management assistente,secretaresse,...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:14

Hoe reeël is de kans om als oude taart(bijna 32),zonder relevante werkervaring maar met schroevers aan de bak te komen?

(als ik een opleiding zou doen..dan zou die het worden namelijk. versneld,via loi thuisstudie)

Murthul

Re: management assistente,secretaresse,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:26

Ik denk van wel hoor, schoevers staat goed aangeschreven.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:28

oude taart :+ echt nie!
schoevers staat goed aangeschreven, echter heb je geen ervaring de afgelopen jaren en ben je waarschijnlijk aan de dure kant? misschien als je je goedkoop op de markt zet dat je meer kans maakt?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:34

Hi Ariabombarie, zie je post pas nu dat je uit de buurt komt!

Nou, met 32 al oud? Ik heb dezelfde leeftijd en probeer dat idee vooral buiten de deur te houden, maar als je gaat solliciteren is het altijd wel iets hé. Na een gesprek was de feedback 'dat men mij niet in een commerciële omgeving zag". PARDON? Ik heb mijn eigen webwinkel :')

Nu heb ik een tijdelijke baan in Antwerpen (iemand zwanger vervangen) tot 7 juli als afdelingsassistente, alleen is het hier zo rustig....

Paan, zag in een ander topic voorbijflitsen dat er iemand bij jou is gestart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:38

Hihihih, ik voel mijzelf helemaal geen oude taart hoor..
En jullie vind ik ook allemaal geen oude taart. :+ :+

Maar doelde meer op de jonkies die net van mbo afkomen,die wel concurrerend zijn.
Ik heb wel werkervaring,maar dan in een totaal ander segment.

Ik zou de loi ism schoevers wel willen doen,en dan op snel tempo..
dus ipv 20 maanden, 10 ofzo... ~~}>

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:07

Ligt er denk ik vooral aan in welke regio je zit darkchrystal. Hier in de omgeving is er helemaal geen werk in de secretariële sector, laat staan voor mensen zonder relevante werkervaring en die ouder zijn dan de gemiddelde afgestuurde MBO-er inderdaad..

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:57

Hier in OV ook bijna geen secretarieel werk tussen de vacatures...
Ben op dit moment een stagiaire het vak aan het leren ;)
(kom zelf net van school dus wel leuk dat ik deze uitdaging krijg voorgeschoteld ;) )

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:57

foxy80 schreef:

Klopt. afgelopen vrijdag is er een dame gestart bij ons voor 24 uur per week. Hopelijk gaat dat mij wat meer lucht geven zodat ik ook aan mijn coördinerende taken toekom en alle extra taken die ik doe.
En vanaf mei krijg ik ook nog een stagiaire voor 9 weken. Daarvoor ga ik in Maart een cursus Praktijkopleider volgen. Hopelijk is het een groot succes en volgen er meer stagiaires. Onze stagiaire doet trouwens de 1-jarige opleiding van Schoevers. Ik ben benieuwd.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:30

foxy80 schreef:

Nou, met 32 al oud? Ik heb dezelfde leeftijd en probeer dat idee vooral buiten de deur te houden, maar als je gaat solliciteren is het altijd wel iets hé. Na een gesprek was de feedback 'dat men mij niet in een commerciële omgeving zag". PARDON? Ik heb mijn eigen webwinkel :')

Nu heb ik een tijdelijke baan in Antwerpen (iemand zwanger vervangen) tot 7 juli als afdelingsassistente, alleen is het hier zo rustig....

Nu wil ik niet banketstaaf doen Foxy, maar als je op je werk net zo bent als met je webwinkel.. dan zou ik je niet aannemen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:37

Tinkels schreef:
foxy80 schreef:

Nu wil ik niet banketstaaf doen Foxy, maar als je op je werk net zo bent als met je webwinkel.. dan zou ik je niet aannemen!

Dat is dan mislukt, dit vind ik banketstaaf :j
Ik ben inderdaad behoorlijk ziek geweest en nu ik eindelijk weer redelijk rechtgekrabbeld ben, krijg ik na al die tijd nog steeds dit op mijn bord... Zijn er NU nog klachten dan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:49

Vandaag laatste toetsen gemaakt. 1tje had ik een 9 op terug, andere moet nog nagekeken worden. Die haal ik ook wel, en dan mag ik mij officieel secretaresse noemen....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 05:13

Wat voor toetsen waren dat? Ik ben zo benieuwd wat je moet leren om secretaresse te worden :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:33

Rekenvaardigheid en excel moest ik nog doen. Verder kantoorpraktijk, notuleren, zakelijk Engels, zakelijk Nederlands, word en typediploma

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:42

Oh wat is kantoorpraktijk?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:23

Hoe dingen op kantoor gaan, stukje telefoneren, memo's maken boodschappen doorgeven, outlook, agenda beheren etc etc

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:00

ik heb totaal geen secretaresseopleiding eigenlijk :=

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:48

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke baan voor 24 uur per week? wij zoeken nog een telefoniste/secretaresse die duits en engels spreekt voor onze hectische afdeling. Interesse kijk dan even op http://www.awl.nl/vacatures.aspx

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:21

Ik ook niet. Ben Drs./MA in de archeologie en kunstgeschiedenis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:40

Helaas ging het toch nog een tijd niet zo oke met mij, burnout.

Maar klaar voor nieuwe start en de opleiding management assistente blijft trekken. Ook omdat het gewoon een brede opleiding is waarmee ik volgens mij een prima stap kan zetten een nieuwe richting op.

Iemand ondertussen al ervaring met de combi Loi/Schoevers??

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:55

Hallo Bokkers,

Laat ik weer eens wat leven in dit topic brengen!
Mijn naam is Priscilla en werk als Executive Assistant & Finance in Amsterdam. Naast mijn werk ben ik dagelijks bij mijn paard Compliment te vinden.

Een tijdje terug had ik een oproep geplaatst voor een secretaresse meeting/event. Helaas heb ik daar geen reacties op gekregen maar wellicht komt er uit dit topic wel een leuk groep waar we iets gezelligs mee kunnen doen!