Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een cv er knallend uit moet zien? Je cv dient toch gewoon als overzicht van de studies die je hebt gevolgd, je werkervaring etc? Je begeleidende brief moet daarentegen wel knallend zijn imo.
Rowdine schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een cv er knallend uit moet zien? Je cv dient toch gewoon als overzicht van de studies die je hebt gevolgd, je werkervaring etc? Je begeleidende brief moet daarentegen wel knallend zijn imo.
Resfeber schreef:Courses schreef:Met referenties is het toch ook zo dat je mensen 'moet vragen' of je ze erop mag zetten of is dat heel ouderwets ofzo? Ik heb namelijk nog helemaal geen referentie's op m'n CV ..
Klopt, dat is wel gebruikelijk. Zo wordt de betreffende persoon niet verrast met een telefoontje.
Als er bij de vacature naar referenties worden gevraagd kun je die in je CV zetten. Zo niet, dan is het toevoegen van referenties bij CV niet echt nodig.
Meestal wordt hier in een later stadium om gevraagd.
Je kunt natuurlijk altijd op je CV zetten; Referenties: op aanvraag.
Resfeber schreef:Rowdine schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een cv er knallend uit moet zien? Je cv dient toch gewoon als overzicht van de studies die je hebt gevolgd, je werkervaring etc? Je begeleidende brief moet daarentegen wel knallend zijn imo.
Je verkijkt je er op hoeveel werkgevers hier waarde aan hechten. Een CV wordt beter gelezen dan de begeleidende brief.
Sluit de CV niet aan bij de functie of geeft het geen goede indruk, dan wordt de brief vaak niet eens gelezen.
Edit: Vaak wordt een selectie gemaakt uit de ontvangen CV's. Uit alleen die selectie worden de brieven nauwkeurig gelezen.
Rowdine schreef:Resfeber schreef:Je verkijkt je er op hoeveel werkgevers hier waarde aan hechten. Een CV wordt beter gelezen dan de begeleidende brief.
Sluit de CV niet aan bij de functie of geeft het geen goede indruk, dan wordt de brief vaak niet eens gelezen.
Edit: Vaak wordt een selectie gemaakt uit de ontvangen CV's. Uit alleen die selectie worden de brieven nauwkeurig gelezen.
Ja, dat snap ik.
Maar als je cv niet aansluit bij een functie dan ligt dat aan je studie/nevenactiviteiten/werkervaring etc. Dat ligt natuurlijk niet aan hoe knallend een cv eruit ziet.
Wat mij betreft maakt je ervaring/kwaliteit een cv knallend. Niet allerlei gekke kleurtjes en vormpjes.
Axel_Valerie schreef:Resfeber schreef:Met een 'Knallend CV' wordt hier geen gekke kleurtjes en vompjes bedoelt.
Wel of geen foto, een pakkende summary, indeling, noem maar op.
Wat bedoel je met summary?
magda_90 schreef:Waar ik alleen nog over twijfel, ik heb het er nooit eerder in gehad, maar moet ik ook vermelden dat ik overweg kan met Microsoft bijvoorbeeld? En zo ja, waar dan? Wat voor een kopje zou je dat geven? Ik hoor er zeer gemengde berichten over namelijk.
summary = samenvatting
Resfeber schreef:Axel_Valerie schreef:
Wat bedoel je met summary?
Een persoonlijk stukje, plaats je onder je personalia.
Kon even niet op het Nederlandse woord hiervoor komen. Ik heb mijn CV namelijk in het engels geschreven.![]()
In maximaal vijf zinnen staat hier helder en beknopt beschreven wat je vaardigheden en je ambities zijn.(Een persoonlijk profiel in je cv is vooral handig als je veel verschillende dingen hebt gedaan of wanneer je werkervaring niet naadloos aansluit op de vacature.)
Hier in Nederland is het een 'nieuwe trend'. In Engeland is het gebruikelijk.
Axel_Valerie schreef:Ja bij ons is dat echt niet fijn. Er moet in je sollicitatiebrief naar voren komen wie je bent en waar je voor staat. In je CV kun je een kopje Competenties toevoegen. Bij interesse kan ik jullie de lijst mailen met alle officiele competenties. Je kunt dan wanneer je dit wilt, drie van jou beste competenties eruit pakken en even heel kort omschrijven waarom je daar goed in bent. Dat wil nog wel eens iets toevoegen.
Personalia is iets anders daarin zet je je persoonsgegevens.
Rowdine schreef:Axel_Valerie schreef:Ja bij ons is dat echt niet fijn. Er moet in je sollicitatiebrief naar voren komen wie je bent en waar je voor staat. In je CV kun je een kopje Competenties toevoegen. Bij interesse kan ik jullie de lijst mailen met alle officiele competenties. Je kunt dan wanneer je dit wilt, drie van jou beste competenties eruit pakken en even heel kort omschrijven waarom je daar goed in bent. Dat wil nog wel eens iets toevoegen.
Personalia is iets anders daarin zet je je persoonsgegevens.
Ik snap niet zo goed waarom je je competenties niet afstemt op het specifieke bedrijf en daar in je brief op in gaat ipv dat weg te proppen in een cv?
Als een bedrijf als competentie een uitstekende kennis van de Engelse taal vraagt, dan zeg ik in mijn brief dat mijn Engels bovengemiddeld is om die en die reden.