[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:28

Doanique schreef:
Is dat zo? Kei vet :oo

Ik kon ook een vrachtwagencursus krijgen ofzo maar dat heb ik maar niet gedaan :=

Vrachtwagencursus? :=
De slipcursus is wel in Lelystad trouwens. Ik heb hem 17 mei om 12.30; dat was de enige tijd dat ik niet achterlijk vroeg uit bed hoefde of dat ik achterlijk laat thuis was _o-

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:30

Ja dat je een keertje in een vrachtwagen mocht rijden ofzo, een les.

Mooie tijd toch! Had je 't geld binnen trouwens, had het meteen even overgemaakt :o

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:30

Destination schreef:
Doanique schreef:
Ik zit nu via dat Volkswagenrijbewijs te oefenen.

Ik heb je een berichtje gestuurd Destination! Lief van je!

Oh je lest in een VW? Ik heb me net aangemeld voor de gratis slipcursus 8-)

Ik ben benieuwd! Heb ´m ook gekregen... maar eerst nog slagen haha!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:32

Doanique schreef:
Ja dat je een keertje in een vrachtwagen mocht rijden ofzo, een les.

Mooie tijd toch! Had je 't geld binnen trouwens, had het meteen even overgemaakt :o

Nope nog niet, maar ik weet niet welke bank je hebt? Rabobank naar Rabobank staat er vrijwel direct op, maar als je ING hebt oid kan het wat langer duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:33

ING, dan duurt het eventjes :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:40

x_Rebecca schreef:
Aankomende dinsdag heb ik mijn tussentijdsetoets. Het rijden en alles ging heel goed, tot die toets is aangevraagd... ik ben namelijk zo faalangstig als de pest :=

Ben echt super zenuwachtig! Hoe hebben jullie die ttt ervaren?

Ik vond het erg fijn, gewoon het idee hoe zon examen werkt. Je vrijstelling halen is fijn, maar ik zou het daar niet voor doen. De ervaring om eens met een ander te rijden en de tips die je krijgt zijn veel waardevoller voor je examen dan die vrijstelling! Geen zenuwen hebben, je hebt immers niets te verliezen!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:58

Wat duurt dat altijd lang he als je je rijbewijs hebt gehaald, maar nog moet wachten 5 werkdagen. :(

Had hem Dinsdag aangevraagd. De man achter de balie vertelde mij dat als ik geluk zou hebben, hij misschien er Vrijdag al ligt. Ik bel morgen gewoon eens op, misschien is ie al binnen! :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:00

Ieh ik zie net op mijn mail dat ik eind februari mijn praktijk heb... :x

Ga het tegen niemand zeggen. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:05

Wat heel goed werkt tegen de zenuwen en goed is voor de concentratie als je moet presteren is ervoor 1 of 2 bananen eten.
Heeft mij echt altijd goed geholpen.

Ikzelf heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs. 86 lessen,ongeveer 110 uur en in 1 keer geslaagd. Tijdens het afrijden zelf was ik echt heel relaxt. Beetje zitten praten met de examinator en het ging zo voorbij. Mijn TTT was een ramp. Wel vrijstelling voor mijn examen,maar echt teveel fouten.
Was tijdens het afrijden alleen 1 keer vergeten richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde en een keer heeft de examinator moeten zeggen dat ik op een bepaald stuk wel kon doorschakelen omdat dat fijner rijden was.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:59

xPenny schreef:
Wat duurt dat altijd lang he als je je rijbewijs hebt gehaald, maar nog moet wachten 5 werkdagen. :(

Had hem Dinsdag aangevraagd. De man achter de balie vertelde mij dat als ik geluk zou hebben, hij misschien er Vrijdag al ligt. Ik bel morgen gewoon eens op, misschien is ie al binnen! :D

Dat probleem heb ik nu dus ook :') . En uiteraard telt de dag van aanvragen niet mee met werkdagen. Bij mij was aangegeven dat ik hem dinsdag op kan halen, maar ik ga denk ik stiekem toch even bellen morgen of hij er misschien niet al ligt.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:40

Dat de dag van aanvragen niet meetelde vond ik zo stom! Ik had verwacht dat er (afgereden op die dag en meteen aangevraagd) 11.12.13 op kwam staan, ging ik hem ophalen (dat duurt inderdaad lang, ik had het gevoel dat ik al helemaal niet meer kon rijden na 5 dagen :') ) stond er 12.12.13 op.. Achteraf who cares, maar stiekem vond ik het toch wel jammer :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:02

Ik heb hem op dinsdag aangevraagd en had hem op donderdag

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:07

Oooh, dan ga ik helemaal proberen hem morgen op te halen! Scheelt toch net even weer voor het weekend :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:04

@Merileth: Ik heb net gebeld en hij was binnen!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:58

En niet eens spoed aangevraagd? Is in ieder geval veelbelovend voor mij. Ik weet niet in welke hoek van het land je woont, kan me voorstellen dat hier wat verschil tussen zit.

Edit: net gebeld maar 'dat mogen wij telefonisch niet doorgeven'. Moet langskomen en er op hopen. Grom. Misschien zometeen mijn moeder maar even lief aankijken. Na de gemeentefusie zit het loket nou niet bepaald om de hoek.
Laatst bijgewerkt door Merileth op 09-01-14 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:00

Ik ga mijn rijbewijs straks ophalen, vorige week donderdag aangevraagd. :=

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:37

Merileth schreef:
En niet eens spoed aangevraagd? Is in ieder geval veelbelovend voor mij. Ik weet niet in welke hoek van het land je woont, kan me voorstellen dat hier wat verschil tussen zit.

Edit: net gebeld maar 'dat mogen wij telefonisch niet doorgeven'. Moet langskomen en er op hopen. Grom. Misschien zometeen mijn moeder maar even lief aankijken. Na de gemeentefusie zit het loket nou niet bepaald om de hoek.

Ik heb hem inderdaad ook zonder spoed aangevraagd. Woon zelf in het zuid-limburg. Had namelijk gelezen op internet dat ze altijd wel zeggen dat het 5 werkdagen duurt, maar meestal binnen 3 dagen ligt hij al klaar, met de aanvraag dag erbij gerekend.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:38

Ik kwam net iemand tegen bij de gemeente. Hoorde het toevallig.
Die had om 2u haar examen en stond daar om één uur nog voor één of andere akte/verklaringding :=

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:49

Hmm, lijkt me ook niet heel handig om dat zo kort van tevoren te moeten regelen.

Ik ga morgen er heen met mijn moeder, zou hem vandaag toch niet gebruiken, dus dat dagje wachten kan er dan nog wel vanaf. Mag ik waarschijnlijk gelijk zelf terugrijden. Wordt nog leuk. Lesauto is een seat ibiza, en we hebben thuis een skoda octavia, station. Gelijk een slag groter dus. Maargoed.

TTT vond ik inderdaad ook fijn om te merken hoe het is met iemand anders naast me. Was toch vooral gewend aan mijn instructeur, maar wel af en toe iemand achterin gehad even. Voor examen kreeg ik van mijn instructeur ook te horen dat het niet echt anders was dan met de TTT. Dan heb ik het liever zo, dan dat ik zak en weer opnieuw moet. Kost volgens mij nog wel wat meer geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:14

Hier ook gezakt helaas :n examinator was niet zo heel tactisch. Vroeg wat over hobby's en ga al aan dat ik het daar niet over wou hebben ivm paard die maandag wordt ingeslapen. Vond de beste mijn het schijnaar toch nodig om even te vertellen dat het toch maar een knol is, zijn er 1000en van dus het is helemaal niet erg dat die dood gaat want je kan zo een nieuwe kopen.

Ik heb echt op mn tong moeten bijten om niet te ontploffen. En later kwam dr nog en opmerking over dat er veel ergere dingen in de wereld waren dan een dood paard. Toen had ik het wel gehad, kan me ook vrij weinig meer van het examen verder herinneren.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:49

Wat ontzettend onbeschoft

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:08

Wat een ontzettend stomme examinator had jij Yvank_
als ik jou was geweest had ik of de auto langs de weg gezet en was ik ontploft of ik had hem even goed bang gemaakt door heel hard richting een andere auto/boom of wat dan ook te rijden.. Dat kan hij niet maken, stuur een klacht naar het CBR en heel erg hopen dat je hem de volgende keer niet weer hebt!!
Weet je instructeur ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:12

Wat een l*l zeg jemig.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:23

Wat onbeschoft zeg! Knap dat je je hebt ingehouden.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:41

Zoiets vind ik inderdaad dan ook echt niet kunnen. Als jij aangeeft het daar niet over te willen hebben dient hij daar genoegen mee te hebben, dat heet fatsoen. Als hij dan ook nog eens met zo'n opmerking komt... Zou hier een klacht over indienen, is gewoon ronduit onbeschoft.

Ik heb vanochtend mijn rijbewijs opgehaald, en dus ook al wat rondgetord in onze auto. Is even wennen, hij is zowel langer als breder (dus neiging beetje teveel rechts te blijven hangen), en reageert véél beter op dingen. Maar komt helemaal goed, mijn moeder voorziet bij mijn zusje sneller een ongeluk of bekeuring dan bij mij.