Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:22

Al ooit contact opgenomen om te vragen waarom ze je afwijzen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 18:42

Nee krijg ze net pas binnen, ga nu niet meer bellen.

Maar voor mij voegt het weinig toe om het te weten. Ik weet het nl wel: te oud, te ervaren, te lang eruit, teveel salaris etc etc.

Ik solliciteer ook op 'lagere' functies en dit waren er 2 van. Wel hele leuke banen, maar daar kiezen ze jongere mensen voor die minder kosten.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:44

Als er staat 'wegens te veel aanmeldingen reageren we niet persoonlijk/inhoudelijk' of iets dergelijks, probeer ik het niet. Dan is het gewoon geluk hebben. Ik weet dat er minstens 400 mensen met een soortgelijk cv/profiel zijn en die vaak ook alle 400 reageren..

Een keer heb ik wel om motivatie gevraagd, kreeg ik te weinig ervaring, brief en cv waren goed.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:58

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:02

En als diegene met "net wat meer ervaring" precies 2 weken langer gewerkt heeft is dat extra zuur :') .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:58

Volgens mij stel ik mij eigenlijk niet meer voor in mijn reacties.. Ik geef aan dat ik reageer en dan verhaal ik eventueel wat zaken die ik over mezelf of over de functie kwijt wil.

Nog even gekeken, inderdaad dat doe ik niet meer, deed ik vroeger wel hoor.. Maar mijn gegevens zijn ruim beschreven in mijn CV en staan onder het bericht, dus ik stel me niet meer voor op die manier.
Maar je moet daarbij echt kiezen voor waar jij je zelf goed bij voelt.. en wat bij je past!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:19

Meraki schreef:
Hier is het linkje naar m'n sollicitatie-ding

Balen Dimple, echt balen. Da's hier precies hetzelfde, of je krijg het antwoord "we gaan voor degene met net wat meer ervaring".

Wat mij kwa tekst opvalt is het heel veel over jezelf maar niks over het bedrijf.
alleen omdat de functie aansluit?

Waarom zou je bij hun willen? Wat vragen ze wat jij zekert kan bieden? Ga iets meer in op het bedrijf en vacature zelf zou ik zeggen.

Verder tof vormgegeven en duidelijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:29

Ik probeer in de brief ook altijd aan te sluiten bij de vacature, en wat ze daarin aan competenties vragen. Dan geef ik uit mijn huidige werkpraktijk voorbeelden om aan te geven waarom ik vind dat ik die competentie of vaardigheid heb. Vind de vormgeving wel gaaf, daarmee zeg je wel iets over je vaardigheid als vormgever.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 23:00

Super gaaf gedaan de vormgeving.
Stuur je dit standaard naar ieder bedrijf of pas je de cv aan op de vacature?

Ik zal kijken of ik ergens brief kan uploaden zodat jullie mee kunnen kijken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:15

Had een vacature gekregen van Werkgevers Service Punt van het UWV. Benieuwd of dat wat is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:01

Mooie vormgeving idd! Dan zijn mijn brieven maar saai ;)

Ik sluit in de brief vooral aan op de eisen in de vacature en waarom ik graag op die plek zou willen werken. Van de drie brieven toch al twee keer op gesprek geweest. Ze moeten naar aanleiding van je brief vooral nieuwsgierig naar je worden, dan kun je het tijdens je gesprek mooi toelichten.

Balen Dimple :(:)
En Ais ook geen geluk dus ;(

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:40

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:42

Ze vragen echter wel ook diploma's, dus meer voor natuur mensen die ook een opleiding hebben denk ik.

Nog best pittige eisen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:50

Natuurlijk vragen ze diploma's, het is tenslotte een veelzijdige functie.
Heb niet het topic doorgelezen maar ga er vanuit dat hier ook geschoolde werkzoekenden zijn die wel voldoen aan de eisen en deze advertentie nog niet gezien hebben.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:59

Dimple schreef:
Nee krijg ze net pas binnen, ga nu niet meer bellen.

Maar voor mij voegt het weinig toe om het te weten. Ik weet het nl wel: te oud, te ervaren, te lang eruit, teveel salaris etc etc.

Ik solliciteer ook op 'lagere' functies en dit waren er 2 van. Wel hele leuke banen, maar daar kiezen ze jongere mensen voor die minder kosten.

Eerlijk is eerlijk, dat zou ik ook doen. Als jij veel duurder bent en iemand naders heeft dezelfde kwalificaties en bovendien kennis die 'nieuwer' is die dan die van jou... Tja.

Wat doe je aan bijscholing, je kennis updaten, heb je aangegeven dat je bereid bent flink in te leveren, omdat je ontzettend gemotiveerd bent, enz.? Neem in je brief meteen mee dat je weliswaar ouder bent, maar dat dat ook betekent dat je ervaring bent, weet wat je sterke punten zijn en je goed kunt samenwerken met verschillende soorten collega's...

Benoemen dus, die leeftijd, en uitleggen waarom dat een voordeel voor de werkgever is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:08

Ik kreeg zojuist een afwijzing...........echt humor dit :')

Afgewezen omdat ik niet genoeg ervaring had in het werken op een tankstation en/of detailhandel.

In mijn CV staat 11 jaar in de AH gewerkt en het laatste jaar bij de texaco :')

mja.......apart en bijna geloofwaardig :roll:

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:09

Ja bijna :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:12

@Quartel, ja 11 jaar vind ik ook niet lang genoeg ;-)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:29

:') tis ook nooit goed he? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:36

Ik vind 11 jaar ook wel een beetje magertjes hoor :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:53

Ik zie hier soms mensen die willen weten waarom ze afgewezen worden.
Want dan kunnen ze daar aan werken voor een volgende keer.
En dan denk ik bij mezelf.....joh...neem het niet te serieus allemaal want ze kletsen vaak maar wat.

Je kunt beter zeggen gebrek aan ervaring bij 11 jaar in die branche dan joh...je bent gewoon te oud en te duur ;)
Of.....we hebben liever jongeren die nog niet zo goed voor zichzelf op kunnen komen zodat wij daar makkelijker misbruik van kunnen maken.
En zo zijn er nog 1001 redenen om af te wijzen die je nooit echt te horen krijgt.
En jij maar druk zijn met het nog beter willen doen.......

Het is gewoon heel simpel allemaal......je hebt mazzel of je hebt het niet.
Meer kan ik er niet van maken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:23

Inderdaad, het is zeker een stuk mazzel hebben en net een klik veroorzaken dat ze denken, die moeten we hier hebben

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:23

Mag ik me ook weer melden? Door de wetgeving ben ik per eind juli weer werkeloos. Ze mogen je nog maar 2 jaar contracten geven en daarna moet je vast dit is niet mogelijk dus heb nog 7 maanden om nieuw werk te vinden :(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:09

Even een ego post. Woensdag avond ben ik met spoed geopereerd aan eeb fikse blindedarm ontsteking. ( wat heb ik een pijn gehad de nacht ervoor... Niet normaal dat wens je echt niemand toe)
De volgende ochtend was de pijn iets gezakt. Maar omdat ik normaal naar de wc kon toch maar naar de huisarts, want als het geen verstopping is wat dan wel... Nou binnen een paar minuten vragen en voelen stuurde ze mij met spoed door naar het zkh.
Gelukkig maar want als die was geklapt had het erger geweest.

Nu weer thuis en herstellen, want ik kan nog niet zoveel.

Maar... Aan het einde van de dag toch nog positief nieuws, want ik kreeg een telefoontje... Per 1 februari heb ik een baan :D
Eindelijk! Kan het bijna niet geloven...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 21:20

Wat goed nieuws Ineke!! Goed gedaan nog even van te voren je blindedarm laten weghalen. Kan je dat niet meer gebeuren :')
Beterschap en gefeliciteerd :D

Tink, ik ga niet flink inleveren, niet qua salaris in ieder geval. Er zal een flinke slok op gaan naar kinderopvang als ik ga werken en ik ga niet werken voor de kinderopvang. Ik wil er wel graag wat aan over hebben, net als ik dat bij voorgaande banen heb gedaan.

En mijn leeftijd benoemen......ik denk dat het weinig zin heeft. Ze nemen wel iemand die ouder is als ze dat echt zoeken. Dat hoef ik ze niet te vertellen is mijn mening. Ze zoeken dat gewoon nu niet. Tel daarbij op dat ik er langer uit ben............tja....

Verder eens met Quartel. Ze hebben zoveel keuze op het moment......ze kletsen soms maar gewoon wat.