Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar wet het niet zeker.

uur reizen is nog wel te doen, je raakt er aan gewend!
(zit nu 1e jaar hbo, maar ik wil even vertellen wat wij die 3,5 uur gedaan hebben). Ik had eerst een intake van een half uur, toen een rondleiding door de hele school. Kregen nog een half uur uitleg over de studievereniging die bij de school hoort, wat dat inhoud, hoe je lid wordt etc. En we kregen nog een praatje van de decaan. Dus dan zit je zo aan 3,5 uur
Fem schreef:Oke.. Niet helemaal wat ik bij een intake gesprek verwacht.
Klinkt meer iets voor een open dag...
Maar zo zie je maar, elke school/opleiding is anders daarin.
En ze hadden er volgens mij 3,5 uur van gemaakt omdat niet iedereen tegelijk gesprek kon hebben. Er waren 3 groepen. Groep 1 had eerst gesprek, groep 2 had eerst rondleiding, groep 3 had eerst decaanpraatje etc. en dat werd dan afgewisseld

_lisaah schreef:klinkt erg goed geregeld!
zo'n intakegesprek zou ik wel erg tof vinden
wat houdt die studievereniging eigenlijk precies in? (sorry ben nog al onbekend op dit gebied en ben erg nieuwschierig en enthousiast haha )
Per stad verschilt het heel erg wat het inhoud. SV in bv. utrecht/amsterdam hebben bijvoorbeeld een ontgroeningsrituelen die vrij heftig zijn. Hier houdt ontgroening in dat je bij 2 van de 3 feesten verplicht aanwezig moet zijn en dan ben je lid van de SV.
_lisaah schreef:oke iemand hier die al een keer een ontgroening heeft gehad? is toch vaak ook meer dan alleen een feest? (opdrachten uitvoeren)
Van wat ik weet was het bij de SV van mijn school alleen verplicht aanwezig zijn bij 2 van de 3 feesten
Maar ik heb ook van andere SV dingen gehoord... bah haha._lisaah schreef:nog een vraagje...
studiefinanciering is niet meer toch?
het volgende staat op een opleiding waar ik interesse in heb:
Collegegeld
Studiejaar 2015/2016 € 4.250,00
Inschrijfgeld € 150,00
Toelatingsassessment € 155,00
Recht op studiefinanciering en ov-jaarkaart
collegegeld vind ik zelf wel erg hoog (ik heb nu 1901 voor dit jaar en volgend jaar 1951 ofso)

Ik hoop op wat goed nieuws..