Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:33

Jeetje, N0a, wat rot! Zeker omdat je zoveel moeite hebt genomen om te zorgen dat het dit keer wél goedgekeurd zou worden. Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:36

Ik heb even een scriptiegerelateerde, off-topic vraag... Weet iemand hoe je als bron verwijst naar persoonlijke communicatie?
Het gaat om een test waarnaar ik onderzoek heb gedaan. In het ziekenhuis heeft het gros van de patiënten een hogere uitkomst op de tweede trial in vergelijking met de eerste trial. Dat blijkt uit de database van het ziekenhuis. Hoe moet ik daar in vredesnaam naar verwijzen? :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:40

Je kunt toch verwijzen naar de database van het ziekenhuis? Of, als je de gegevens erbij moet publiceren, kun je die toevoegen als bijlage en daarnaar verwijzen in je hoofdtekst met de bron bij de tabel zelf. Althans, zo zou ik het denk ik oplossen, maar ik ben maar een eenvoudige historica die alleen maar boeken hoeft te lezen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:45

Hahaha, in ieder geval bedankt voor de hulp. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het dan moet noemen. 'Database azM, 2014' klinkt ook zo maf.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:10

Renee1991 schreef:
Ik heb even een scriptiegerelateerde, off-topic vraag... Weet iemand hoe je als bron verwijst naar persoonlijke communicatie?
Het gaat om een test waarnaar ik onderzoek heb gedaan. In het ziekenhuis heeft het gros van de patiënten een hogere uitkomst op de tweede trial in vergelijking met de eerste trial. Dat blijkt uit de database van het ziekenhuis. Hoe moet ik daar in vredesnaam naar verwijzen? :')

Ik heb dit gebruikt om mijn bronnen goed neer te zetten:
http://specials.han.nl/themasites/studi ... pa-normen/

Als het goed is staat het daar bij en anders ga ik even voor je zoeken hoe ik het precies heb omschreven

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:08

Inderdaad, die van de HAN is echt handig. Die van Tilburg is ook goed maar die is veeeeel moeilijker omschreven, daarvoor wel completer.

Wat zuur dat je je scriptie weer moet herschrijven. Ik heb zelf nu het boekje van Kiewiet-Kester: van Werkdocument naar Eindverslag, dat gaat over praktijk gericht onderzoek en ik vind het tot nu toe een hele goede hulp om te zien hoe mijn verslag opgebouwd dient te zijn.

Mbt Nederlandse spelling: zou je kunnen kijken naar een student van de vertaalacademie ofzo. Misschien vind je ook wel een medestudent die bereid is te helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:37

Mijn dank is zeer groot, ik ga morgen op de laptop me er even in verdiepen. Dank!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:04

Geen dank Renee als we elkaar zo kunnen helpen.

Ik heb het gisteren niet meer voor elkaar gekregen om mijn reflectie over samenwerken met collega's af te krijgen. Nu had ik voor mezelf vandaag als doel dat het om 2 uur af MOEST zijn. En gelukkig is het nu al af *\o/* ! Dus nu even een korte pauze en lunchen op mijn gemak en dan snel door naar de competentie op het samenwerken met de omgeving. De enige zenuwen die ik nu nog heb is dat ik 24-11 te horen krijg dat ik niet voldoende bewijslast heb en dat ik niet op assessment zou kunnen. Al heb ik de matrix van andere studenten gezien en dan denk ik dat ik weer heel erg veel heb. Nog even afwachten dus.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:32

Goed gedaan Christel!
Pff 24-11 is nog best een tijdje, mja als ik het zo hoor komt t best goed met die bewijslast...
Succes!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:38

Jullie zijn goed bezig! Ik ben nog steeds 6x per dag m'n mail aan het kijken of ik al de uitslag heb. Terwijl ik best wel weet dat dat zeker nog een week duurt...

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:25

_black_rose_ schreef:
Goed gedaan Christel!
Pff 24-11 is nog best een tijdje, mja als ik het zo hoor komt t best goed met die bewijslast...
Succes!!

Het is inderdaad nog wel een tijdje maar volgende week woensdag ben ik jarig dus dan doe ik niks. En volgende week donderdag gaan we op vakantie tot de 23ste (familiebezoek) dus dan komt er niet heel erg veel van. Dus volgende week dinsdag moet alles af zijn.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:25

Klinkt bekend Liz dat deed ik ook telkens toen ik mijn onderzoek terug moest kijken

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:17

Goed bezig! Ik werk inmiddels elke dag minstens 4 uur aan m'n scriptie maar ik heb nog steeds het idee dat ik maar met millimeters vooruit ga ;(

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:58

Nou als het goed is dan is nu mijn visiedocument klaar. Het enige is dat ik nog een goede pakkende titel moet verzinnen en dat lukt me niet! Dus als er ideeën zijn dan zijn ze welkom.

Mijn visiedocument gaat over het gebruik van Nieuwe Media in de klas. Ik vind dat dit gestimuleerd moet worden. Kinderen zijn meer betrokken als er Nieuwe Media gebruikt wordt dan wanneer ze uit boeken moeten leren.
Daarnaast gaat het erom dat het werken in en met de natuur in het onderwijs niet achter kan blijven. De mens is onlosmakelijk verbonden met de natuur. Kinderen weten vaak alleen niet hoe ze hiermee om moeten gaan. Ik vind het belangrijk dat hier in het onderwijs voldoende aandacht aan besteed wordt. Ik haal hier als voorbeeld OBS de Bloemhof in Rotterdam aan.
En als laatste vind ik een goede oudercommunicatie erg belangrijk. Ouders zijn de ervaringsdeskundige van hun kind. Zonder een goede en open communicatie met ouders kan het kind in mijn ogen nooit de ontwikkeling doormaken als wanneer de communicatie goed verloopt.

Dat was even kort samengevat. Heeft iemand een idee voor een titel?

Ondertussen ga ik er verder over nadenken en ga ik het plaatje voor op de titelpagina samenstellen met Photoshop :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:11

Zojuist poging weet ik hoeveel ingeleverd. Als het nu niet goed is... zul je zien dat ik net 4 grammatica fouten heb ofzo. Zucht. Ik ga even een week onder mijn dekbed liggen.

Titel voor hierboven;

Nieuwe media het leren vd toekomst?
Nieuwe media het nieuwe ..

Verder geen idee. Ik ben zo slecht in titels

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:04

Ik heb er nog een hele nacht over liggen piekeren maar ik heb het ingeleverd met de titel:
Werken met nieuwe media, in de natuur bij de school en goede communicatie met ouders. De sleutels in mijn onderwijs!

Vond het niet super pakkend maar het zegt wel waar mijn document op slaat.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 17:30

Voor mij is vandaag het nieuwe kwartaal begonnen dus geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen! :D

wel een goed begin gemaakt door eens op tijd te zijn in het college te zijn.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:37

Goed bezig Xip!

Ik wacht nog steeds af, moet het horen voor 17.00 as donderdag. En tevens vandaag en morgen bezichtiging van een huisje (vandaag was niets) en donderdagmorgen hypotheekgesprek. Spannende week!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:37

Hallo! Mag ik mij ook melden? :) Ik ben een vijfdejaars LR-student aan de TU Delft. Ik moet vooral de allermoeilijkste k*tvakken van elk kwartaal nog en door veranderingen in het curriculum mag ik ze nu allemaal tegelijk gaan doen! Yay! En misschien word ik niet toegelaten voor mijn bacheloreindproject waardoor ik weer een halfjaar studievertraging oploop en daarmee weer een jaar later aan mijn master kan beginnen...
Omdat ik via het HBO (P gehaald) hier binnen ben gekomen ben ik al een jaartje verder dan de rest en mijn ouders vinden het ondertussen ook niet zo grappig meer, al dat collegegeld. Achteraf gezien had ik een hoop anders kunnen doen waardoor ik veel eerder klaar was geweest maar dat heb ik allemaal niet gedaan... Ook tal van mogelijkheden om bestuur te doen bij mijn geliefde vereniging, niet gedaan, tot mijn spijt...

Nu goed, nieuwe ronde, nieuw kwartaal, nieuwe kansen. *\o/*

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 17:40

Hey, een andere Delft langstudeerder ^^ *zwaait*

Ik ben nu heel benieuwd welke vakken je nog moet. Ik zit zelf bij TBM en er blijven gewoon een paar stomme (wiskunde) vakken liggen bij mij... Ik ben trouwens ook vijfde-jaars

PS: dank lizMD ^^
spannend trouwens met dat huis, ik ben zelf ook bezig met een hypotheek, alleen heeft dat wat minder leuke redenen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:51

Xip schreef:
Hey, een andere Delft langstudeerder ^^ *zwaait*

Ik ben nu heel benieuwd welke vakken je nog moet. Ik zit zelf bij TBM en er blijven gewoon een paar stomme (wiskunde) vakken liggen bij mij... Ik ben trouwens ook vijfde-jaars

PS: dank lizMD ^^
spannend trouwens met dat huis, ik ben zelf ook bezig met een hypotheek, alleen heeft dat wat minder leuke redenen.

Ghehe, waarschijnlijk niet bekend voor jou. De vakken zijn structural analysis, vibrations, experimental data analysis (een poepvakje wat iedereen zonder te leren met een 8 haalt behalve ik }:0 ), flight dynamics en systems engineering & aerospace design. De eerste drie zijn tweedejaars vakken en doe ik dus dit jaar poog ik die voor de vierde keer al... Want die heb ik dus daadwerkelijk elk jaar geprobeerd en het lukt maar niet. De andere twee zijn derdejaars vakken waar ik bij één al een soort van aan begonnen was (flight dynamics) en die andere nog niet eens. Lekker bezig dus :+ Flight dynamics staat bekend als hét ultieme LR-eindbaas-vak, intens moeilijk en ingewikkeld en veel stof en een taai tentamen enzo. Duizend miljoen matrixen uit je hoofd leren en kunnen vermenigvuldigen en versimpelen... Pfffft :+

LR staat trouwens voor lucht & ruimtevaarttechniek :j (Delftse terminologie is soms erg makkelijk aan te houden)

Xip, woon je ook in Delft? Waar? :D Ik ben een maandje terug van balpol 3 naar balpol 2 verhuisd :+En ben je lid ergens?

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 17:59

Nope, ik kon destijds niets krijgen en ben toen maar neergestreken in Den Haag en daar heb ik het nu eigenlijk heel erg naar mijn zin, wel balen dat bijna al mijn vrienden in Delft wonen. :+

Balpol zijn toch die flats tussen cultuur en EWI in? Of zit ik dan heel scheef te denken? XD

Die vakken ken ik inderdaad niet, ik heb toen ik ging studeren wel LR overwogen, maar uiteindelijk via informatica richting TBM gehobbeld. Ik heb het er qua studie heel erg naar mijn zin, het is helemaal mijn ding, alleen tentamens maken... tja, dat is en blijft mijn zwakke punt. (Was op de middelbare school al zo)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:05

Ja die! Ik zie nu pas dat er ook gewoon onder je username staat dat je in Den Haag woont :+ oeps.

TBM is toch veel met recht enzo? Ik ken het vooral als de "Heb je 'n twee voor analyse en na zes jaar nog geen P, pak je spullen en stap over naar TB"-studie :+ Dat lijkt mij weer taai.

Ik zit nu lekker op de vereniging aan de bar, heb sinds kort hier Wifi, dat heeft ook maar vier jaar geduurd := thuis werkt het internet niet, dat is ook niet goed voor de studievoortgang. Dus ik ga nu even alle studieprogramma's enzo downloaden zodat ik thuis wél dingen kan doen :D

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:18

TB heeft inderdaad echt wel een reputatie dat het makkelijk zou zijn, was het maar zo'n feest :+ We krijgen qua wiskunde evenveel als de andere studies, we gaan er alleen wel wat minder diep op in en er veel sneller doorheen. Het idee is dat we wel de basis van onze computer programma's moeten kennen. (SPSS, Simio etc.) Ik kwam er laatst achter dat onze saaie en makkelijke analyse wel alle stof van de 4 analyses van werktuigbouwkunde behandelt. Daar doen ze bij 3Me 2 jaar over. :+ Dat is bij ons een eerste kwartaal eerste jaars vak.

Verder hebben we echt een mengelmoesje aan vakken, ook weer een beetje afhankelijk welke richting je zit. Ik zit richting de ICT (kon ik toch nog wat met informatica), dan heb je naast economie, bestuurskunde, rechten, probleem analyse vakken en wiskunde ook nog programeervakken. De moeilijkheid zit hem er vooral in dat je van alle markten thuis moet zijn en bovendien ook redelijk technisch.

Geen internet is ook wel lastig met studeren XD Je woont daar wel mooi, een vriend van me woont ook in één van die twee gebouwen. Lijkt me echt super! (hoewel ik wel altijd te laat zou zijn als ik er zou wonen)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:48

Ja het is echt relaxt hier :) wel oud en een karige verhuurder maarja. Een beetje Spartaans en studentikoos mag wel x)
Ik denk toch stiekem dat mijn analyse de jouwe topt hoor... ;) jij hebt vast ook die dikke pil van calculus, van Stewart? Dat HELE BOEK hebben wij er in één jaar doorheen gejast, plus nog een boek lineare algebra. En in het tweede jaar nog een boek kansstat en differentiaalvergelijkingen. Yaaayyyy *\o/*

Ik heb vandaag lekker getraind, nu op tijd mijn bedje in om morgen te knallen! Bedenk me wel dat ik geen ontbijt in huis heb. Oeps x)