NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:00

Kiim30 schreef:
Hallo iedereen,
Ik ben al een tijdje een stille meelezer maar zou graag wat meer inhoudelijk willen weten over de opleiding Horse & Wildlife, is er hier misschien iemand die nu die opleiding doet of die ik mag pb'en? Helaas had ik net alle open dagen en info momenten gemist...
De website heb ik al helemaal uitgeplozen maar zou graag nog iets meer willen weten van: Hoe ziet je dag eruit? Wat doe je allemaal op de opleiding? En heb je een bepaald vakkenpakket nodig?

Volgens mij is die opleiding nieuw dit jaar!
Er is t een en ander geschrapt (lees, opleidingen waar je dit jaar niet meer aan kunt beginnen. Leerlingen van afgelopen jaar kunnen het wel gewoon afmaken), zoals draf en rensport, en gebitsverzorging geloof ik.
En daar moest weer iets nieuws voor in de plaats komen haha...

astwice

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:02

Heee, Ik doe Horse & Wildlife! :)

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:29

Bedankt voor jullie reacties!
@astwice, zou jij me misschien iets meer willen vertellen als je nu de opleiding doet? :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:32

Horse & Wildlife is afgelopen jaar voor het eerst ingegaan toch?

Edit:
Ik vraag me trouwens echt af hoe iedereen dat doet me de maaltijden. Neemt niemand ontbijt of lunch zelf mee? Ik zit namelijk erg te twijfelen of ik nu in een keer het totale bedrag moet gaan betalen voor de maaltijden of dat ik gewoon per dag ga betalen daar...
Maar ik zou denken dat je een stuk goedkoper uit bent als je niet alle maaltijden daar koopt maar bijvoorbeeld zelf lunch of ontbijt mee neemt. Iemand hier ervaring mee?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:38

Dat van de lunch is dit jaar voor t eerst of je kan kiezen. Ik zit nu in de 2e en kies volgend jaar voor apart betalen van eten. Wij gaan namelijk heel vaak naar de mc Donald

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:40

Oke, dus er zijn genoeg mensen die geen gebruik maken van de maaltijden op school? :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:42

Regelmatig eet ik niet op school. Als t vies is haal k liever bij de appie een maaltijdsalade

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:53

Ik wil graag meer vertellen, doe dit morgen even.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:11

Over Horse & Wildlife.

De opleiding valt voor mij heel erg tegen. Sowieso zijn er dit jaar al zoveel dingen verandert. We zijn met een klas van 11 naar 4 gegaan. En vandaag kregen we op school te horen dat de buitenritten, buitenrijden en western niet meer in de opleiding komt. Dus ik ben er niet zo positief meer over.

Dan de reguliere lessen, die zijn wel heel fijn. Ze hebben een heel fijn onderwijssysteem en de vakken die je naast de basis zijn ecologie, fysiologie en over de natuur.

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:31

astwice schreef:
Over Horse & Wildlife.

De opleiding valt voor mij heel erg tegen. Sowieso zijn er dit jaar al zoveel dingen verandert. We zijn met een klas van 11 naar 4 gegaan. En vandaag kregen we op school te horen dat de buitenritten, buitenrijden en western niet meer in de opleiding komt. Dus ik ben er niet zo positief meer over.

Dan de reguliere lessen, die zijn wel heel fijn. Ze hebben een heel fijn onderwijssysteem en de vakken die je naast de basis zijn ecologie, fysiologie en over de natuur.

Wacht effe; Buitenritten en buitenrijden niet meer in de opleiding? Gaat daar niet je complete 'studie' over? Over buitenrijden?!
Helicon, waar zijn jullie weer mee bezig....

Ik ben trouwens wel benieuwd waarom er zoveel afgevallen zijn in één jaar tijd.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:55

Klopt, dat was een grote reden dat ik deze opleiding gekozen heb, we gaan binnenkort ook erover met mijn ouders op gesprek. reden van afvallen waren vooral dat er opeens beslist werd dat we ieder dag staldienst moesten doen ipv de twee keer per week wat ons verteld was.
En die personen wilden niet op de flat, andere reden was te zwaar, of rij-nivo bar slecht

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:20

Echt vreemd, ik kan er ook even met m'n kop niet bij.
Maar ik sta wel vaker te kijken van sommige acties op school hihi :+

Ach, ik ben over een jaar klaar en dan zit mijn derde Helicon er op haha. NHB is trouwens niet veel anders als de andere Helicons qua organisatie.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:25

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:36

Oke! Wat raar, is dat dan tijdelijk dat het uit de opleiding gaat vanwege de weinige leerlingen of gaat het er definitief uit? En wat houd de staldienst dan in als er daarom zoveel zijn afgehaakt? Krijg je ook veel talen? Haha ik had al aardig wat vragen maar dit roept nog meer vragen op :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:06

Kiim30 schreef:
Oke! Wat raar, is dat dan tijdelijk dat het uit de opleiding gaat vanwege de weinige leerlingen of gaat het er definitief uit? En wat houd de staldienst dan in als er daarom zoveel zijn afgehaakt? Krijg je ook veel talen? Haha ik had al aardig wat vragen maar dit roept nog meer vragen op :P

Ik dacht zelfs dat de opleiding helemaal ging stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:02

Had ik ook begrepen

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:28

Nou daar ben je mooi klaar mee als je er nu op zit...

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:29

oke! hmm dat is wel jammer, leek me erg leuke opleiding maar als ik dit zo lees... ik ga sowieso naar een open dag volgend schooljaar misschien dat ze dan zeker weten of de opleiding wel of niet verder gaat

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:34

De opleiding stopt niet, ze hebben er toch voor gekozen om door te gaan. De staldienst is zeg maar van 7.00 tot 8.30 of van 16.30 tot 18.00. En dan valt dat opzich wel mee maar de meeste, waaronder ik hebben een reistijd van minimaal anderhalf uur. Als dat twee keer per week is, is het anders dan alle dagen.

Ik zou willen dat ik er wat positiever over kon zijn, maar dat ben ik echt niet meer. Vol enthousiasme begonnen aan deze opleidng, maar totaal afgehaakt op hoe de school omgaat met zijn leerlingen.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:59

Ja dat is wel jammer zeg! Zeker als je zo vol enthousiasme aan de opleiding bent begonnen! Je hebt toch ook horse & leisure gedaan, of was dat iemand anders? Was die opleiding beter?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:22

Klopt, dat was ik. Horse & Leisure is een prima opleiding. Het zat toen wel beter in elkaar en er werden geen valse beloftes gedaan. Maar wildlife is een nivo hoger, dat zal uiteindelijk het enige verschil zijn.
Kregen vandaag te horen dat het lesprogramma hetzelfde zal zijn (4 dagen), en 1 dag opleiding specifieke vakken.

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:40

Ja naja een niveau hoger is opzich wel handig maar als dan de kwalitei van de opleiding niet best is heb je daar ook niet zo veel aan. Ik ga volgend schooljaar maar de open dagen bezoeken en kijken hoe het er dan voorg voor mij nog niet om aankomend schooljaar dus ik heb nog even gelukkig :) ik blijf het hier gewoon een beetje volgen en dan bekijk ik dan wel of het verstandig is of niet. Of dan misschien horse en leisure. Bedankt in iedergeval voor je/jullie reacties, heb ik toch wel veel aan :)

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:15

Je kunt ook nog altijd aan de opleiding tot Hoefsmid beginnen :+ haha!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:47

Hoefsmid verdient wel heul goed!

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:22

Haha ja, maar dat gaat lichamelijk wat te zwaar zijn voor mij