Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:25

Emmaa_ schreef:
Ik had gister toevallig een sollicitatiegesprek voor een vakantiebaan in de zorg. Heb lang voor mn kast staan twijfelen maar uiteindelijk een kokerrok tot net iets boven mn knieën en een wijd blousje zonder mouwen aan gedaan. Zit onder de tattoos dus heb me daar even voor verontschuldigd en aangegeven dat de temperatuur en mijn lage bloeddruk het niet echt toestonden om iets met mouwen aan te doen. Zag er hartstikke netjes uit en had niks om me voor te verontschuldigen volgens hun. Baan gekregen :)

Stoer!!!!
En dat in de zorg.
Kijk ........dat is meegaan met je tijd!!

Moet altijd denken aan mijn inmiddels overleden moedertje.
Die was al in de 80 toen ze met scootmobiel en al een tatoo shop binnen klotste.
Niet voor zichzelf......dát dan weer niet, maar wél om te kijken hoe mijn arm verder opgepimpt werd.
Ook piercings zetten vond ze mega interessant.
En oh wee als het gesprek in de zorginstelling weer eens ging over "het kampvolk "dat ónder de tattoos zat...........
Het was dat ze moeilijk ter been was én te beleefd........anders zou ze wel eens in staat kunnen zijn om menig grijs bolletje in de pan met appelmoes te dompelen }> }> }>

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:48

In de zorg in België is er juist helemaal geen dresscode, ik heb al meer mensen naar een sollicitatie zien gaan in vrijetijdskleding dan nette kleding.

Ik denk dat je trouwens ook moet solliciteren bij een baan die bij je pas... dus ook de bijhorende kledingnorm.

Ik solliciteer wel altijd in mantelpakje, zelf vind ik het gewoon fijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:14

Ik heb al jarenlang werkkleding, thuiskleding en vrije-tijdskleding. :-)
Heb thuis katten, vandaar aparte kleding. Ik vind het vervelend om onder de kattenharen naar buiten te gaan.
Dus met mijn kantoorkleding zat ik vroeger niet op de bank, om mijn werkkleding schoon te houden.
Toen ik in de paarden werkte, had ik natuurlijk rijkleding aan, waar ik ook niet nog eens uren mee op de bank hing :-)
Daarnaast had ik dus vrijetijdskleding, die ik aantrok met boodschappen, verjaardagen, feestjes of wat dan ook, gewoon om ze kattenhaar-vrij te houden.

Tegenwoordig werk ik in de gehandicaptenzorg. Mijn vrijetijdskleding en mijn werkkleding begint nu wat in elkaar over te vloeien. Maar nog steeds trek ik thuis een joggingbroek en apart shirt aan.
Gisteren moest ik op 2 locaties werken. Dus ik ging eerst op schoenen met stalen neuzen in een lange broek naar de kinderboerderij, om vervolgens in korte broek met sandalen naar de volgende locatie te gaan. Overigens verschilt de kledingcode op het werk ook nog eens van cluster tot cluster. Wel heel interessant onderwerp!

Voor sollicitanten: lees je van te voren een beetje in. Bekijk de website, hoe formeel is die? Hoe zijn de mensen gekleed op de foto's op de site? En desnoods even bellen naar het bedrijf, ik denk dat ze het best op prijs stellen als je even informeert naar wat voor kleding gewenst is!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:24

Is OG trouwens al van de kaart geveegd door bolbliksems en stortvloeden?
(Vraagt ramptoerist.... O:) :D )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:47

Sizzle schreef:
Ik zie spijkerbroek met all-stars voorbij komen... Dat is echt geen nette kleding :n
Dan zou ik toch denken dat iemand geen moeite gedaan heeft of het niet interesseerd.

Ik kwam op mijn sollicitatie met een spijkerbroek en kswish sneakers :+ ben aangenomen :')
Ik heb eigenlijk helemaal geen nette kleren, ik draag altijd gewoon gemakkelijke kleren en ik voel mij zwaar oncomfortabel in bijvoorbeeld een strakke broek met een bloes en vestje. Ik heb er niet het lijf voor. Maar uiteraard is solliciteren in een kort rokje en topje of met uggs ofzo een no go :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:11

lifaya schreef:
Sizzle schreef:
Ik zie spijkerbroek met all-stars voorbij komen... Dat is echt geen nette kleding :n
Dan zou ik toch denken dat iemand geen moeite gedaan heeft of het niet interesseerd.

Ik kwam op mijn sollicitatie met een spijkerbroek en kswish sneakers :+ ben aangenomen :')
Ik heb eigenlijk helemaal geen nette kleren, ik draag altijd gewoon gemakkelijke kleren en ik voel mij zwaar oncomfortabel in bijvoorbeeld een strakke broek met een bloes en vestje. Ik heb er niet het lijf voor. Maar uiteraard is solliciteren in een kort rokje en topje of met uggs ofzo een no go :')

Ik voel me ook zwaar ongemakkelijk in een rok/jurkje. En ik heb niet eens een nette broek of een rok/jurk :')

Heb laatst met een sollicitatie een zwarte spijkerbroek met een simpel shirtje aangedaan.
Vond het prima :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:48

lifaya schreef:
Sizzle schreef:

Maar waar ging je solliciteren? Dat maakt nogal verschil :)

Rennie89

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:35

Beveiliging :)