Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gianti schreef:Sommige gasten.... "ik wil graag 3 stokjes kipsaté.. maar het moet wel varken zijn"

welshfan97 schreef:Mag ik me ook melden? Ik werk nu 2,5 jaar in de horeca nadat vakkenvullen me werd afgeraden vanwege mijn rug. Horeca bevalt me prima al ben ik soms jalours op de loon en de vakantietoeslagen van supermarkt medewerkers (o.a. m'n zusje)
.welshfan97 schreef:Mag ik me ook melden? Ik werk nu 2,5 jaar in de horeca nadat vakkenvullen me werd afgeraden vanwege mijn rug. Horeca bevalt me prima al ben ik soms jalours op de loon en de vakantietoeslagen van supermarkt medewerkers (o.a. m'n zusje)
Terwijl het voor ons de normaalste zaak van de wereld is om op zondag te werken en het normale loon betaald te krijgen..

Dat mag toch helemaal niet?
Gemiddeld is het een kleine 2 euro per uur per medewerker. Dat betekend dat ik zo'n 150 tot 240 euro fooi per maand krijg.

.
Wel irritant weer, onze keuken sluit om 21:00 maar op rustige dagen beginnen we ook wel eens eerder met poetsen omdat er dan toch niks meer komt. Zo ook vandaag, om 20:45 koude kant helemaal en warme kant voor driekwart schoon, komt er nog een tweetje binnenwandelen om te gaan dineren
Dus als er rond 21:30 al een tijdje niks te doen is geweest in de keuken komen de koks ook eens langzaam richting het restaurant om te peilen of ze al mogen gaan schoonmaken. Dat is dan vaak inschatten en meestal maar ervan uitgaan dat er nog wel eten wordt besteld. Te vaak bij een tafel langsgaan om te vragen of ze al klaar zijn, is ook niet gewenst.