Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:20

Welkom Josien!

Ik zit nog lekker te zwoegen op m'n verslag, heb de smaak te pakken. Nooit colleges voor dit vak gevolgd dus het begin ging wat moeizaam maar ik zit nu redelijk in de materie. :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:55

Hebben jullie ook nu al zo'n moeite om je aan je planning te houden?
Knap dat jij al bezig bent Pantykous!

Ik vind het zo lastig dat er tussendoor geen deadlines meer zijn... dan hoef je dus in principe nu niks te doen, maar je mag straks wel een hele scriptie inleveren :')
Enige deadline nu is inleveren van onderzoeksvoorstel. Moet eind oktober af dus dat klinkt nu ook nog best ver weg :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:03

Ik heb nu al last van studie ontwijkend gedrag, verschrikkelijk. Ik heb echt een schop onder mijn hol nodig, ik moet nog zoveel doen! Wij hebben over een paar weken nog wat deadlines en daarna beginnen wij pas aan onze scriptie. Nog geen flaaaaaauw idee waar ik onderzoek naar wil doen. Misschien moet ik onderzoek doen naar studie ontwijkend gedrag? :+

Pantykous, succes!

Josien, welkom.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:23

Anna schreef:
Hebben jullie ook nu al zo'n moeite om je aan je planning te houden?

Ik heb zo'n mooie planning gemaakt, vier weken geleden... totaal in de soep gelopen. -O- Ben evengoed heel goed bezig, want die planning is verkeerd gegaan omdat ik een tutor kreeg en ineens alles wat ik voor de week had ingepland, in één avond kon doen :D Ben vandaag ook maar eens begonnen met leren voor het tweede vak, dat ik op 29 september hoop te halen.

Fingers crossed! :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:11

Succes alvast met leren Nissima!
Ik volg naast mijn onderzoek nog 5 vakken per periode voor mn minor (laatste twee periodes wel minder ivm afronding onderzoek).
Dus dat onderzoek schiet er gewoon bij in :=
Maar maandag ga ik echt gewoon even knallen met mijn onderzoeksvoorstel :D

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:41

Argh, ik ben ook drug bezig met 'SOG'en' (studie ontwijkend gedrag vertonen :D ). Schiet maar niet op en moet het dinsdag inleveren -O-
Vandaag er toch maar even tegenaan!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:43

Ik ga 3 dagen per week bij mijn afstudeerbedrijf aan het werk. Daar kan ik moeilijk uit mijn neus eten. :')
Wacht nu op feedback onderzoeksvoorstel en dat gaat natuurlijk zooooo langzaam haha.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:18

Oh spannend Pion! Hopen dat ze 'm goed keuren!

Mij lukt op het moment 3 zinnen per 10 minuten al :') als ik zo door blijf gaan zit ik tot maandagnacht 06:00 nog te werken haha

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:19

Je komt er wel Joyce *\o/*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:20

Van dat SOGgen heb ik momenteel ook erg veel last haha!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:24

Ik doe m'n best! *\o/*

Het hangt denk ik gewoon in die laaghangende mist Josien. Lijkt me een goede smoes toch? Kunnen we heeeeeelemaal niks aan doen :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:35

Haha, dat is een goede!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:50

Ik zit nu op school, heb vanmorgen 2 uurtjes les gehad, nu van 10.45 tot 14.00 geen docent, ook zo fijn!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:43

Jeetje dat was een hoop om bij te lezen.. De afgelopen dagen mezelf verboden om onzin dingen te doen op mn laptop zodat ik eens echt iets ging doen! En ik moet zeggen..

Het werpt zn vruchten af!!

Deze week gesprek bij een stagebemiddelingsbureau over een vacature, een reserve onderwerp voor mn scriptie achter de hand voor als vanuit het stagebedrijf geen onderwerp mogelijk is, toestemming en inschrijving minor op een andere school geregeld en eindelijk ons appartement een beetje fatsoenlijk ingericht en opgeruimd! Toch al zeker een jaar niet meer zo'n productieve week gehad volgens mij, haha! Nu nog even druk typen aan een documentje beroepsethiek want die moet ook nog deze week ingeleverd worden. B-) 8)7

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:48

Productief dagje zo jesuisRoos!
Ik kan me er vandaag echt even niet toe zetten om iets te doen.
In plaats daarvan ben ik nu documentaires over mijn afstudeeronderwerp aan het kijken. Krijg ik het gevoel dat ik toch nog iets nuttigs doe :')

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:32

Bij het productieve dagje van JesuisRoos kan ik me aansluiten! Beter gezegd weekend, echt al dagen goed aan het werk. Nu hooguit nog twee uurtjes bezig met de laatste puntjes en dan zijn deze tentamens ook weer klaar om ingeleverd te worden! :D

En en en en!!!!!!
Afstudeerplaats is in the pocket! Mag na stage nog een half jaartje langer blijven om afstudeeronderzoek te doen bij SMO! *\o/* *\o/* *\o/*

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:02

Wat een fijn nieuws Joyce_R !!
En jeetje ik ben t alweer helemaal zat na 1 dagje productiviteit, laat staan ene heel weekend, Haha! Maar je voelt je wel altijd heel goed daarna he, zo van: dat heb ik maar mooi weer even gedaan! *D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:11

Gefeliciteerd Joyce_R!
En inderdaad jesuisRoos, zo'n fijn gevoel is dat!
Morgen ga ik ook echt wat doen :D

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:22

Jaa precies! Echt zo'n voldaan gevoel!
Al heb ik vaak dat het even duurt voordat ik mezelf er aan heb gezet, maar als ik eenmaal ben begonnen ga ik echt als een sneltrein door en wil ik het af hebben. Da's wel handig :D

En ik ben ook echt blij! :):)

We motiveren je er doorheen morgen he Anna! haha

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:31

Dat heb ik ook hoor :j
Ik doe liever een hele dag iets dan elke dag een uurtje.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 23:15

Super Joyce! *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:30

Fijn Joyce!

Ik ga de komende nacht (hopelijk) veel aan school doen, leren voor me laatste 2 toetsen. als ik die haal kan ik door naar t examen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:09

Hallo!

Ik ontdek dit topic nu pas.
Ik ben onderhand al een jaar bezig met afstuderen. Vorig jaar mijn laatste stage gehad en behaald.
Nu moet ik alleen nog mijn Minor volgen en vakken afronden, waarvan veel vakken bestaan uit historische artikelen schrijven en literatuurstudies.
Mijn studie is namelijk de lerarenopleiding geschiedenis.
Onderhand ben ik al startbekwaam om les te mogen geven, maar moet ik alleen nog een hele stapel EC halen.
Ik heb laatste een lijstje gemaakt met mijn taken en te behalen EC. Verder dan dat ben ik dit jaar nog niet echt.
Heb echt een enorm trage start, maar misschien kan ik wat energie halen uit dit topic. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:43

Pff, ik voel de druk nu al!
Gisteren bij het opkrijgen van een nieuwe opdracht zat ik er ff helemaal doorheen.
Inmiddels ben ik weer wat rustiger en minder stressy.

Heb een gesprek met de studieadviseur aangevraagd om te kijken hoe ik mijn master verder in ga richten.
Als ik het zo druk blijf houden als nu, dan trek ik dat niet het hele jaar geloof ik.
Had het idee om mijn scriptie een half jaar uit te stellen en me eerst te concentreren op het halen van al mijn vakken. Maar dat doe je natuurlijk ook liever niet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:55

Welkom dames!

Mijn stage begeleider was me vergeten vorige week, we zouden een skype bespreking hebben. Nu weer een nieuwe inplannen maar ok, echt heel geinteresseerd komt het niet over. Heb wel een verslag voor een ander vak ingeleverd dus dat is fijn. Vandaag nog een verslag afgemaakt, wilde ik inleveren en had me ook ingeschreven via Osiris (ons registratie programma). Krijg ik te horen dat ze dat verslag alleen in vanaf volgend blok na wil kijken want dan is het due. Dus maar weer uitgeschreven want anders kost het me weer een kans. -O-