1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:38

Ik heb hem al op m'n Ov kaart staan Melisding :j

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:44

Week/weekend abonnement kan je de maand voordat de studiefinanciering in gaat op de 15e ophalen. Ik denk voor de meeste 15 september. Hij gaat wel pas 1 oktober in :/

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:11

ja ja ik meld me ook!

Ik ga beginnen met International Business and Management Studies aan de Haagse Hogeschool. Nog een week vakantie en die week erna introductie. Woensdag t/m vrijdag een kamp, verder weet ik niet zo goed of er al eerder nog een soort introductiedag is ofzo of niet. Moet ik nog even uitzoeken.

Heb wel zin in de studie, maar ook weer niet helemaal. Ben heel benieuwd! In het kamp, tja, niet dat het me echt leuk lijkt, maar het is meer omdat je dan al mensen kent als je begint met de studie. En ach, het is maar 3 dagen.. 3 September beginnen de lesdagen dan echt.

Ben heel benieuwd naar het rooster etc. En natuurlijk het verschil tussen HBO en MBO, denk dat het een vrij groot verschil is..

Heb nog niet veel mensen gezien die naar Den Haag komen toch?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:32

Suus_pepper; hoe bedoel je dat ie 1 oktober ingaat? :o

Ik heb een hele domme vraag, ik krijg vanaf 1 september stufi en ben vanaf 6 sept uitwonend.. Kan ik dan wel voor sept uitwonend stufi krijgen? :o?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:35

mijn studenten reis product staat ook al op mn ov! :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:38

Margoooo schreef:
Suus_pepper; hoe bedoel je dat ie 1 oktober ingaat? :o

Ik heb een hele domme vraag, ik krijg vanaf 1 september stufi en ben vanaf 6 sept uitwonend.. Kan ik dan wel voor sept uitwonend stufi krijgen? :o?

Nee dat kan helaas niet, je moet echt per 1 september daar ingeschreven staan en wonen. Maar als je bijvoorbeeld weer naar huis verhuist op de tweede van een maand, krijg je voor de desbetreffende maand wel gewoon studiefinanciering, lekker krom, maar zo is het helaas geregeld.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:42

Echt? Pff hè wat een onzin.. En als ik het zeg maar 'illegaal' doe? Zouden ze dat gelijk doorhebben?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:45

Ik heb geen idee, maar ik durfde het risco niet te nemen, om ingeschreven te staan bij de gemeente moet je een kopie van je huurcontract aanleveren en daarop staat natuurlijk de vermelde ingangsdatum. DUO controleert namelijk bij de GBA (gemeentelijke basisadministratie) of je per 1 september ingeschreven staat, heb ik mij laten vertellen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:48

Hmm nee daar komen ze dan wel achter.. Dan maar 'even' zelf dat ophoesten :=

Las ook dat ze streng controleren, je moet terugbetalen + boete van 50% wat je teveel kreeg..

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:13

Ik heb mijn OV ook al opgehaald. Maar volgens mij gaat (de mijne iig) pas 1 september in.. Dus moet nog een week op eigen kosten reizen..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:19

De mijne ook 1 sept.. Maar ik heb pas les vanaf de 3de.. Daarvoor wel intro maar kan daar blijven slapen gelukkig :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:51

Mijn ov heb ik maanden geleden aan gevraagd( heb al wel een persoonlijk ov kaartje) maar ik heb nog 0,0 gehoord. Begin me zorgen te maken, ov is berdomd duur en ik kan die 6 euro per dag wel beter besteden..

Mijn intro begint vanmiddag, lig nu te bakken op mijn kamer. Zolderkamer is met dit weer op zijn zachtst gezegd minder prettig.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:10

galley schreef:
Mijn ov heb ik maanden geleden aan gevraagd( heb al wel een persoonlijk ov kaartje) maar ik heb nog 0,0 gehoord. Begin me zorgen te maken, ov is berdomd duur en ik kan die 6 euro per dag wel beter besteden..

Mijn intro begint vanmiddag, lig nu te bakken op mijn kamer. Zolderkamer is met dit weer op zijn zachtst gezegd minder prettig.

Dat probleem heb ik dus ook. Kaart heb ik al, maar vorig jaar kreeg ik een brief voor de activatie datum. Dit jaar nog niets gehoord.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:21

Ik word wakker, voer mijn paarden, bel de school op welke tijd ik vandaag moet beginnen...zeggen ze ja je intro-week begint vólgende week....ARE YOU KIDDING ME?! Ergens heb ik gelezen dat het deze week was...maar natuurlijk nu kan ik niets meer vinden. Ik snap er geen drol meer van. Het mooie is dat ik dan volgende week iig op tijd ben :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:24

Haha Sappos beter dit inderdaad dan andersom!

Raar hoor dat jullie nog niets van OV hebben gehoord.. Je kunt hem namelijk al op je kaart laden!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:34

Ik heb bericht gehad dat ik vanaf 1 september mijn reis product kan activeren. Heb al een kaart :-)
Zou voor mij anders een duur grapje zijn, ruim 30 Euro per dag..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:38

Ja ik ben ook heel blij dat we een Ov kaart krijgen haha. Al ga ik op kamers, dus is het nog maar 2x in de week echt grote afstand.. :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:19

Ik ga vandaag even naar zn ophaalautomaat. Heb namelijk voor 't MBO reisproduct gehad en die is destijds stopgezet. Heb daarna overbrugging gehad, maar nooit opnieuw iets op (hoeven) halen, daarom vandaag maar even controleren of er iets opstaat en 't anders eropzetten :Y)

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:42

Hoi, ik meld me hier ook :D. Ik ga hbo-rechten studeren in Arnhem en vanmiddag begint mijn intro :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:50

Misschien een beetje aan de late kant, maar is er iemand die toevallig Bewegingswetenschappen gaat studeren :=
Ik heb hier nl nog boeken liggen, wel van 2 jaar geleden, maar zoveel zullen ze niet veranderd zijn..

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:57

Bluh, ik heb pas vanaf 1 okt stufi en ov.. Ik ga niet op kamers dus moet een hele maand nog zelf reiskosten betalen :=

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:09

Veel plezier iedereen met de introductie!
Voor mij hetzelfde A_Fotografie.. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief om te zeggen, als het voor school is betalen wij. Mijn introductieweek valt ook in september, dus dat is een week minder. Daarna maar hopen dat ik niet heel veel naar school moet.

Ik ga echt zo erg mijn best doen voor mijn P xD Dan kan ik door naar de universiteit als ik het goed heb begrepen en ben ik weer 1e jaars? In ieder geval ga ik dan bij een studenten vereniging. Heb al uitgezocht welke het gaat worden en ik heb er nu al zin in :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:16

Ik ben gisterenavond terug gekomen van 5 dagen londen, nu even aan het bijkomen dus :P
Volgende week begint mijn introductiekamp, vandaag eens een beetje uitzoeken hoe en wat allemaal want snap er nog maar weinig van haha.
Heb al wel boeken.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:24

Ik ben niet bij een studentenvereniging maar wel bij een studievereniging :-)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:31

Oeps, sorry voor mijn late reactie, ik heb gister heerlijk de hele dag buiten in de tuin gelegen. :P

Eef_Bam schreef:
EVEN EEN TIP VOOR DE PSYCHOLOGIESTUDENTEN IN UTRECHT:

Boeken voor het eerste kwartaal kan je vinden bij de studystore zoals Jodie al zei, maar nog goedkoper is om te bestellen via de site van alcmaeon, is even puzzelen maar daar kan je gewoon je studie kiezen en de boeken voor eerstejaars psychologie blok 1 bestellen, bovendien ben je daar iets meer dan 200 euro en bij de studystore 300 euro!
Ik heb ze eind juli al besteld bij Alcmaeon en vorige week binnen gekregen :) .

Ik ben echt blij dat je dit hier plaatst, want ik begin 'm behoorlijk te stressen omdat er vrijwel geen informatie wordt gegeven over boeken, start van de studie, enzovoort. Voor iedereen die sociale wetenschappen gaat studeren in Utrecht: zijn jullie lid geworden van Alcmaeon? Deze vereniging is kort genoemd tijdens de UIT, maar ik weet er verder niks van. Ga er vanavond even met mijn ouders naar kijken, want die korting op boeken klinkt erg goed. :D

Zijn er eigenlijk meer mensen van bokt naar de UIT gegaan? Ik vond het echt een geweldige week. Ik was totaal niet bekend in Utrecht, maar voelde me er aan het eind van de week zeker thuis. We hebben een aantal verenigingen bezocht, een rondleiding door de stad gemaakt, veel liggen luieren in het park en natuurlijk iedere avond wezen stappen. Ik ben alleen geen enkele psychologie student tegengekomen haha, maar dat komt nog wel. Ik heb besloten om dit jaar nog niet bij een studentenvereniging te gaan (of in mijn geval sportvereniging), maar ik wil volgend jaar bij Orca, een studenten roeivereniging. :)

En ik ben ook wel benieuwd of iemand zich al bij een studentenvereniging heeft aangemeld. Iedereen klaar voor de ontgroening?