Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yontheke schreef:Als je met migraine nog kan gaan werken, heb je dus hoofdpijn en geen migraine.
Met een echte migraine aanval kom je gewoon minimum 1 tot zelfs 3 dagen je bed niet uit omdat je geen enkel geluid en licht kan verdragen en je met je hoofd tegen de muur wil bonken omdat je gek wordt van de pijn.
Ik vind dat het label migraine tegenwoordig wel heel snel op gewone hoofdpijn wordt geplakt.
Maar ik ben dus een migraine lijder en mijn bazen hebben hier gelukkig begrip voor. Een echte aanval komt gemiddeld 4 keer per jaar en dan ben je toch al snel 2 soms 3 dagen thuis. Daar bovenop ben je soms ook wel eens echt ziek zoals buikgriep etc.
Het gebeurt dus wel dat ik eens 15 à 20 dagen per jaar ziek thuis zit. Dat is hier op bokt bijna een doodzonde.
maar daar geraak je aan gewend en ik functioneer in principe gewoon met hevige hoofdpijn Zoolgangster schreef:Deetjeeuh schreef:Ik wist dat dit topic van jou was.
Ik zou inderdaad gewoon ziek melden! Anders ben je straks nog langer ziek. Én je kan je taken dan niet goed uitvoeren. Gewoon ziekmelden dus! Kan iedereen overkomen.
Inderdaad, als je je flink houdt en toch gaat werken, doe je de taken niet goed en word je dat verweten... is mijn ervaring tenminste.
Maar ja, je moet zelf de beslissing nemen...
Tinkerloos schreef:Het verschil met je ziek melden als je ergens al jaren werkt en ziek melden op je tweede werkdag, is dat als je ergens al langer werkt je baas al een beeld van je heeft.
Hij weet dan of je een goede werknemer bent en kan inschatten of je je voor niks ziek meld of dat je waarschijnlijk echt wat hebt.
Als je er pas 1 dag gewerkt hebt weet je baas nog niks van je.
Hij kent je pas 1 dag, dus van de hele periode dat je er dan werkt ben je al de helft ziek.
Dat neemt een werkgever echt wel mee in zijn/haar beslissing om je contact wel of niet te verlengen.
Mijn antwoord op je vraag ts:wat zouden jullie doen is: ik zou zeker wel gaan werken.
(anders zou ik vrezen voor mijn baan denk ik)
Terwijl je er niks aan kunt doen. AmoorM schreef:Tinkerloos schreef:Het verschil met je ziek melden als je ergens al jaren werkt en ziek melden op je tweede werkdag, is dat als je ergens al langer werkt je baas al een beeld van je heeft.
Hij weet dan of je een goede werknemer bent en kan inschatten of je je voor niks ziek meld of dat je waarschijnlijk echt wat hebt.
Hij kent je pas 1 dag, dus van de hele periode dat je er dan werkt ben je al de helft ziek.
Dat neemt een werkgever echt wel mee in zijn/haar beslissing om je contact wel of niet te verlengen.
Mijn antwoord op je vraag ts:wat zouden jullie doen is: ik zou zeker wel gaan werken.
Dus als je echt ziek bent, ben je gewoon de hard gezegd de banketstaaf?Terwijl je er niks aan kunt doen.
AmoorM schreef:Tinkerloos schreef:Het verschil met je ziek melden als je ergens al jaren werkt en ziek melden op je tweede werkdag, is dat als je ergens al langer werkt je baas al een beeld van je heeft.
Dus als je echt ziek bent, ben je gewoon de hard gezegd de banketstaaf?Terwijl je er niks aan kunt doen.
Maiske schreef:Ailill schreef:Misschien laat je wel je toekomstig beste werknemer gaan...
Maar misschien heb je ook te maken met een werknemer die na zijn proeftijd vier maanden van het jaar contract niet werkt![]()
Dan moet je echt je onderbuik gevoel laten spreken. Daar vertrouw je niet zomaar op dat moet je leren en ervaren.
Het enige feit is dan dat iemand zich ziek heeft gemeld in een proefperiode (en wel de tweede dag). Het heet niet voor niets proeftijd, je moet elkaar leren kennen op de werkvloer of er inderdaad een match is.
Ailill schreef:Kom op zeg, beetje relativeren. Bekijk het eens zo: Stel je hebt een nieuwe functie en drie mensen mogen allemaal 5 dagen op proef komen. A komt 5 dagen, B komt 5 dagen maar C belt na dag 3 op met de mededeling niet helemaal lekker te zijn en dus een dag thuis blijft.
Wie gaan er dan door naar de volgende ronde
Brainless schreef:Ailill schreef:Kom op zeg, beetje relativeren. Bekijk het eens zo: Stel je hebt een nieuwe functie en drie mensen mogen allemaal 5 dagen op proef komen. A komt 5 dagen, B komt 5 dagen maar C belt na dag 3 op met de mededeling niet helemaal lekker te zijn en dus een dag thuis blijft.
Wie gaan er dan door naar de volgende ronde
Ik kreeg een ongeval binnen mijn proeftijd en was toch door....
Ailill schreef:AmoorM schreef:
Het verschil met je ziek melden als je ergens al jaren werkt en ziek melden op je tweede werkdag, is dat als je ergens al langer werkt je baas al een beeld van je heeft.
[/quote]Yontheke schreef:Als je met migraine nog kan gaan werken, heb je dus hoofdpijn en geen migraine.
Met een echte migraine aanval kom je gewoon minimum 1 tot zelfs 3 dagen je bed niet uit omdat je geen enkel geluid en licht kan verdragen en je met je hoofd tegen de muur wil bonken omdat je gek wordt van de pijn.
Ik vind dat het label migraine tegenwoordig wel heel snel op gewone hoofdpijn wordt geplakt.
Maar ik ben dus een migraine lijder en mijn bazen hebben hier gelukkig begrip voor. Een echte aanval komt gemiddeld 4 keer per jaar en dan ben je toch al snel 2 soms 3 dagen thuis. Daar bovenop ben je soms ook wel eens echt ziek zoals buikgriep etc.
Het gebeurt dus wel dat ik eens 15 à 20 dagen per jaar ziek thuis zit. Dat is hier op bokt bijna een doodzonde.

Want dat jij niet kan werken tijdens een aanval, wil niets zeggen over een ander
Nikass schreef:Daar heb je ook wel weer gelijk in![]()
Maar iemand kan ook gewoon écht pech hebben, en ik vind het ook wel sneu als dan alle deuren dicht gaan. Maar goed, zoals jij het nu schrijft zou je wellicht aanvoelen dat het om een pechgeval gaat.
) Maartje1990 schreef:Ik vind het egoïstisch als je ziek bent en toch gaat werken. Je kunt andere besmetten mederwerkers, klanten.. nou dat is leuk voor de werkgever. Verder kun je je werk minder doen en als je even thuis blijft uitzieken ben je er sneller vanaf en kun je weer optimaal je werk doen dan als je naar je werkt komt en het maar halve bak kan doen.

Zeker als je een groot bedrijf hebt.
). Ik geloof direct dat er mensen een vraagteken toen hadden gezet bij mijn motivatie maar toen ik een dag later alweer op de werkvloer stond en ook liet zien dat ik een harde werker was waren alle twijfels ook gelijk weg.
Anoniem schreef:Maiske, ik begrijp dat jij graag enorm hardwerkende werknemers hebt, maar krijg bij jou toch al snel het idee dat het een strafkamp is in plaats van een leuke baan.