Hallo Jumbo!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:14

Hoi allemaal!

Ik werk sinds een aantal weekjes ook bij de Jumbo. Bij de DKW afdeling, hoewel ik 18 ben. De rest zat vol en moest toch echt weer werk hebben! Haha.
Ik werk vooral 's avonds van 17:00 - 22:00

Sassii

Re: Hallo Jumbo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:15

Ik doe de afdeling kassa :)

Ben heel benieuwd hoe snel ik het ga leren.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:17

Leuk! Ik ben echt blij dat ik kassa doe haha.

edit:
Kassa, is best makkelijk te leren. En als ik dat zelfs zeg :')

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:18

Ja?! Hoe heb jij het geleerd? Eerst meekijken bij een cassière, en dan...?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:20

Ik moet eerlijk toegeven dat ik kassa ook niet graag had gewild zelf. Heb een beetje kassa- vrees haha!
Ik kan namelijk absoluut niet rekenen dus ben vrij bang dat ik dan ga falen haha!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:24

Ja, ik heb 3 keer ingewerkt. Dus een cassiere helpt jou dan. Ik kan gelukkig altijd nog altijd dingen vragen als ik het niet snap. Wat ik vooral rot vond, was het terugtellen. En de PLU lijsten. En sommige mensen die hun groenten of fruit niet afwegen -:(-

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:29

Oke! Nou, ik ben heel erg benieuwd haha!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:34

8 uur kassa draaien is best lang (ik heb vaak dagen gehad van 9 uur), maar het ligt er enorm aan hoe druk het is.
Als het de hele tijd super rustig is, gaat de tijd heel langzaam. Tenzij je met leuke collega's werkt waar je soms mee kan praten als er geen klanten zijn. Maar als het heel druk is, gaat de tijd best snel en is het best goed te doen. Zeker als de pauzes een beetje goed verdeeld zijn.
Als er veel vrolijke klanten komen is het ook makkelijker vol te houden dan de hele dag veel chagrijnige klanten of als er iedere keer weer klanten iets laten vallen op de grond, of klagen over alles enz.... :P Vind ik iig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:42

Kassa leek mij ook doodeng, maar het valt reuze mee! :D
De tweede keer heb ik al stukken alleen gedraaid en de derde keer gewoon helemaal alleen.

PLU-lijsten zijn juist simpel en handig, vooral met kratten bier enzo haha.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:55

PLU-lijsten vind ik ook handig. (weet heel veel codes van groenten/fruit/brood uit mijn hoofd) Alleen het afwegen van groenten/fruit is wel irritant inderdaad. Dat veeel mensen dat vergeten. Vooral bij broccoli : 'Oh ik dacht dat die per stuk waren? Waarom staat er dan 0,99?'

ik had op zijn minst gehoopt op een weegschaal bij de kassa's nu we verhuisd zijn naar nieuwe jumbo, maar neehoor, nog steeds geen weegschaal bij de kassa's. Waarom kan de appie enzo dat wel, en jumbo niet... snap het niet.

Ik heb vaak als ik mensen moet inwerken, en ze vragen bijvoorbeeld waar de croissants staan in de plu-lijst, dat ik automatisch zeg: 809! Oh haha ehh ja dat weet jij nog niet/kan jij nog niet onthouden natuurlijk :')
:')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:06

Bij ons staat wel vlakbij de kassa's een weegschaal zodat we het nog even snel af kunnen wegen als een klant het is vergeten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:11

Bij ons niet, moet bij de groentenafdeling. Nou is het niet ver weg nu, maar toch moeten dan de klanten wel weer gaan wachten enzo en we mogen de medewerkers van de groenten niet meer omroepen om te wegen, dus klant laten we het vaak zelf nog ff afwegen maar sommigen moeten dan heel lang zoeken op het scherm waar het staat enzo. Soms als er een caissiere rondloopt en niets te doen heeft, laten we die afwegen. Maar als iedereen bezig is/ achter de kassa zit, kan dat niet.

Zaterdag was er een klant die was vergeten af te wegen, ging ie nog ff doen, komt daarna terug zonder iets, zegt ie : ja dr was daar iemand de bonnetjes aan het verwisselen bij de weegschaal.
Dus ik zei zo van, ja dat kan, er zijn nog 2 andere weegschalen, waren die ook bezet? Zegt ie: nou dat moeten jullie dan beter aangeven, zijn niet te vinden!
Nou er staat bij iedere rij van de groenten/fruit een weegschaal, best duidelijk opgesteld _O- Hij had zn ogen zelf ff open moeten doen ipv ons de schuld geven.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:05

Brocolli wordt heel vaak vergeten. 'Ja de bloemkool hoeft ook niet' zeggen ze dan. :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:13

Die broccoli vind ik zo erg haha

Kunnen ze niet ergens groot neer zetten dat je alles probeert af te wegen :')

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:06

Zo!
Gisteren dus voor het eerst gewerkt, kassa!
Eerst mocht ik de hele tijd bij de servicebalie en het laatste halfuurtje achter een gewone kassa. Ik werd al meteen erg vrij gelaten en ik merkte al gelijk dat ze erg veel vertrouwen in mij hadden.
Vanavond werk ik weer, en de volgende keer dat ik moet werken, mag ik alleen! Helemaal leuk dus, haha.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:23

Wat ik mij afvraag als klant zijnde he... Er zijn veel regels voor dat 4e in de rij, boodschappen gratis, maar hoe doen je dat als er weer een klant vergeten is zijn groente/fruit af te wegen en je daarop moet wachten? Dan werk je dat toch in de hand dat er gratis boodschappen meegegeven moeten worden?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:08

friendly schreef:
Wat ik mij afvraag als klant zijnde he... Er zijn veel regels voor dat 4e in de rij, boodschappen gratis, maar hoe doen je dat als er weer een klant vergeten is zijn groente/fruit af te wegen en je daarop moet wachten? Dan werk je dat toch in de hand dat er gratis boodschappen meegegeven moeten worden?

Dan moet er als nog een kassa bij. Als er een vierde wachtende dreigt te komen moet er gewoon een kassa bij. Geen uitzonderingen. Ja, tenzij alle kassa's al bezet zijn.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:30

MaTuMi schreef:
Brocolli wordt heel vaak vergeten. 'Ja de bloemkool hoeft ook niet' zeggen ze dan. :')

ja bij ons zegt iedereen; oh ik dacht dat die per stuk gingen! Want ze waren verpakt!

Ehhh ja als je broccoli niet verpakt in plastic dan liggen overal stukjes broccoli en kom je met 1/20e deel van de broccoli thuis hahaha
En iedere broccoli verschilt van grootte.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 20:41

Sassii schreef:
Zo!
Gisteren dus voor het eerst gewerkt, kassa!
Eerst mocht ik de hele tijd bij de servicebalie en het laatste halfuurtje achter een gewone kassa. Ik werd al meteen erg vrij gelaten en ik merkte al gelijk dat ze erg veel vertrouwen in mij hadden.
Vanavond werk ik weer, en de volgende keer dat ik moet werken, mag ik alleen! Helemaal leuk dus, haha.

Gaaf! En best snel al dus haha
Ik moest 3 inwerken :Y)
Vandaag weer 9 uur gewerkt haha. Ben nu wel op hoor. Verschrikkelijk :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:04

9 uur is echt lang hoor! Ik heb een keer van 11 tot 9 gewerkt, bah!

Maar staat er bij jullie dan die 3 keer iemand bij ofzo? :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:06

Bij mij wel ja :')
Normaal 2x haha.
Moest vandaag van 10 tot 19 help :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:09

SophieFT schreef:
9 uur is echt lang hoor! Ik heb een keer van 11 tot 9 gewerkt, bah!

Maar staat er bij jullie dan die 3 keer iemand bij ofzo? :o

Bij mij stond er inderdaad iemand achter die even kon helpen als ik het niet wist en om ervoor te zorgen dat ik in de spiegel keek enzo.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:10

Haha wow, dat gaat hier dan totaal anders :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:12

Hoe gaat het bij jullie dan?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:15

Ik wou net zeggen haha.