Lusitana schreef:Sorry hoor, maar omdat er mensen zijn die er een hekel aan hebben moet het maar afgeschaft?
De rest van de lessen op school vinden ze zeker allemaal geweldig....School is per defintie niet altijd even leuk, maar wel een goede manier om enigszins voorbereid de maatschappij in te gaan.
Wat je oa met gym leert is incasseren. Juist als je er zo´n hekel aan hebt!
Je leert dat niet altijd alles even makkelijk of eerlijk gaat. Dat je wel eens iets moet doen waar je helemaal geen zin in hebt, gewoon omdat het moet.
Dat je wel eens niet zo populair bent, maar als je uitzonderlijk presteert dit kan veranderen.
Ook leer je elkaar beter kennen dan als je altijd maar met dezelfde optrekt.
En, ook niet belangrijk voor pubers, je kunt goed lichamen vergelijken en zien dat het jouwe heus niet zo abnormaal is als je dacht. Om maar wat te noemen. En je leert je ook ver een bepaalde schaamte heenzetten, want zo bedekkend zijn die pakjes niet, maar iedereen moet ze aan.
Verder zijn er echt bar weinig die buiten school sporten en de fantiekelingen kunnen gewoon en/en doen.
Die het niet leuk vonden, gaan gewoon toch lekker nooit meer naar de sportschool?
Als zoiets je traumatiseert mag je wel eens wat weerbaarder gemaakt.
Ik wordt ontzettend kwaad als je dingen maar als excuus ziet om dan maar niet gym als vak te hebben.
Als het een keuzevak wordt, komt er echt niemand meer.
Vooropgesteld ben ik tegen het afschaffen van de gymles.
Maar jij hebt echt geen flauw idee wat het met je doet als je op die bank blijft zitten omdat niemand je in de groep wil. Dat is niet iets van wordt maar een beetje weerbaarder. Hoe dan? Als je niet mee mag doen? Ik was fysiek helemaal niet onhandig, blonk uit als we toestellen deden. Helaas kwam dit twee keer per jaar voor want er werd alleen maar gevolleybald en gesoftbald.
Dus verandering van het systeem is wat mij betreft wel bittere noodzaak!
Laatst bijgewerkt door Nikass op 29-09-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt