Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:56

Micha, volgens mij is t ook overal weer anders wat je moet doen voor je afstuderen hoor!
Wij gaan bijvoorbeeld helemaal niet op stage, je doet je onderzoek wel voor een bedrijf maar daar zit je niet fulltime :-)

Balen Aranel van je onvoldoende, is altijd zo lastig om dan weer helemaal in de stof te komen voor je herkansing vind ik.

Joosiien stopt met dr stage, ook niet leuk! Hoe gaat t dan verder met je scriptie?

Atilla krijgt geen bruikbare feedback, leuk om te weten dat je t goed doet, maar een beetje commentaar is altijd wel prettig vind ik.

Vanmorgen weer gesprek gehad en we waren in ieder geval de goede kant op. Nu maar weer verder met uitzoeken en schrijven en dan naar de vakantie weer verder bespreken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:59

Ik heb ook geen stage, doe ook een onderzoek bij een organisatie :j
Ik kom daar wel af en toe in het kader van mijn onderzoek hoor, maar ik doe alles vooral thuis. Heb nu tot de toetsweek (midden maart geloof ik) op maandag en vrijdag les, daarna geen lessen meer en mag ik het zelf doen :=

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:18

pfff, afstuderen is best pittig.... ik durfde mn stuk steeds niet zo goed op te sturen omdat ik bang was dat het niet goed genoeg zou zijn, maar inmiddels heb ik mn kader opgestuurd en best (veel) feedback gehad waar ik echt perfect mee aan het werk kan....ik moet nog ontzettend veel doen, maar dit geeft me wel even een goed gevoel en bevestiging dat ik wel een beetje goed ben bezig geweest :) best fijn dus! Ben zo blij als ik klaar ben!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:43

Ik had mij een tijdje niet hier gemeld omdat de organisatie waar ik stage zou gaan lopen opeens mailde dat het niet meer door kon gaan.
Gelukkig nu officieel sinds gister een andere stageplaats :D

Ben nu bezig met mijn onderzoeksopzet op te stellen voor de commissie.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:17

Bummer Evony! Heb je (veel) vertraging opgelopen?

Zephyr: het is maar goed dat het niet al te makkelijk is, anders voel je je ook gefopt dat je al zoveel tijd in je studie hebt gestoken :P
Ik herken wel wat je zegt en dat had ik vooral naar het bedrijf toe. Uiteindelijk viel het alle keren mee bij mij :P

Mijn stage was eigenlijk ook niet echt een stage. Ik heb zelfstandig aan een advies gewerkt, maar ik heb niet echt meegelopen oid. Heb de definitie van "stage" er bij gepakt (onderdeel van een opleiding waarin je de praktijk leert) en ik heb dus wel echt een stage gehad als je er van uit gaat dat ik later adviezen ga schrijven :P

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:18

Goh, ik ben wel flink aan het likken in mijn vorige post :')

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:31

Idj: Ik loop denk ik 2 a 3 weken vertraging op!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:52

Ik ben ook wel benieuwd waarom josien stopt met stage!

Ik heb nu 2 weken stage achter de rug, vind het wel weer pittig. Ik moet om 6 uur opstaan en mijn klassen zijn best pittig. Heb in 1 klas een jongen met ernstig Adhd, nu heb ik daar wel ervaring mee maar hij is heel extreem. Vandaag had ik spijt dat ik hem er niet uit had gestuurd. Volgende keer beter. Hij verstoort de les echt heel erg, terwijl de andere leerlingen best braaf zijn. Toch kom je dan met zo'n sip gevoel thuis, omdat je les niet geslaagd is -O-

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 19:21

*\o/* Ik heb al mijn vakken gehaald, dus ik mag officieel afstuderen!! *\o/*

Dus nu vol gas aan mijn onderzoek en examenportfolio. "Even" een examengesprek voeren in juni en klaaaaaaaaar!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:53

Gefeliciteerd LaPapillon! Nu snel verder knallen..

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:23

Gefeliciteerd LePappillon :D !!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:31

Daar heb je ook wel een punt iDj.... als het makkelijk zou zijn was het ook niet leuk! Ik heb tenminste feedback terug gehad waar ik veel mee kan! en hij was al best enthousiast nu....

Lekker nieuws Lepappillon, nu gaan knallen dan he!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:25

Hoe gaat ie hier?

Zoals ik hier in het begin verteld heb ben ik dus afgelopen keer gezakt voor mijn afstuderen en dat heeft er toch erger ingehakt dan ik oooooit had kunnen denken. Ik heb even het stukje gekopieerd uit een ander topic, maar misschien dat jullie raad weten.

Pff, ik zit er ECHT helemaal doorheen door dat gedoe van het afstuderen. Ik kan mezelf er niet meer toe zetten om ook maar iets voor school te doen en wanneer ik op school rondloop word ik spontaan misselijk en zou ik zo kunnen kotsen. Ik heb amper plezier meer in andere dingen want denk alleen nog maar aan het afstuderen wat mislukt is, en als ik daaraan denk word ik weer misselijk en kan ik zo gaan huilen. Ik heb ook totaal geen ritme meer. Dit klinkt wel heel dramatisch, maar dat is het ook. Iemand nog tips!?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:54

Soleado, ik zit nu op mijn telefoon. Ik pb je straks, en als ik het vergeet, pb mij dan maar! :) ik kerken mezelf in wat jij typt. Weet niet of ik echt kan helpen, maar in elk geval herkennen. :(:)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:32

Ik heb ook al een heleboel gedoe gehad voordat ik mocht beginnen met afstuderen, dus ik moet zeggen dat mijn motivatie ook een beetje is gedaald. Dat is misschien iets anders dan wat jij hebt, maar het mezelf er niet toe kunnen zetten om iets voor school te doen herken ik wel. Het klinkt misschien simpel, maar je moet jezelf echt dwingen om toch voor school te gaan zitten. Dat doe ik namelijk ook, en dat helpt wel. Het geeft toch een fijn gevoel als ik weer een stukje verder ben gekomen met mijn scriptie.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:15

Ah Akshay, ik heb zo veel aan jouw PB! Stukje herkenning vooral inderdaad. Ik reageer later wat uitgebreider op je PB.

Dat gedoe voordat ik mocht beginnen heb ik vorig jaar ook al gehad, weet nog hoe dat voelde en dat was gewoon een stukje ergernis. Als ik nu weer ga zitten voor school word ik alleen maar boos en kook ik van binnen. Word ik boos op school, op mezelf en op mijn omgeving die net doen alsof het "even" doorbijten is en mijn vader die doet alsof ik het niet kan (waar het dus eigenlijk ook op neerkomt). Vervolgens denk ik aan de volgende afspraak met school/bedrijf (soort beoordelingsmoment) en krijg ik weer helemaal een naar gevoel. Tijdens mijn presentatie van het pva bij het bedrijf moest ik echt mijn tranen inhouden, schaamde me dood! Hiervoor had ik gewoon gedacht, fijne feedback en verwerken maar weer. Nu was ik blij dat ik weer buiten stond en in de auto kon janken. ;)
Mja, vandaag nog een keer naar het bedrijf.. Ben benieuwd.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:27

Jeetje, dat klinkt wel ernstig. Vervelend voor je dat het zo loopt. Ik hoop dat je eruit komt!

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:45

Evony schreef:
Idj: Ik loop denk ik 2 a 3 weken vertraging op!

Dat valt nog mee gelukkig :)

Soleado, zegt je vader werkelijk dat je het niet kan? -O-

Je kan het WEL!! Je bent al zo ver met je studie, je hebt dat allemaal WEL gehaald en dat betekent gewoond dat je het WEL KAN!
Met je afstuderen wordt je meer op jezelf aangewezen en dat is ook eng. Ik herken dat ook! Het is toch een mindset die je moet veranderen. Je kan hooguit vaker om feedback vragen, eventueel bij mensen in je omgeving die niks met je opdracht te maken hebben.
En onthoud: JIJ KAN HET, maar dan moet je wel iets doen ;)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:12

Hooi,

Zo hectische week gehad. Zal jullie vragen nog beantwoorden binnenkort, maar zoek eerst mijn bedje op! :o

Fijn dat je kan beginnen met stage Evony!

Verder niet hele positieve berichten. Laatste loodjes wegen echt het zwaarst!
Nog even doorzetten meiden! Uiteindelijk krijgen we dat papiertje wel! ;)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:19

Tuurlijk kan je het wel Soleado! Hoe ben je anders aan de studie begonnen...? Je bent niet voor niets zo ver gekomen.... Al twijfel ik nu soms zelf ook wel hoor. Ik heb vandaag over de mail contact gehad met mijn afstudeerbegeleider. Ik ga interviews houden, maar het operationalisatieschema wil echt niet lukken. Ik heb ook nog nooit eerder interviews gehouden en het lijkt verdomd moeilijk te zijn :( Ik twijfel ook echt over alles wat ik doe, dus het wil ook niet echt opschieten zo! Ik denk dat als ik dit af heb ik het allermoeilijkste onderdeeltje gedaan heb.... hopelijk is dit voor volgende week af!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:24

_iDj_ schreef:
Je kan het WEL!! Je bent al zo ver met je studie, je hebt dat allemaal WEL gehaald en dat betekent gewoond dat je het WEL KAN!
Met je afstuderen wordt je meer op jezelf aangewezen en dat is ook eng. Ik herken dat ook! Het is toch een mindset die je moet veranderen. Je kan hooguit vaker om feedback vragen, eventueel bij mensen in je omgeving die niks met je opdracht te maken hebben.
En onthoud: JIJ KAN HET, maar dan moet je wel iets doen ;)

Mooi gezegd!! +:)+

Ik herken het ook wel. Kan ik wel afstuderen? Jeetje, helemaal alleen een project doen.
Niet teveel over na gaan denken en gewoon DOEN is mijn gedachten.

Stage lopen én afstuderen kost mij een hoop energie, meer dan ik dacht. Ik sport daarnaast 2x in de week fanatiek en 7 dagen in de week naar het paard. Merk dat ik daarvan weer een beetje energie terug krijg.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:01

Wat rot dat je je zo voelt Soleado, hoe komt het dat je zo boos bent?
En je kunt het echt wel hoor!!! :)

Ik zit in spanning achter de computer voor de uitslag van mijn probleemanalyse... :\
Dan kan ik verder met mijn theoretisch kader etc.
En anders loop ik een week/twee weken vertraging op in mijn onderzoek, dat zou een rotte start zijn :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:37

Soleado schreef:
Hoe gaat ie hier?

Zoals ik hier in het begin verteld heb ben ik dus afgelopen keer gezakt voor mijn afstuderen en dat heeft er toch erger ingehakt dan ik oooooit had kunnen denken. Ik heb even het stukje gekopieerd uit een ander topic, maar misschien dat jullie raad weten.

Pff, ik zit er ECHT helemaal doorheen door dat gedoe van het afstuderen. Ik kan mezelf er niet meer toe zetten om ook maar iets voor school te doen en wanneer ik op school rondloop word ik spontaan misselijk en zou ik zo kunnen kotsen. Ik heb amper plezier meer in andere dingen want denk alleen nog maar aan het afstuderen wat mislukt is, en als ik daaraan denk word ik weer misselijk en kan ik zo gaan huilen. Ik heb ook totaal geen ritme meer. Dit klinkt wel heel dramatisch, maar dat is het ook. Iemand nog tips!?

Poe, dat is wel heftig. Ik denk dat we hier allemaal wel mee kunnen praten over 'afstudeerstress', in mindere of meerdere mate.

Ik heb zelf een burn-out gehad vorig jaar, omdat het me ook allemaal te veel werd. Toen heb ik 10 maanden thuisgezeten en nu ben ik weer aan het werk, en ben nu zeer gemotiveerd. Afstuderen is een hele bevalling, maar wat de andere al zeggen, tot nu toe heb je ook alles gedaan en is het ook allemaal gelukt, dus dan lukt het laatste kleine stukje ook!!! Afstuderen is zwaar, maar we komen er wel. Ik hoop dat aan het einde van dit schooljaar een hoop Bokkers uit dit topic blij zijn met het diploma in hun hand *\o/* Straks heb je de rest van je leven nog plezier van je diploma!

Ik baal een beetje, want ik moet dit weekend nog allemaal dingen doen voor mijn stage, helaas. Heb de afgelopen week lekker rustig aan gedaan. Ik heb meer zin om te gaan paardrijden /3 :')

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:43

Ik heb het de afgelopen week ook ietsje rustig aan gedaan, veel afspraken gemaakt voor interviews enzo. Dus nu ga ik het hele weekend verder met mijn plan van aanpak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:52

Ik wil me hier ook graag bij voegen :o

Ik studeer Bedrijfskunde/MER (Management, Economie en Recht) en ben op zoek naar een afstudeerstage.
Vandaag een (telefonisch) gesprek gevoerd met een mogelijk bedrijf, bedrijf voldoet niet helemaal aan de eisen van school, maar met een juist afstudeeronderwerp kan ik dit compenseren. Ik moet dit zoveel mogelijk helder hebben voordat ik aan de stage begin (als ik word aangenomen).

Dus ben me alvast aan het oriënteren op een onderzoek, bij het bedrijf is alles mogelijk.
Ik wil graag in de richting van Communicatie/Online Marketing, maar wel een een vleugje bedrijfskunde er bij natuurlijk.

Hoe zijn jullie aan je opdracht gekomen (niet vooraf opgedragen door het bedrijf!)?

Ik begin overigens later in verband met nog niet aan de eisen voldoen (tentamens)