Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:Maar je leert niet fotograferen op een fotografie opleiding heJe krijgt enkel de basis voorgelegd en de rest moet je zelf doen. Als je er geen oog voor hebt, leren ze je dit niet zeg maar. Je leert er niet fotograferen. De stof die je krijgt op zulke opleidingen kun je zelf goedkoop/gratis online vinden, kost je echt wel minder dan 3/4 jaar om het te leren en scheelt je heel wat schoolwerk. Daarbij, fotografie leuk vinden om te doen is iets heel anders dan er je brood mee willen/kunnen verdienen.
Ik spreek uit ervaring, ik vond het leuk maar na 3 jaar demotiverende docenten, afkraken tot op het bot en 24/7 fotografie door je strot gepompt te krijgen maar wanneer je een vraag hebt dit amper beantwoord word ben ik er wel klaar mee. Doe zelf amper meer wat met fotografie. Ze kijken toch naar je portfolio ipv je papiertje. Laat het je hobby blijven en leid jezelf breed op
Courses schreef:Uiteraard moet je lekker nog een studie gaan doen, maar waarom dan fotografie? Met cursussen leer je meer dan met zo'n studie. Ik heb 't zelf op een MBO gedaan, echter hoor ik over alle studies bijna hetzelfde. Fotovakschool, fotoacademie blablabla. De basis, ja. Diafragma, sluiter, ISO en 'wat de regels zijn in de fotografie'. Gulden snede enzovoort, en waarom een telezoom objectief geen macro objectief is. En daar houd het wel een beetje mee op.