Hier is het wachten tot donderdagavond
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
alles erdoor, enkel wiskunde niet
Shariie schreef:__Astrid schreef:Oh haha, Shari, jij ook hier
Ja, ik ook hier
En hoe was het Snollygoster?

Je moet je gedachten duidelijk kunnen ordenen en er altijd van uitgaan dat de persoon die verbetert niks over het onderwerp weet. Open vragen moet je echt héél gestructureerd beantwoorden. Denken in essay-formaat: beginnen met een inleiding, dan je antwoord heel gestructureerd uitleggen in verschillende puntjes en duidelijke aanwijswoorden gebruiken (ten eerste, ten tweede, daarnaast, daarentegen, echter), en aan het einde een conclusie. Als je de juiste info geeft maar je antwoord is all over the place en heeft geen duidelijke structuur en conclusie, dan loop je heel veel punten mis. Probeer in je conclusie ook altijd letterlijk vraag te herhalen, bv. "en xxxx, xxx, xxx is daarom de reden dat persoon A in 1892 handeling x heeft uitgevoerd."
RM_ schreef:Oeh spannend!!
en gefeliciteerd Shariie! Mag je wiskunde dan nog herkansen of hoe werkt dat bij jullie?

het is wel goed dat je je examen gaat inkijken. Kan je daarnaast misschien niet eens horen bij de de studiebegeleidingsdienst? Bij ons werden er vorig jaar elke semester DOS-sessies georganiseerd, doen ze dat bij jullie niet? Wij hadden er ook 1 rond examenvragen oplossen. Anders moet je eens proberen binnen te geraken bij zo'n sessie van pedagogie?
Snollygoster schreef:De open vragen waren twee definitievragen en één essayvraag.
Anyway, ik ben net mijn examen gaan inkijken, en hoe ik mijn punten uittel kom ik op 9,6 uit, dit wordt naar boven afgerond dus zou ik een 10 moeten hebben. Begeleider bleef volhouden dat alle examens met pc verbeterd worden en er onmogelijk een fout gemaakt kan zijn, dus ze vroeg hoe ik het had uitgeteld, zou ik blijkbaar verkeerd herleid hebben bij mijn tweede vraag. De tweede vraag bestond uit twee deelvragen en was in totaal op 6, elke deelvraag ging op 3 punten, dit had die begeleider zelf eerst gezegd. Ik had in totaal 4,5 op 6. Zegt die begeleider erna tegen mij dat elke deelvraag van vraag twee blijkbaar op 6 gaat, terwijl ze eerst had gezegd dat die op 3 gaan.
Ik heb het discussiëren erna maar opgegeven, daar win je toch niet tegen. Wel stom dat ze blijven volhouden dat er onmogelijk fouten gemaakt kunnen worden en dat ze opeens een andere puntenindeling zei voor die tweede vraag.
Snollygoster schreef:Punten verdeling stond op het voorblad en daar stond heel duidelijk dat vraag twee op 6 punten stond, dus vermoedelijk elke deelvraag op 3. Echter bleef die assistent volhouden dat elke vraag op 6 ging en herleidt werd..
Snollygoster schreef:Punten verdeling stond op het voorblad en daar stond heel duidelijk dat vraag twee op 6 punten stond, dus vermoedelijk elke deelvraag op 3. Echter bleef die assistent volhouden dat elke vraag op 6 ging en herleidt werd..