fleurtjeuh schreef:Heeft iemand hier de opleiding gevolgd op de helicon in Nijmegen?
ik zit momenteel in het 2de jaar van de 3 jarige opleiding
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fleurtjeuh schreef:En hoe vind je het?

lizet_lara schreef:fleurtjeuh schreef:En hoe vind je het?
het bevalt tot nu toe nog prima, het eerste jaar van de opleiding is algemeen dierverzorging... wat ik je wel kan aanraden is om de opleiding in 4 jaar te doen, eerder was dat ook zo en dit jaar start dat ook weer. wij merken (en de docenten) dat omdat er momenteel 3 jaar aan lesstof in 2 jaar word gepropt dat het allemaal te veel wordt (en dat veel leerlingen het dus ook niet halen)
de school zelf is ook prima, fijne docenten die bereid zijn om je echt te helpen als je het niet kan bijhouden en er is (al zeg ik het zelf) een leuk rooster, dus je zit ook niet belachelijk lang op school. verder is er een mogelijkheid om in de bovenbouw HBO instroomvakken te doen (wis en scheikunde) zodat je na de opleiding makkelijker kan instromen op het HBO. er zijn heel veel mogelijkheden voor je keuzevak (elke donderdag in de bovenbouw) met onder andere biotechniek, paardenkliniek, dieren fysiotherapie en nog veel meer interessante dingen.
maar goed... over die jaren hoef jij je niet druk te maken, want het is toch weer 4-jarig geworden. mocht jij al een mbo of hbo studie hebben afgerond is er een optie om het eerste jaar algemene dierverzorging over te slaan, en dan duurt de opleiding nog maar 3 jaar in dat geval.

MPH schreef:Hier al 6 jaar werkzaam als paravet. De opleiding eigenlijk als aanvullende module gekozen tijdens m'n HBO opleiding en er een beetje in blijven hangen. Ik werk nu sinds begin dit jaar bij een tweedelijns praktijk en zit echt helemaal op m'n plek.
Voor de werkzoekenden. Misschien is het al eerder genoemd maar heb niet alle pagina's doorgelezen. Vetwork heeft ook altijd wel interessante vacatures en via vetjobs.nl zie ik ook regelmatig wat voorbij komen.
Ik heb aardig wat stagiaires begeleid tijdens mijn jaren als paravet en moet eerlijk bekennen dat ik het niveau echt bedroevend vind. 1 op de 10 is eigenlijk maar geschikt voor het werk. Ik denk dat een beperking op het aantal aanbiedende opleiders, een toelatingstest of een niveauverhoging al een goede stap in de richting zal zijn.
Nog even als toevoeging op bovenstaand bericht. Ik heb mijn opleiding in 20 weken gedaan, is echt prima te doen.