Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:40

Net mezelf weer even een schop gegeven en een stukje geschreven :) In de week van 20 januari moet ik de eerste poging voor mijn onderzoeksopzet inleveren en dit is wat ik nog moet doen; literatuur onderzoek uitbreiden, interview vragen maken en een begin maken met de operationalisatie (begrippenlijst). Ik vind het echt nog wel lastig om interview vragen te maken! Heeft iemand daar misschien tips voor?
Komende week heb ik nog een afspraak met mijn begeleider dus ik heb ook nog een aantal vragen op papier staan.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:30

Vandaag de deadline.. Nog even stressen dus.. Ik ben zó blij als ik het ingeleverd heb..
Mag dan ook wel trots zijn op mezelf, gezien ik een paar weken achterstand heb (door forse bekkeninstabiliteit en een bijna hernia heb ik een aantal weken rustig aan moeten doen / veel moeten liggen. In die periode heb ik heel weinig kunnen doen)

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:37

Succes met de laatste loodjes!!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:45

En hoe gaat iedereen hier?

Ik heb de afgelopen drie dagen weer non-stop gewerkt aan mijn fase 1B en ik denk dat het nu wel goed zal zijn. Ik ben nog bezig met mijn enquête verbeteren, die moet ook mee ingeleverd worden, maar die moet nog even door een pilot heen. Wat een stress!

sowieso drukke weken, einde semester dus álles moet ingeleverd worden, opdrachtendossiers, project moet afgerond worden, meerdere presentaties, nog een tentamen er tussen en dan nog scriptie. Ben al bijna gillend gek geworden hier 8)7 :x

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:50

Hier zoveel stress dat het resulteert in niets meer uit mijn handen krijgen... Mijn scriptie moet nog verbeterd worden en wil ik vandaag opnieuw inleveren voor feedback, er moet nog een beroepsproduct gemaakt worden en ik moet nog een ander verslag verbeteren. Vreselijk.... Iemand tips dat ik toch aan het werk ga?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:52

Helaas niet, ik zit hier met hetzelfde... niks lijkt meer te kunnen lukken, ik ben het overzicht ineens kwijt... Vandaag neem ik heel veel pauzes, dat werkt toch beter dan niet achter je computer vandaan komen. Dan heb je weer even een frissere kijk op de dingen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:53

Bij mij is het een en al pauze :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:55

Ik bedoel: achter de computer weg :P

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:09

Ik heb vanmiddag weer een afspraak met mijn begeleider :) Maar ik volg nu ook nog een minor waar een tentamen, project en verslag bij horen dus ik zag het gister even niet meer zitten allemaal.. Die stress :(
Hoop dat mijn motivatie vanmiddag weer een boost krijgt!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:40

Morgen tentamen :'(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:37

In België is het nu blok/examens, dus thesis staat even op pauze. Mijn drie enquêtes lopen nog wel en daar moet ik veel mensen persoonlijk voor contacteren dus dat doe ik tussen het studeren door. Heb gelukkig maar twee examens, zou anders ook echt gek worden :P

Enquêtes lopen wel echt goed, ook al van een viertal natuurbeheerders de vraag gehad of ik het resultaat van mijn thesis wil doorgeven zodat ze het kunnen gebruiken om een goede keus voor een grote grazer in hun gebied te maken, leuk! Geeft toch het gevoel dat je thesis nog een nut heeft :D :D

Iedereen succes met de motivatie terug te vinden! :(:)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:47

Ik heb net mijn een na laatste tentamen gehad. Overal wat zinnigste ingevuld, nu maar hopen dat de docent ongeveer hetzelfde bedacht had :P .

Volgende week nog een tentamen, die is niet zo moeilijk. Moet van twee verslagen nog een heel klein stukje. Hier gaat het dus lekker :) . Ben zo blij dat ik de vakantie zoveel gedaan heb, dat geeft mij nu echt rust. Ik had anders echt niet geweten hoe ik het allemaal af had gekregen....

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:22

Hier mn scriptie ingeleverd.. Maandagavond een paar minuten voor 12.. En nu ben ik ingestort door de grote hoeveelheid stress, pijnmedicatie, rustgevende zooi en energy drank. Lig al de hele dag ziek op bed.. Grotendeels van de dag geslapen..

Maarja, ik ben er hopelijk vanaf, hoewel ik me afvraag of ik het gehaald heb....
Succes allemaal nog. Heftig als je er ook nog een tentamenweek tussen hebt zitten..

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:29

milatje schreef:
Hier mn scriptie ingeleverd.. Maandagavond een paar minuten voor 12.. En nu ben ik ingestort door de grote hoeveelheid stress, pijnmedicatie, rustgevende zooi en energy drank. Lig al de hele dag ziek op bed.. Grotendeels van de dag geslapen..

Maarja, ik ben er hopelijk vanaf, hoewel ik me afvraag of ik het gehaald heb....
Succes allemaal nog. Heftig als je er ook nog een tentamenweek tussen hebt zitten..

Jeetje niet klinkt niet lekker ik hoop dat je snel opknapt...

Ik heb geen hele week hoor. Ik had vandaag een tentamen en volgende week eentje :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:53

milatje schreef:

Als eerst, gefeliciteerd met het inleveren!! Supergoed *\o/*

Zonde dat je nu zo ingestort bent, maar ik kan het enigszins wel begrijpen.. Alle stress moet er ook een keer uitkomen.. Rust goed uit en beterschap!

Ik heb mijn fase 1B nu compleet af, enquête is ook zo goed als af dus ik zeg, genoeg voor vandaag. Morgen mag ik 'm presenteren en vrijdag moet hij ingeleverd worden. Dus ik hoop morgen nog wat laatste feedback te krijgen die ik erin kan zetten en dan op naar het volgende! Als fase 1B goedgekeurd wordt dan mag ik officieel mijn onderzoek gaan uitvoeren in de praktijk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:00

Jeetje, het klinkt wel erg moeilijk allemaal..

:(:) Succes iedereen..

Ik word een beetje 'bang' van jullie verhalen zo _O-

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:52

Deze week te horen gekregen dat ik beide tentamens voor kerst gehaald heb, dus ik mag nu officieel beginnen! Moet mijn begeleider even mailen zodat we alle formaliteiten nu officieel kunnen afronden. Vanaf februari begin ik dan 'echt' :D

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:54

Bij mij minder goed nieuws... Mijn conceptversie van mijn scriptie was afgekeurd, kan gebeuren, gewoon weer opnieuw ingestuurd na aanpassingen te hebben gedaan. Mijn scriptiedocent heeft mijn scriptiebegeleider gebeld met het nieuws dat hij afgekeurd was, ook nog niets aan de hand. Alleen mijn scriptiebegeleider moest nog een formulier invullen dat mijn onderzoeksplan goedgekeurd was (had alleen mondelinge toestemming gekregen, omdat het formulier toen nog niet beschikbaar was) en die zegt nu dat ze het formulier niet mag ondertekenen met een goedkeuring, omdat mijn docent had gezegd dat het niet goedgekeurd was. Dat niet goedgekeurd gaat natuurlijk over mijn concept, maar dat snapt ze niet. Dat ingevulde formulier heb ik nodig om überhaupt mijn scriptie in te mogen leveren, dus dat is heel erg balen. Nu heb ik haar gebeld, maar ze zat in werkoverleg, dus ik bel haar straks nog een keer. In de mail stond dat ze een gesprek wou, maar dat zou dus alleen morgen kunnen, aangezien maandag alles ingeleverd moet worden. Veel stress en de motivatie om met mijn andere verslag bezig te gaan is nu ver te zoeken. Wat een gedoe allemaal....

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:03

Jeetje Sammylover dat is pas balen, ik heb zo'n hekel aan zulke slechte communicatie dat jij daar de dupe van wordt.. Hopelijk wordt het nog snel opgelost en heb je er niet te veel last van verder!

En ziek zijn nadat je het hebt ingeleverd is heel herkenbaar, heb ik ook gehad na m'n bachelorscriptie haha..

Moet zeggen dat het bij mij wel lekker gaat heb afgelopen 2 dagen heel hard gewerkt en het begint echt vorm te krijgen, heb ook m'n resultaten binnen en ben druk met analyseren en er lijken wel significante verschillen uit voort te komen, helemaal super! Moet nog wel een 2e kwalitatieve studie doen, maar dat zal m'n scriptie alleen maar sterker maken denk ik. Ben per februari werkloos dus dan maar even 2 maanden fulltime scriptie en dan klaaaaarrr

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:24

Jee wat balen Sammylover! Hopelijk wordt het nog opgelost :)

Afgelopen 2 dagen waren hier echt vreselijk... maar de conceptversie van mijn scriptie is gisteravond ingeleverd, samen met een paper dat ik nog moest doen. Ik heb nog 600 woorden te weinig, maar het is nu eenmaal een concept. De docent heeft al gemaild dat hij het volgende week echt goed ging bekijken, maar dat het er goed uit zag. Eind volgende week moet ik het inleveren.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:28

Na een hele dag mailen en bellen ben ik nog niets verder, ik word van de ene docent naar de andere gestuurd.
Mijn begeleider wil wel haar goedkeuring geven, maar wil het allemaal nog wel even lezen (terwijl ze het al gelezen heeft :+), maar ze heeft het heel erg druk. Vooral omdat het zo'n korte deadline is (maandag in de namiddag moet alles ingeleverd worden), heel erg veel stress... Gelukkig vandaag wel heel erg veel kunnen doen, dus daar ben ik blij om!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 01:00

Best een beetje trots op mezelf, vanaf vanmorgen 9 uur tot nu bezig geweest met een beroepsproduct, bijna geen pauzes, maar hij is af! Normaal staan er zo'n 2 a 3 dagen voor, maar ik heb het gefixt in 1 dagje! Mijn vriend heeft mijn scriptie nagekeken, morgen nog 1 verslag verbeteren en dan is mijn scriptie aan de beurt. De laatste keer hopelijk, puntjes op de i zetten en maandag inleveren. Ik moet zeggen dat de stress nu weer behoorlijk van mij afglijdt, omdat ik voor mijn gevoel bijna klaar ben. Hopelijk haal ik overal ook nog een voldoende op! Maar daar twijfel ik nog wel heel erg aan, voor mijn gevoel is het maar een zwakke scriptie, vanwege het zwakke onderzoek dat we moesten uitvoeren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 09:56

Sammy, respect dat je zo lang daarmee bezig bent geweest!

Sheran, dat is dan nog best krap of niet? Als je het volgende week terug krijgt van je docent en dan eind volgende week in moet leveren?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:58

Mag ik me hier ook melden? Ik ben Kiki, 23 jaar en net begonnen met mijn master thesis van de studie Health and Society.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:46

Sammy, balen dat het zo mis is gegaan! Maar top dat je al zo vroeg begonnen bent en er flink vaart achter zet!

Sheran, een goed concept is al het halve werk! Als je begeleider je goede, opbouwende kritiek en commentaar kan geven, kun je daar vast nog een groot deel mee opvullen! Ik heb echt een hekel aan minimum/maximum aantal woorden, meestal kom ik namelijk niet uit :')

Ik ben maar aan het leren voor mijn (laatste) herkansing. Dit tentamen MOET ik halen, anders kan ik de tweede master vergeten.. Zucht -O- Laat het nou eens zo zijn dat mijn motivatie echt al dagen lang verdwenen is..