Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:27

ohmygod :') 150 euro voor 3 stemberichten? :') moet je stem wel goedgekeurd worden zeker? :P

Bel 09 09 - 06 6 6 .... dat is een lekker nummertjeeeeee :9

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:29

lifaya schreef:
ohmygod :') 150 euro voor 3 stemberichten? :') moet je stem wel goedgekeurd worden zeker? :P

Bel 09 09 - 06 6 6 .... dat is een lekker nummertjeeeeee :9

nee, je moet klaarkomen _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:30

oooooh oooooh oooooh OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

:')

vuurneon

Bij deze alvast: sorry mod Jans voor deze heerlijk off topic :')

Astaloca

lifaya schreef:
oooooh oooooh oooooh OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Aaaaaaaaaahhh :') :')

Rennie89

nou het is niet helemaal offtopic, het is toch een vorm van werken :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:32

niet onderschatten! is heel hard werken :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:39

jaaaaahaaaahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:41

Ik denk meer voor die mannen die bellen (het harde werken dan). Dit kun je doen onder het strijken bijvoorbeeld _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:42

Het zou zonde zijn als het topic gesloten wordt meiden ;)
Zullen we het weer wat meer ontopic houden?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:43

Laten we maar doen O:) ..

Gaan er mensen nog morgen naar het uzb?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:43

excuus, het is al laat :D

iemand die mij morgen wil helpen met mijn brief? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:53

oeps :))
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 27-09-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:54

[foutje bedankt :')]
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 27-09-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:56

hahahaha sorry, verkeerde topic :')

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:50

Oooh die functie als herder! Mijn droombaan ! Wat jammer dat ik er niet in de buurt woon!! Anyway..ik ben zojuist gebeld naar aanleiding van het gesprek dat ik gisteren had, of ik om 11 uur voor het 2e gesprek wil komen!! Ik kan wel wat tips gebruiken geloof ik!
Nog een probleem...op 8 oktober heb ik een afspraak in het ziekenhuis, daar baal ik van want als ze me aannemen, zal ik wss maandag wel mogen beginnen ivm begin van de maand.. Maar ik moet echt naar die afspraak toe, en vind het nu zo rot dat ik dan meteen al moet zeggen dat ik die afspraak heb. En ik kan hem niet meer verzetten, het is dringend..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:16

je afspraak in het ziekenhuis staat al langer dan dat je weet dat je aangenomen word. ze zullen je er niet op aankijken, als ze dat wel doen vind ik het eigenlijk triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:09

Mogge!

Ik probeer mee te kletsen maar ik houd het hier niet altijd bij hoor :+ jullie gaan zo snel!

Lifaya, ik vind je ook wel een beetje overkomen alsof je geen werk wil. Er is altijd wel een ´maar´ op te noemen, maar hee dat is bij elke baan wel zo! Kijk anders samen met je ouders, is dat geen optie?

Ik heb gisteren een 2e gesprek gehad voor een hele leuke functie, hoop dat het wat wordt! Volgens mij klikte het wel met degene waar ik het gesprek mee had (dat zou dan mijn leidinggevende worden) en de opdracht die ik moest doen vooraf vond ze goed. Dus ik hoop even heel hard dat ze volgende week - want ik moet een week in spanning zitten- bellen met positief bericht :j

Overigens heb ik nu nog wel een baan (in de PR) en ik heb hier eerlijk verteld dat ik hier weg wil (mijn contract loopt over 4 maanden af) en dus ook dat ik gisteren heb gesolliciteerd. Daar werd niet heel hartelijk op gereageerd maar ja...

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:12

Hoi allemaal! Ik meld me hier ook! Heb een vaste baan maar zou graag een klein bijbaantje ernaast hebben. Eerst dacht ik aan lesgever aangezien ik daar de nodige diploma's voor heb.. Maar gezien mijn ervaring (Z1 en binnenkort Z2) vind ik van mezelf dat ik toch nog niet echt klaar ben om anderen al te helpen (klinkt misschien dom). Daarom zocht ik iets anders.
Heb gehoord dat je ook geld kan verdienen met enquêtes ed in te vullen, heeft hier iemand ervaring mee? Dat is nl. iets wat ik makkelijk naast mijn werk zou kunnen doen...
Andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:30

Ffortuna, jammer dat je dat beeld hebt, als ik niet postbezorger wil worden betekend dat niet dat ik helemaal niet wil werken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:33

Even in het algemeen, want ik weet dat er veel mensen in Nederland zijn die zo denken als wat ik hieronder neerzet :+

Ik vrees dat bedrijven ook af zullen knappen op mensen die niet willen reizen ivm dat het OV mogelijk moeilijk doet in de winter.

Ik heb met dat rúkweer de afgelopen winters minimaal 3 uur over mijn reis naar werk gedaan terwijl het normaal drie kwartier was. Maar het werd op kantoor wel ontzettend gewaardeerd dat ik gewoon kwam, gezien ik de enige vanaf overver was. Zij namen mij in dienst, ik kan dan wel een schíjthekel aan de winter en sneeuw en trein in de sneeuw en nog eens op krukken lopen hebben, ik ging wel omdat ik wist dat het gewaardeerd zou worden.

En zo werd mijn werkdag ook nog eens korter :+ want ik mocht ook gewoon op tijd naar huis ivm het rükweer :D

Nu woon ik een kwartier bij werk vandaan, met de auto. In de winter zal dat ook wel weer dramatisch worden, maar ik ga wel want ik heb leuk werk :+ (en vanaf januari is het 30 minuten met het OV, dat zal wel dikke drama worden, maargoed nemen we op de koop toe, want ik ga verhuizen en mijn werk niet :D )

Dus denk hier over na, er vallen zoveel leuke banen af doordat er kamelen op de weg zijn die er misschien niet eens zijn. Dit jaar hebben de treinen namelijk al veel beter gereden dan het jaar ervoor; toen was het drama.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:41

En in de winter heb je vaak met eigenvervoer het zelfde probleem....
Mijn werk was 25 minuten rijden normaal gesproken. Ik heb zelfs gehad dat ik met een half uur nog niet eens op de snelweg was (even voor het idee, de oprit is 1,4 km van mijn huis).
Dus ja, ik heb er veel langer over gedaan (2,5 uur ipv 25 minuten). Maar wat Jans zegt, het werd wel gewaardeerd. Tuurlijk moet je dan "even bellen" en het bedrijf op de hoogte stellen.
Wat bij mij in mn voordeel werkte was dat ik normaal NOOIT te laat was. Ik denk dat als je dichtbij woont enen je de reputatie hebt dat je om elke scheet die dwars zit te laat komt wel anders ligt, maar dat is natuurlijk geheel aan je eigen instelling te wijten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:12

Jans schreef:
Even in het algemeen, want ik weet dat er veel mensen in Nederland zijn die zo denken als wat ik hieronder neerzet :+
Ik vrees dat bedrijven ook af zullen knappen op mensen die niet willen reizen ivm dat het OV mogelijk moeilijk doet in de winter.

Voor het merendeel ben ik het met je eens. Maar wat als je niet kan reizen met OV om de simpele reden dat je geen OV tot je beschikking hebt? OV is over het algemeen goed te doen (redelijk met sneeuw enzo) als je in een stad of (groter) dorp woont. Hier op het platteland waar ik woon, is gewoon nauwelijks OV. Er rijdt wel een 8-persoons busje maar die rijdt zéér onregelmatig en na 1800 uur helemaal niet meer. Tussendoor valt er regelmatig een bus uit omdat de chauffeur weet dat er dan geen mensen zijn. Als je dan maar 1x per uur (hooguit) een bus hebt, kun je daar gewoon niet op vertrouwen. En dan praat ik dus over het hele jaar, zomer én winter! Dat is voor mij een reden om te zoeken naar een functie die per definitie met eigen vervoer te bereiken is. Oké, het is nu niet meer van toepassing omdat ik nu werk heb gevonden en dichterbij kan ik het niet krijgen.
Net als auto's heeft ook het OV te kampen met slecht weer dus doe je er langer over, ongeacht auto of OV. Strooien hier is zeldzaam... Ja, de 3 "doorgaande" wegen worden redelijk schoongehouden maar de woonwijken zijn de laatste winters gewoon ijsbanen geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:16

lifaya schreef:
Ffortuna, jammer dat je dat beeld hebt, als ik niet postbezorger wil worden betekend dat niet dat ik helemaal niet wil werken ;)

Nou dat is het niet, het is meer dat je overal een antwoord op hebt in de trant van ´maar´... als je niks probeert kom je er ook niet achter of het echt niks voor je is, dat is alles dat ik probeer te zeggen :)

Ik reis nu anderhalf uur enkele reis met het OV naar mijn werk. Na een paar maanden kwam ik er al achter dat ik dat gewoon klote vind, daarom zoek ik nu wat anders. Maar in tussentijd verdien ik dus wel mijn geld, dan maar wat minder tijd voor mezelf... OV is trouwens ook niet zo onbetrouwbaar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:19

Ze zochten nog mensen bij de supermarkt, dus gister even een sollicitatieformulier opgehaald.
Ga hem vandaag inleveren!
Hoop dat ik aangenomen wordt, ben dringend op zoek naar een leuke bijbaan.