverd hebben waarschijnlijk niets aan kunnen doen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:38

De blooper was toch dat er een klant op dat moment achter haar stond? Niet de opmerking die ze maakte toch? Of ben ik nou blond :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:49

Oh, is dat een blooper. Dat zal ik dan wel gemist hebben.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:58

Ik heb een keer een klant Meneer genoemd ipv Mevrouw. Ik kwam van de trap lopen en deze stond met mijn rug naar mij toe. 'Kan ik u helpen meneer?', en toen heb ik er een beetje omheen geluld en mijn excuses aangeboden. Ging natuurlijk echt niet express maar deze persoon zag er heel mannelijk uit :o Ook kwa stem ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:00

In de winkel snel iets moeten zoeken voor een klant en terwijl je je omdraait en naar voor loopt keihard tegen een klant botsen..
Supermarktstrugles :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:12

Ik was een keer hier het carnavalsblaadje aan het rondbrengen. Dus ik sta daar alleen aan de deur als 14 jarige, in de winter, half 8 's avonds ofzo. Ik aanbellen, gaat de deur open.. staat daar een man pontificaal te plassen met de wc deur open..

Trauma's :')

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:39

Ilja000 schreef:
Beetje jammer hoor... Ik werk bij "zo'n instantie" en wij doen veel werk voor bedrijven aan in- en ompakken. Wij laten het bedrijf altijd duidelijk voordoen hoe ze het hebben willen, maken voor clienten stappenplannen en hulpmiddelen (bijv. een bord met vakjes ipv tellen) en de bedrijven zijn zeer enthousiast. Juist omdat er zulk precies werk geleverd wordt.
Lijkt me dus een kwestie van communicatie tussen bedrijf en instantie. Jouw opmerking lijkt mij dan ook geen blooper, maar uiting van ergenis waar degenen die het werk geleverd hebben waarschijnlijk niets aan kunnen doen.

Dat was inderdaad niet mijn blooper, zoals al gezegd werd. Ik gaf ook aan dat ik het super vind dat het gedaan wordt, maar wij er gewoon niks aan hebben. Niet eens niks, maar meer werk.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:40

oomens schreef:
EdkingEnzo schreef:

Ik moest serieus een paar keer lezen voordat ik door had wat je met 'een instantie' bedoelde.
Wat was taal ooit duidelijk toen men gewoon 'gehandicapten' schreef als men gehandicapten bedoelde. Vast allemaal veel te concreet en kwetsend tegenwoordig, maar het was wél duidelijk.

Ik weet niet of het gehandicapten zijn. Daarom zeg ik instantie omdat dit aan mij verteld wordt door mijn collega's.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:23

Er kwamen twee vrouwen aan de kassa 1 met kinderwagen. Samen stonden ze baby kleding uit te zoeken en te keuren. Komen beide vrouwen aan bij de kassa (ze hadden allebei een ronde buik) hoe lang moeten jullie nog(vroeg mijn collega overigens)? Bleek er 1 zwanger te zijn de ander.......#oeps

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:45

Zerline schreef:
Er kwamen twee vrouwen aan de kassa 1 met kinderwagen. Samen stonden ze baby kleding uit te zoeken en te keuren. Komen beide vrouwen aan bij de kassa (ze hadden allebei een ronde buik) hoe lang moeten jullie nog(vroeg mijn collega overigens)? Bleek er 1 zwanger te zijn de ander.......#oeps

Dat overkomt je ook vaak maar 1 keer :')

Ik was zwanger en kreeg de vraag 'goh, leuk zeg! Ben je zwanger?' Toen zei ik: nee, ik heb niet goed op mijn lijn gelet en ben aangekomen -O-

Die vrouw werd zoooo rood en schaamde zich kapot :D
Heerlijk :D

Ik heb daarna wel gezegd dat ik echt zwanger was haha, anders was het ook sneu :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:17

Die vraag hoor je idd niet te stellen. ... er zijn zat mensen die helaas gewoon "een buikje" hebben. Is ook eens aan een kennis van mij gevraagd. Zij had op dat moment echter darmkanker en werd daar heftig voor behandeld, vandaar flinke buik. Heeft zij toen ook gezegd tegen de maker vd opmerking; die schrok zich t apezuur en schaamde zich uiteraard kapot.
Altijd oppassen met dat soort opmerkingen dus!!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:11

Ik snap ook nooit waarom mensen dat moeten vragen... Als ik tampons koopt vraagt ook nooit iemand: "Ah! Ben je ongesteld?"

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:14

eilleen333 schreef:
Ik snap ook nooit waarom mensen dat moeten vragen... Als ik tampons koopt vraagt ook nooit iemand: "Ah! Ben je ongesteld?"

Nee ik stop ze in m´n neus :+

Ik snap dat ook niet,, knap banketstaaf als zoiets je overkomt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:29

Suusie22 schreef:
eilleen333 schreef:

Nee ik stop ze in m´n neus :+

Ik snap dat ook niet,, knap banketstaaf als zoiets je overkomt.

Nou heb ik altijd de minis en die passen prima in je neus hoor, werkt fantastisch bij een bloedneus :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:57

eilleen333 schreef:

*kruipt uit meeleesmodus*

Nou, ik had een niet zo prettige collega... Liet m'n tas een keer voor z'n neus omvallen. Rolde daar ook een paar uit. Die moest er ook een paar opmerkingen over maken. Om precies 4 weken later er weer naar te vragen. Bleek die zak vodden het in z'n telefoon te hebben gezet met waarschuwingstekens.

Sommige mensen hebben geen manieren.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:07

Veulen84 schreef:
eilleen333 schreef:

Nou, ik had een niet zo prettige collega... Liet m'n tas een keer voor z'n neus omvallen. Rolde daar ook een paar uit. Die moest er ook een paar opmerkingen over maken. Om precies 4 weken later er weer naar te vragen. Bleek die zak vodden het in z'n telefoon te hebben gezet met waarschuwingstekens.

Jeetje, wat een figuur! Alsof het een taboe is ofzo om ongesteld te zijn :') Triest,, diep triest

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:08

Nou idd suusie!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:21

Wat ik ook een bijzondere vraag vind: was het gepland?
Zoiets vraag je toch niet???

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:22

Veulen84 schreef:
eilleen333 schreef:

Zoiets heb ik ook eens gehad. Toen ik daarna drinken ging halen op dat moment van de maand kregen ze allemaal een kopje heet water met een (natuurlijk schone) tampon als theezakje. Probeer mij te dissen en ik pak je terug!!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:24

Hahahahaha geweldig eiilleen! _O-

@ fleurtjeuh ; nou idd, zon aparte vraag ja

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:28

eilleen333 schreef:
Zoiets heb ik ook eens gehad. Toen ik daarna drinken ging halen op dat moment van de maand kregen ze allemaal een kopje heet water met een (natuurlijk schone) tampon als theezakje. Probeer mij te dissen en ik pak je terug!!

_/-\o_ Dat had ik dus moeten doen. _/-\o_

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:31

Veulen84 schreef:
eilleen333 schreef:

Ohh, ik zou mezelf echt helemaal kapot lachen. :') Geniaal. Zo'n gebrek aan leven dat je je daar druk om maakt. :')