Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:De kinderen zijn dan ook een makkelijk excuus, al heb ik ook al veel excuses gehoord die niet kinderen gerelateerd zijn ( als het niet de kinderen zijn, dan zijn het de dieren, dan is de auto weer kapot, fiets kapot en ga zomaar door). Het jammere alleen is dat andere mensen (moeders) er op afgerekend worden door mensen die er genoeg van hebben en enkel nog de kinderen als schuld zien.
Ik spaar mijn overuren dus op voor extra vakantie.
. Urielle schreef:Yontheke schreef:Mag ik aub ook 3 maanden betaald gaan thuiszitten?
Als jij met een gezwel van twintig kilo aan je buik rond gaat lopen en met gewrichten die zo los zitten dat je niet tot de hoek van de straat gewaggeld komt op je dikke vochtstalpoten en hele nachten wakker mag blijven heb je mijn zegen hoor.

Varekaj schreef:Nou Sizzle, als jij een kind wil dan doe je maar, maar het is wel dankzij de flexibiliteit van je collega's dat je naar je kind toe kan. Je beïnvloedt er sowieso anderen mee.
Iemand anders aanwerven is makkelijk gezegd. In een KDV kan ik me voorstellen dat de inwerking niet zo lang duurt, bij ons is dat met al die programma's, wetgeving, attesten, supplementen en uitzonderingen en betaalregelingen en de hele rimram heel wat anders. Standaard opleidingsperiode is minstens 4 weken, die tijd moet er constant iemand met je meekijken. 1 kleine fout kan bij ons immense gevolgen hebben. En dat je voor bureauwerk in verschillende shiften moet werken is ook niet echt het meest aantrekkelijke wat er bestaat + gezondheidsrisico's waaraan we worden blootgesteld.
Voor mensen die kinderen willen zijn er een hoop ondersteunende maatregelen. Vind ik mooi, maar wat krijgen wij als kinderloze daar tegenover? Dat je thuis zit omwille van platte rust, da's geen pretje. Maar denk hier eens over na: als jij na je bevalling minder wil gaan werken, dan kan je dat door X tijd ouderschapsverlof op te nemen. De ziekenkas of RVA zorgen voor aanvullende uitkeringen zodat je amper wat van je loon verliest: je werkt minder maar krijgt wel de volle pot uitgekeerd.
Als een kinderloze datzelfde regime wil, dan verliest die gewoon die dag aan loon. Daar staat niks tegenover. Dan heb ik het niet over mantelzorg voor ouders of partner. Daar kies je niet voor dat die mensen zo hard aftakelen dat ze zoveel steun nodig hebben. Voor een kind kies je wel.
Jennyj01 schreef:Als je je oppas goed betaald en er afspraken over maakt hoeft dat natuurlijk niet. Maar ja iedereen wil en en. En kinderen. En carrière. En sociaal leven. En elke vakantie vrij. En dat iedereen dat snapt. En het mag niks kosten.
Jennyj01 schreef:Dan zit je dus niet bij de juiste oppas. Of heb je het dus niet zo goed geregeld.
Amaris schreef:Jennyj01 schreef:Dan zit je dus niet bij de juiste oppas. Of heb je het dus niet zo goed geregeld.
Jennyj01 weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? Een ziek kind MAG NIET gebracht worden. Dat heeft niets met juiste oppas te maken.
Sterker nog, als de oppas aangeeft dat het kind niet welkom is, is dat juist een GOEDE oppas, iemand die zich aan de regels houdt.
Of wilde je soms zeggen dat je alleen aan kinderen en werken mag beginnen als je beide ouders nog hebt en die ook nog bereid zijn om op te passen?
Jennyj01 schreef:Dan zit je dus niet bij de juiste oppas. Of heb je het dus niet zo goed geregeld.