2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:57

Hier ook strikte deadlines. Vorige scriptie totaal geen deadlines, ik moet zeggen dat met deadlines beter bevalt. We zijn nu bij dataverzameling aangekomen, komende week verwachten we de enquetes online te zetten en aangezien we met 8 man data verzamelen hoeven we maar iets van 20 ingevulde enquetes per persoon te hebben.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:01

Hoi allemaal,

Mag ik me ook melden?
Ik begin over een paar maanden ook met afstuderen, nu nog bezig met mijn majorstage..
Ik studeer Diermanagement aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden, richting Paard&Management en Dieren in de Zorg:)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:09

Ik wacht nog steeds op een go van mijn onderzoeksopzet, duurt echt onwijs lang allemaal.. Ben al wel vast begonnen met het plannen van interviews. Vandaag 2 gepland en maandag bellen voor de rest.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:42

imd schreef:
Hier ook strikte deadlines. Vorige scriptie totaal geen deadlines, ik moet zeggen dat met deadlines beter bevalt. We zijn nu bij dataverzameling aangekomen, komende week verwachten we de enquetes online te zetten en aangezien we met 8 man data verzamelen hoeven we maar iets van 20 ingevulde enquetes per persoon te hebben.

Ohh wat een luxe! Je doet het onderzoek dus met 8 mensen samen? Moet je wel een individuele scriptie schrijven?

Missy_ schreef:
Ik wacht nog steeds op een go van mijn onderzoeksopzet, duurt echt onwijs lang allemaal.. Ben al wel vast begonnen met het plannen van interviews. Vandaag 2 gepland en maandag bellen voor de rest.

Gelijk heb je! Lekker doorgaan! Onderzoeksopzet zal vast goed zijn, of anders hoef je het heus niet helemaal om te gooien toch? :D

miekel92 schreef:
Hoi allemaal,

Mag ik me ook melden?
Ik begin over een paar maanden ook met afstuderen, nu nog bezig met mijn majorstage..
Ik studeer Diermanagement aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden, richting Paard&Management en Dieren in de Zorg:)

Hoi,
Waar gaat je scriptie over?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:51

D_V: Ja je moet wel ieder je indivuele wetenschappelijke artikel schrijven. Mja het is ook maar voor 10 studiepunten, dus echt 'n scriptie kun je het ook niet noemen vind ik :+ Kwam ik ook pas in de derde week achter ofzo :P

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:07

10 studiepunten? Nee dat is niet echt scriptie inderdaad :P
Maar dan heb je ook nog andere vakken er naast neem ik aan?

Ik moet vanaf volgende week fulltime aan scriptie gaan schrijven t/m de zomervakantie, voor 24 studiepunten :D

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:30

Ondertussen wacht ik nog steeds op een reactie ;( Had gister mn begeleider aan de telefoon en die vind het ook allemaal lang duren dus hij gaat even mailen :)
Ik lever volgende week vrijdag de 4e een concept versie in van wat ik tot dan toe heb. Hopelijk kan ik de 18e eindelijk een contract tekenen (daar heb ik dus een go voor nodig..) en dan 13 mei de definitieve versie inleveren.
Het gaat wel echt heel snel allemaal nu, soms ben ik even net op een puntje dat ik in staat ben om het allemaal maar op te geven en volgend jaar opnieuw te beginnen, het valt me echt vies tegen! Denk ook dat dit anders zou zijn als er allemaal wat meer vaart in zou zitten dus ik hoop dat dat de komende weken zo zal zijn

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:32

Dispar_Vulgo schreef:
Wat voor pilot groep zit je in?
Geen deadlines lijkt me wel lastig :P
Hier was een strikte deadline voor het onderzoeksvoorstel en voor de concept en definitieve versie van het eind rapport :+

We hebben een beetje zwevende deadlines := In principe werken we met de deadlines van school, maar omdat we dus in de pilot zitten, zijn deze een beetje.. verschuifbaar :+
De pilot is dus een afstudeergroep van 4 personen met dezelfde begeleider en vergelijkbare eindproducten. Een keer per 2 weken komen we samen en bespreken we gezamenlijk een hoofdstuk dat we hebben gemaakt en kijken we naar wat erin moet komen e.d. Ik ben echt superblij ermee, het motiveert enorm!

Jemig Missy, wat vervelend.. Hopelijk is het snel opgelost!

Mijn plan van aanpak is goedgekeurd, ik moet alleen meer panelgesprekken afnemen *\o/* En mijn deadline is gezet op 3 juni 2014.. Moet nog hard aan de bak :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:41

Kan me voorstellen dat dat niet fijn werkt Missy! Hoop dat je begeleider wat voor je kan betekenen..
Dispar: ja ik volg inderdaad nog andere vakken, 10EC per periode erbij zodat ik dit half jaar gewoon 30EC haal..
Mooi Straw!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:59

Bij de meesten gaat het lekker dus! :D

Ik had gisteravond de deadline gesteld voor het beantwoorden van m'n vragenlijst. En ik heb 144 respondenten, dit is 48% van de totale 298 mensen!!!! *\o/* *\o/* (echt bizar goed als je er over na denkt :D )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:14

*kruipt onder de steen vandaan*

Hoi!

Even heel druk geweest hier. Tijdens het afstuderen volg ik mijn laatste module en dat was even flink stressen. Gisteren het tentamen gemaakt dus even het cijfer afwachten. :)
Volgende week gaan wij onze definitieve PvA inleveren. :D

Ik zal deze week gaan bijlezen hier. :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:17

Vinden jullie het ook zo eng om te bellen? Ik moest net mensen bellen om interviews te plannen :(
Als ik ze eenmaal aan de telefoon heb gaat het wel, maar die stress :o Gelukkig nu wel de meeste interviews gepland, ik moet er nog 2 maar die mensen konden nu niet aan de telefoon komen dus heb mijn nummer achter gelaten en hoop dat ze vandaag terug bellen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:22

Ik wil me ook graag melden!

Als het goed is ben ik in juni klaar! Zo niet begin juli!
Ik doe MBO Sport en Bewegen, maar ben druk bezig met mijn laatste stage en mijn laatste projecten voorbereiden. 1 Hiervan is een groot Panna toernooi in Rotterdam. Dat word ook mijn examen opdracht. Als ik die goed afrond, ben ik meteen klaar :D.
Dan kan ik in de zomervakantie lekker languit liggen en niks doen en dan mag ik na de zomervakantie starten bij mijn werk (heb ik al aangeboden gekregen). Lekker relaxed dus O:) .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:27

Missy_ schreef:
Vinden jullie het ook zo eng om te bellen? Ik moest net mensen bellen om interviews te plannen :(
Als ik ze eenmaal aan de telefoon heb gaat het wel, maar die stress :o Gelukkig nu wel de meeste interviews gepland, ik moet er nog 2 maar die mensen konden nu niet aan de telefoon komen dus heb mijn nummer achter gelaten en hoop dat ze vandaag terug bellen :)

In mijn eindstage + werk heb ik heel veel klanten moeten bellen. Je went eraan en oefening baart kunst! Ik vond het ook altijd verschrikkelijk inderdaad :P

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:10

Missy_ schreef:

Vind je het bellen eng of meer het feit dat ze nee kunnen zeggen :+

Ik 'durfde' de eerste week na de start van m'n vragenlijst niet eens te kijken hoeveel mensen er gereageerd hadden, omdat ik bang was dat niemand hem wilde invullen! :+

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:13

Ik heb ze allemaal al eens gesproken of gemaild om te vragen of ze mee willen werken en dat wilden ze allemaal :P Dus ik hoef eigenlijk nergens bang voor te zijn want het bellen vandaag was puur om een afspraak te maken voor de interviews. Ik weet eigenlijk niet waar ik dan bang voor ben haha.
Ohh dat snap ik ook wel! Lijkt me zo eng als het aantal dan tegenvalt!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:19

Net even een 'domper', van de 144 mensen hebben 14 de vragenlijst niet helemaal ingevuld :(
Terwijl bij dat programma stond dat 147 begonnen waren en 144 het afgemaakt hadden. Maar blijkbaar telt dat programma nogal raar ofzo -O-
Maar goed, 130 is ook mooi aantal nog!

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:41

Even een positieve update van mijn kant :D
Ik heb vandaag Discussie & Debat beoordelingen gehad (rare naam, maar tis in principe gewoon een presentatie waarin je laat zien hoe je ervoor staat), en vond het mega spannend omdat de cijfers natuurlijk een indicatie zijn van of je gaat slagen of niet. Ik heb een 8, 7, 7, 6, en een 7 gehaald! Nog nooit een 8 gehaald op de kunstacademie, dus ben onbeschrijflijk blij na jarenlange onzekerheid door magere zesjes! :D Nu alleen nog beoordelingen in juni en dan is het klaar! Heb er ineens alle vertrouwen in ^^ eindelijk!

Missy_ schreef:

Ik vind bellen ook vreselijk! Vooral van tevoren idd! Gelukkig gaat t tegenwoordig steeds makkelijker, maar als t ff kan mail ik gewoon! Hebben ze nog teruggebeld?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:03

Nee :s Dus ik belde vanmiddag weer en toen was die persoon net weg.. Maar ze zeiden wel dat ze me terug zou bellen dus ik wacht even tot donderdag en anders probeer ik het nog een keer. Morgen even mijn interviewvragen verbeteren en nog steeds hopen op bericht en een go van mn beoordelaar.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:01

Ik haat bellen ook zo! Ben bang om afgewezen te worden.

Hoe hebben jullie je begrippen geoperationaliseerd? Wij moeten ze meetbaar maken, maar er zijn al veel klasgenoten de praktijk in gegaan zonder dit te doen. Sorry maar wat meet je dan eigenlijk? Die klasgenoten hebben andere begeleiding en daarbij wordt niet gecontroleerd of ze dat hebben gedaan. Zij zeggen dat in het theoretisch kader gedaan te hebben, maar dat is alleen een begrip definiëren. Dat is wat anders. Nu loop ik hier dus in vast.. Heb om 10 uur wel een afspraak met mijn begeleider, ga het meteen nog eens bespreken. Ik wil ook de praktijk in! :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:37

Ik moet benchmark organisaties contacteren. Ik twijfel of ik mail of bel.. Bellen zullen ze het waarschijnlijk eerder doen, maar ik zie er ZO tegen op. Wss omdat ik mensen moet overtuigen iets in te vullen en overtuigen ben ik nog al slecht in :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:41

Espoir_ schreef:
Ik haat bellen ook zo! Ben bang om afgewezen te worden.

Hoe hebben jullie je begrippen geoperationaliseerd? Wij moeten ze meetbaar maken, maar er zijn al veel klasgenoten de praktijk in gegaan zonder dit te doen. Sorry maar wat meet je dan eigenlijk? Die klasgenoten hebben andere begeleiding en daarbij wordt niet gecontroleerd of ze dat hebben gedaan. Zij zeggen dat in het theoretisch kader gedaan te hebben, maar dat is alleen een begrip definiëren. Dat is wat anders. Nu loop ik hier dus in vast.. Heb om 10 uur wel een afspraak met mijn begeleider, ga het meteen nog eens bespreken. Ik wil ook de praktijk in! :P

Ligt volgens mij aan je onderzoek of je een kwalitatief of kwantitatief onderzoek doet.. Ik doe een kwalitatief onderzoek dus ik ga op zoek naar nieuwe ideeën. Kwantitatief onderzoek moet je het idd meten. Wellicht is zoeken naar die term?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 07:41

Ook kwalitatief onderzoek moet je meten en operationaliseren, is mijn ervaring toch. Wellicht op een andere manier dan in kwantitatief onderzoek, maar zonder een meetbare vorm van sociale cohesie kan ik toch echt niet aan mijn (kwalitatieve) empirisch onderzoek beginnen.

Wieldop: helpt het als je van tevoren al op een briefje schrijft wat je wil zeggen, en een lijstje maakt met redenen waarom je respondent iets in moet vullen? Dan hoef je niet meer na te denken over wát je moet zeggen, alleen nog over hoe je dat niet doen.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:36

Nou jongens ik heb weer geen go.. Kan wel janken en alles wat ik heb weggooien en volgend jaar opnieuw starten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:04

Missy_ schreef:
Nou jongens ik heb weer geen go.. Kan wel janken en alles wat ik heb weggooien en volgend jaar opnieuw starten.

-O- Hoe komt dat? Balen zeg!

Espoir_ schreef:

Ik maak zo veel mogelijk gebruik van bestaande vragen(lijsten). En in theorie een relatie zoeken tussen de verschillende onderwerpen, begrippen etc.
Vervolgens bedenken hóe je het gaat meten (operationalisatie). In mijn geval met vragenlijst met bv 5 punts schalen, vragen naar aantallen (contracten, tijdsduur etc), etc etc. Dat soort dingen.